.
.
.
"Timah, kenapa you macam takut ni?"Timah terkedip kedip mata melihat Namjoon yang juga melihatnya. Pegangan pada tangan Namjoon dilepaskan.
"I- i rasa tak sedap hati sikit. J-jom balik?" Timah membuat muka berharap.
Melihatkan itu, Namjoon bertambah pelik.
"I tengok sejak kita balik ke Korea semula, you nampak takut je. Kenapa ni? Cerita dekat i." Namjoon tiada pilihan lain melainkan berpatah balik keluar dari mall tersebut. Mulanya, Namjoon membawa gadis itu untuk makan tengahari.
"Tak ada a-"
"Eh APPAA!"
Tersentak dua ekor itu apabila ada suara kecil berganda menjerit dan serentak itu kaki Namjoon dipeluk oleh dua orang budak. Timah membulatkan matanya.
"Tae.. Baby.." Namjoon agak terkesima namun dia tiada pilihan. Perlahan lahan membongkok menyamakan ketinggian dengan dua anaknya.
Seokjin yang masih dalam keadaan terkejut juga tiada pilihan. Tidak sanggup pula menahan anak anaknya berjumpa dengan ayah sendiri. Tambahan lagi mereka berdua tidak tahu perkara sebenar.
"Datang dengan siapa?" Soal Namjoon.
"Omma!" Taehyung dan Jungkook serentak menjawab.
Jungkook tiba tiba menyedari keberadaan seorang perempuan berdiri di sebelah Namjoon dengan muka yang susah ditafsir. "Ni siapa appa?" Soalnya. Tetapi otaknya mula terfikir sesuatu.
Namjoon sedikit gelisah. Belakang kepalanya digaru perlahan. "Tae, Baby ni-"
"Makcik jahat!" Jerit Jungkook tiba tiba.
Tidak cukup dengan itu dia berlari ke arah Timah dan memukul paha Timah berkali kali dengan sekuat tenaga. Air matanya turun dengan laju. Terjerit jerit Timah menahan tangan Jungkook.
"YAH KIM JUNGKOOK!!!" Namjoon menarik Jungkook menjauhi Timah dengan agak kuat sehingga budak kecil itu terjelepok ke lantai. Orang sekeliling mula memerhati.
Seokjin terkejut besar lalu berlari mendapatkan Jungkook. Taehyung yang melihat appanya menengking adiknya tadi sudah mula menangis juga.
"Perlu ke kau tolak budak ni disebabkan benda ni?" Lurus jari Seokjin menunjuk ke arah Timah yang kelihatan takut takut.
"Budak ni dah kurang ajar! Appa ada ajar ke kau pukul orang?!" Tengking Namjoon lagi.
Jungkook mengesat air matanya sebelum menangis lagi sekali. Dia memandang Timah yang dikenalinya.
"Makcik jahat! Makcik bunuh Tok Aki Baby! Kenapa Baby mintak tolong makcik larii!! Makcik JAHATTTT MAKCIK BUNUH TOK AKI BABYYY!!"
Sekali lagi Jungkook mahu menerpa ke arah Timah untuk memukulnya namun cepat cepat ditahan oleh Seokjin.
"Betul ke apa yang aku dengar?" Air mata Seokjin juga mula gugur. Anak matanya tajam memandang ke arah Timah.
"Kau ajar budak ni tuduh orang ke perem-"
"BUDAK KECIL TAK TAHU MENIPU KIM NAMJOON!" Potong Seokjin.
Tersentak Timah dan Namjoon dibuatnya.
"Kau cakap, betul apa yang aku dengar dari mulut anak aku?" Sekali lagi Seokjin menanya Timah.
Timah gugup. Dia memeluk lengan Namjoon segera. "Y-you tengok isteri you ni, dia nak tuduh i pulak."
Namjoon mula panas. Tangannya diangkat untuk menampar Seokjin namun perbuatannya tertahan apabila tangannya dipegang dari belakang.
"Berani pakcik nak lempang omma saya?" Haa hambek tiada sudah panggilan appa dari mulut Yoongi yang tiba tiba muncul bersama Neulra.
"Kau perempuan hodoh lagikan bengap nak mampus muka macam lempeng basi, baik kau balik sebelum aku lempang kau guna perut aku." Amaran dikeluarga oleh Yoongi dan mara perlahan ke arah Timah dengan perut boyotnya disengaja kehadapankan sedikit.
Timah berpeluh peluh. Segera dia menarik tangan Namjoon untuk pergi dari situ.
Seokjin mendukung Jungkook yang masih teresak untuk menenangkannya. Manakala Taehyung mendapatkan Yoongi untuk dipeluk.
"Macam mana Yoongi boleh ada kat sini?" Soal Seokjin seraya menahan air hidung dari turun.
"Kebetulan. Yoongi jalan jalan dengan Neulra kat sini. Pasal tadi tu, omma tak perlu tanya perempuan tak guna tu untuk kepastian. Kita akan cari bukti sendiri dan humban dia masuk lokap." Balas Yoongi.
"Tapi macam mana.."
"Omma, Neulra ada."
Seokjin mengalihkan pandangan ke arah wajah Neulra.
"Saya saksi, eomonim." Neulra tersenyum.
.
.
.
.
Mesti ada sesetengah readers yang "AKU DAH AGAK TIMAH NI-"Lel.
Cutie semua, kalau wattpad buat hal lagi, publish tapi harom tak kluar chapter, jangan marah eh. So, kalau ada apa apa nak tanya ke, nak kenal ke, nak apa apa lah, cadang ke apa, boleh whatsapp saya kat nombor ni, 011-21297292 . Sambil tu, boleh eratkan lagi hubungan kita hukhuk. 💕
YOU ARE READING
Homesweet Family + Season Two (BTS)
FanficSeokjin sayang suaminya si Namjoon. Seokjin sayang bapak terhandsomenya Hoseok. Seokjin sayang anak perempuannya Yoongi. Seokjin sayang anak lelakinya Taehyung. Seokjin sayang anak bongsunya Jungkook. Seokjin sayang menantu sulungnya Jimin. Jadi, se...