HsF-38

1.9K 255 58
                                    

.

.

.
"Kenapa you tak makan?"

Soalan Timah dibiarkan tanpa dijawab. Malah nasi yang dihidangkan Timah juga masih tidak disentuh. Kepalanya masih berserabut dengan apa yang diberitahu Seokjin tadi.

"Nam-"

"I kenyang." Hanya itu yang keluar dari mulut Namjoon sebelum dia bangun dari kerusi makan dan berlalu ke ruang tamu.

Timah menarik muka pelik. Melihatkan tingkah laku Namjoon itu, dia juga tiada selera untuk makan. Mangkuk nasi ditolak tepi. Dia turut ke ruang tamu untuk mendapatkan Namjoon.

"Cerita apa ni?" Soal Timah dengan nada ceria sambil mesra memeluk lengan Namjoon yang menonton televisyen namun cerianya sebentar apabila tiba tiba Namjoon menolak tangan Timah dari terus memeluk lengannya.

Timah agak terpempan dengan tindakan Namjoon itu. "You ada masalah ke?"

Namjoon mendiamkan diri.

"Kalau ada masalah you boleh cerita dekat i." Ujar Timah lagi. Hatinya mula gusar melihat Namjoon sebegini.

Tiba tiba Namjoon memandangnya tepat.

"Ada. Masalah you."

Mata Timah membulat. "You ni kenapa, Namjoon?"

"Sepatutnya i yang tanya you kenapa? Kenapa you nak bunuh anak i? Kenapa you boleh buat benda bodoh macam tu?!!" Namjoon bangun berdiri menghadap Timah yang mula ketakutan.

"Ap-apa you merepek ni? You mesti dah kena bodoh dengan isteri tua you tu kan? You lebih percayakan dia dari i?!" Timah cuba melawan ketakutannya dan membela diri.

"Enough, Timah!! Kalau tak ada video tu, i pun tak percayakan dia tapi.. MEMANG YOU DALAM VIDEO TUU!" Tengking Namjoon geram. Kali ini dia betul betul serabut.

Muka Timah pucat. Kalau toreh belum tentu keluar darah.

"Baik you mengaku cepat yang you memang dah buat tindakan bodoh macam tu! Dan sebab tu lah you kelam kabut beria bukan main ajak i ke luar negara hari tu!!"

Timah terdiam. Dia lantas berlari masuk ke dalam biliknya dan mengambil beg dompet, telefon serta kunci kereta. Namjoon yang perasan akan hal itu agak terkejut.

"You nak pergi mana?! I tak habis lagi dengan you, Timah!!" Namjoon separuh menjerit.

"Jangan ganggu i! Disebabkan you tuduh i dan sakitkan hati i, i nak pergi cari ketenangan." Balas Timah lalu dengan lajunya keluar dari rumah.

Namjoon agak terpana. Tiba tiba otaknya merancang sesuatu.

.

.

.
Part ni pun pendek je ;-;

Homesweet Family + Season Two (BTS)Where stories live. Discover now