'Het begon allemaal toen deze koning op de troon kwam, dat is nu 24 jaar geleden. Toen hij op de troon kwam veranderde er veel. Er kwamen wetten die niet hoorden, zoals dat je niet tegen de koning mocht zijn, dus je had geen vrijheid van meningsuiting. Daar viel nog wel mee te leven, alleen de regels werden telkens strenger en iedereen werd om de kleinste dingetjes opgepakt. Mijn moeder is een keertje opgepakt alleen maar omdat ze zei dat de koning een aardige man was en het allemaal goed bedoelde met de regels die hij stelde en dat was toch echt de druppel. Allemaal mensen werden opgepakt voor dat soort zelfde dingen, maar mijn moeder werd weer vrijgelaten, gelukkig ook maar. De andere mensen werden echter opgehangen, lang gekneveld en zelfs gemarteld. Toen we dat te horen kregen was het echt te veel, dit wilden wij niet meer. Toen was de koning al een jaar aan de macht. Wij wilden wat veranderen aan deze donkere tijden, want de koning mocht zo niet door blijven gaan. Wij gingen ons verzetten en kregen veel aanhangers. We begonnen met de feiten vertellen over hoe slecht de koning nou bezig was. De koning had dat door gekregen en begon te vechten tegen ons met zijn soldaten. Toen zijn wij begonnen met vechten tegen de koning. Bijna een jaar nadat we waren begonnen met vechten tegen de koning zei een voorspelster dat er een kind geboren zou worden op 12 november en dat die een einde zou kunnen maken aan de oorlog, als hij/zij de 15 jaar had bereikt. Wat de vrouw had gezegd was waar, jij werd geboren op 12 november en hebt dit jaar de 15 jaar bereikt. Wij denken dat jij een einde zou kunnen maken aan de oorlog door de koning te doden. Daarom ben jij ook het enige meisje dat gevechtslessen krijgt. Jij bent de eerste vrouwelijke krijger die er is. Want wij geloven dat jij de koning kan doden en een einde kan maken aan de oorlog. Dus jou taak is dat jij de koning dood en wij staan allemaal achter jou.' Bert was uitgepraat en Annabelle zat daar als verstijfd. Dat verhaal was wel heel erg schokkend.
Annabelle moest nadenken over wat Bert had gezegd. Het was ook een enorme schok om te horen te krijgen, dat jij als 15 jarig meisje de oorlog zou moeten stoppen en de koning moest doden. Dat was niet normaal. Annabelle excuseerde zich en zei dat ze even moest liggen, omdat ze zich niet helemaal lekker voelde. Niek en Annabelle liepen dus weer naar de ziekenhuistent toe. Annabelle ging op bed liggen en vroeg of Niek haar ook wel even alleen wilde laten. Niek begreep haar en liet haar alleen. Annabelle lag al een poosje na te denken over wat ze nou moest toen er een zuster bij haar kwam. 'Annabelle er is bezoek voor je, kun je gezelschap gebruiken?' Vroeg de zuster. 'Ja hoor, is goed. Ik kan wel wat gezelschap gebruiken.' Zei Annabelle. 'Dan laat ik hem wel hier komen,' zei de zuster. De zuster liep weg en kwam weer terug met een jongen die Annabelle niet bij naam kende, maar wel had gezien toen Bert haar vertelde waarom ze als enig meisje gevechtstraining kreeg.
'Hallo Annabelle,' zei hij. 'Ik ben Paul. We hebben elkaar al eerder gezien, maar nog niet echt ontmoet. Ik was bezorgd toen ik alle kleur uit je gezicht zag trekken, toen mijn vader je het verhaal vertelde. Dus ik wilde je vragen of het wel goed met je gaat.' 'Bedankt dat je het vraagt Paul. Het gaat wel goed met me, maar ik ben wel een beetje geschrokken van wat ik heb gehoord,' zei Annabelle. 'Dat begrijp ik. Het is ook een enorme schok om te horen dat je de koning moet doden.' Zei Paul. Annabelle vond het wel aardig van Paul om te laten merken dat hij bezorgd om haar was. 'Ik waardeer het echt dat je zorgen maakt over mij,' zei ze daarom. 'Maar ik weet echt niet wat ik nu moet doen.' Het was een enorme opluchting om dat te zeggen. Paul begreep nu ook dat Annabelle hem vertrouwde. 'Ik sta achter jou besluiten en wil je ook wel advies geven, maar de keuze is aan jezelf, wat je wilt doen.' Zei Paul. Annabelle was blij dat Paul haar wilde helpen ook al zou hij er misschien problemen mee krijgen.
---
Heey hier is weer een hoofdstukje :) Ik hoop dat het wat is. Het is wel heel laat, haha. Naja hopelijk is het wat. Tips en tops zijn natuurlijk altijd welkom!!
xxx
JE LEEST
De Memorabele strijd (gestopt)
RandomAnnabelle leeft bij de verzetsstrijders. Ze leeft echter niet als een normaal meisje van haar leeftijd. Nee, Ze leeft aan de hand van een profetie. Of ze ook daadwerkelijk het meisje van de profetie is weet niemand. Daar komen ze maar op 1 manier ac...