.
.
.
"Comelnya dia!"Jimin tak habis habis puji Yoongi yang dalam keadaan pantang. Dengan sesuatu yang disapu di dahi dan sanggul yang tinggi. Ini semua kerja Bedah. Dia yang buat dan minta itu ini bagi Yoongi berpantang.
Yoongi tersipu sipu malu. Dia menjeling sekilas Jimin yang sedang memakaikan kaki Yoongi sepasang stoking.
"Hobie mana?" Soal Yoongi akan anaknya. Bangun dari tidur tadi, Jhope tidak ada di sebelah.
"Opah dengan Tok Mommy dia kat bawah. Seronok sangat nak main dengan Hobie." Jawab Jimin. Teringat sewaktu Yoongi tertidur tadi. Vidabah yang baru sampai di rumah Seokjin mengambil Jhope dan dibawa lari ke ruang tamu. Disuruh Seokjin yang mahu bermain dengan cucu pertamanya.
"Mummy datang ke?" Mata Yoongi membulat.
"Ya, mummy beria nak datang tak sabar nak tengok cucu pertama. Daddy pun ada." Ujar Jimin lalu menghulurkan segelas air kepada Yoongi.
"Daddy? Lama tak jumpa. Bawalah saya turun, oppa." Tiba tiba Yoongi merengek selepas meneguk habis air yang diberi. Gelas dihulurkan semula.
Jimin tersenyum. Dia perlu layan isterinya dengan baik. Segera dia membantu Yoongi bangun dan memapahnya turun ke ruang tamu.
"YOONGI MENANTU KESAYANGANKU LAGIKAN GOJES DAH BANGUN DAH DIAA!" Tiba tiba Vidabah menjerit teruja. Jhope yang diberikan pada Seokjin sedikit menggeliat. Vidabah lantas ke arah Yoongi dan memeluknya.
"Mummy sihat?" Soal Yoongi. Dah lama tak jumpa.
"Sihat wahai menantuku yang satu selamanya~" Jawab Vidabah panjang.
"Yoongi nak sapa Daddy pulak nanti ingat Yoongi tak hormat." Pamit Yoongi dan Vidabah faham. Sejuk hatinya melihat Yoongi bersopan santun. Depan Vidabah je belakang Vidabah.. huyoo.
Jimin masih setia membawa isterinya itu ke luar rumah pula. Dimana ada Park Jimmy dan Namjoon sedang berbual.
"Daddy, ni menantu daddy nak jumpa." Jimin bersuara mencelah dua besan itu bersembang.
Park Jimmy lantas tertoleh ke belakang. "Oh Yoongi, duduk sini. Dah lama tak sembang dengan kamu." Ajak Park Jimmy lalu membantu Yoongi duduk di sebelahnya.
"Amacam harini? Okay?" Soal Park Jimmy. Namjoon dan Jimin hanya tersenyum memandang.
Yoongi sekadar mengangguk. Tiba tiba sahaja Vidabah dan Seokjin muncul dengan Jhope tertidur dalam dukungan Seokjin. Eh kenapa boleh keluar pulak dua orang wanita ini?
"Dey, Joon. unhen dekhen. jab unake paas pote hote hain, to ve ab bhee patiyon ko nahin dekhate hain." (Joon, tengok diorang. Bila dah ada cucu, bukan nak ingat kita dah.) Park Jimmy bersuara sambil menepuk bahu Namjoon sekilas.
Namjoon hanya tersengih. Manakala yang lain sudah tarik muka pelik kecuali Vidabah dan Jimin.
Mari kita adakan sesi perkenalan dengan Park Jimmy sekejap. Watak yang wujud tapi baru nak muncul. Uhuk ehem, beliau ialah seorang bapa kepada Park Jimin dan suami kepada Vidabah. Nama Park Jimmy diberi oleh ayah dan mak beliau iaitu Park Neutron dan Kim Elly. Park Neutron merupakan seorang professor sains terkenal yang menjelajah serata dunia. Park Jimmy mengikut langkah Neutron dan kerana itulah dia mahir segala bahasa. Ada kalanya sewaktu Jimmy kecil, Neutron sentiasa bawa Jimmy ke angkasa lepas untuk lepak minum teh sambil mengkaji bulan tersebut. Neutron ditugaskan menjaga bulan selepas kejadian Gru Garu Si Kaki Kurus bersama minionsnya mencuri bulan. Hal ini kerana penaip cerita ini ada kalanya mendapat idea keling. Maaf.
YOU ARE READING
Homesweet Family + Season Two (BTS)
FanfictionSeokjin sayang suaminya si Namjoon. Seokjin sayang bapak terhandsomenya Hoseok. Seokjin sayang anak perempuannya Yoongi. Seokjin sayang anak lelakinya Taehyung. Seokjin sayang anak bongsunya Jungkook. Seokjin sayang menantu sulungnya Jimin. Jadi, se...