HsF-52

2.4K 291 72
                                    

.

.

.

Esok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Esok. 💔

.

.

.
"Bukak mulut, aaaa."

Sengihan lebar terukir pada bibir Namjoon sebelum dengan ceria membuka mulut. Lantas makanan yang disua Seokjin masuk ke dalam mulutnya.

"Pandai hasben sayaaaa. Hasben siapa?"

"Awakk." Jawab Namjoon.

Seokjin ketawa. "Pandainya di-"

"Dah dah lah omma, appa. Melebih pulak eh? Yoongi dengan Jimin pun tak macam ni. Malu kat Baby dengan Tae ni ha." Yoongi memintas. Berbulu pulak matanya melihat adegan acah sweet gitu.

"Eh lupa pulak semua ada kat sini." Seokjin tersipu sipu sebentar. Rambut diselit belakang telinga. "Woi lantaklah omma nak sweet dengan suami omma. Appa kau jugak!"

Yoongi hanya menggeleng. Jhope di dukungannya masih belum tidur. Sudah lama tangan Yoongi menepuk nepuk lembut paha anaknya. Tetapi budak itu aktif sungguh. Kalau letak kat lantai ni konfem breakdance.

"Biarlah sayang, kita pun macam ni jugak kadang cuma omma appa tak nampak je." Ujar Jimin seraya mata dikenyitkan.

Yoongi menjeling. Pandangannya teralih pula ke arah Taehyung dan Baby sedang berborak sofa yang tersedia. Dari tadi, Taehyung meringankan tulang mengurut kaki adik kesayangannya itu.

"Sakit kat mana lagi?" Soal Taehyung.

Sejak Jungkook selamat, dialah paling gembira. Dalam masa yang sama juga dialah yang paling sedih kerana Jungkook cedera ditambah pula Namjoon ditembak. Mujur semua selamat.

"Kaki Baby tak sakit pun hyung. Baby sakit kat pipi dengan kepala je. Ni, kat sini. Meh Baby bawak tangan hyung." Lantas Jungkook mengenggam tangan Taehyung dan dibawanya ke kepala.

"Rasa tak bengkak kepala Baby? Kat sini lah Baby sakit. Tapi hyung tak boleh urut. Nanti Baby laaaaagi sakit. Tapi tak ape Baby kan kuat." Kata Jungkook diakhiri senyuman. Cuba melegakan hati Taehyung yang sudah tercebik nak menangis.

"CIAN BABY HYYUUUUNGG!!" Pantas adiknya itu dipeluk. Terkekek Jungkook dibuatnya.

Yoongi, Jimin, Seokjin dan Namjoon hanya tersenyum melihat mereka berdua. Macam macam karenah.

"Oh ya, tahun depan Baby dah nak masuk tadika. Tak sabar nak tengok dia pakai uniform." Yoongi bersuara sedikit teruja.

"Iya ke?" Mata Seokjin membulat sedikit. "Omma tak sedar pun dia dah nak masuk tadika. Cepatnya masa berjalan." Keluh Seokjin.

"Ay apa keluh keluh ni. Kita sama sama lah besarkan anak jadi orang yang berguna. Kang jadi macam saya, habis." Habis sahaja berkata, peha Namjoon dicubit.

"Jangan harap bebudak tu nak jadi macam abang. Kalau ya saya sumpah semua cakap india selama lama lamanya!" Gertak wanita itu lalu meletakkan mangkuk kosong di atas meja.

"Aik kami pun kena?!" Mata Jimin membulat.

"KENA!"

Namjoon hanya ketawa melihat perangai isterinya itu. Pipinya dicubit perlahan.

"Isteri abang ni dah nak tua pun comel lagi." Puji Namjoon yang membuatkan Yoongi menarik muka lantas menutup telinga Jhope. Tak mahu anaknya besar besar kerja cakap ayat gegeli.

"Laaaaa dah selagi Kim Seokjin. Selagi tu lah comel!'

Lebih kuat tekapan pada telinga Jhope kerana Yoongi bimbang anaknya kuat perasan.

"Oi kesian anak!" Jimin separuh menjerit pula sambil menepis nepis tangan Yoongi yang menekap telinga kecil Jhope.

"Eh op-"

"Mm..ma..wwa"

Suasana senyap seketika. Semua mata membulat memandang satu sama lain sebelum semua serentak memandang Jhope yang seperti tersenyum.

"Mmm..wwwee"

"OMG FIRST WORD ANAK KITA OPPPPPPPAAAA!! Hobie nak sebut apa sayang? Mama? Sebut MaaaaaaMa." Yoongi hampir mengalirkan air mata gembira lalu mengajar anaknya.

"Ni Papa. Sebut Paaaaaapa!" Jimin juga tidak mahu ketinggalan mengajar Jhope. Teruja melampau.

"Wwwee.."

Semua muka tertumpu ke arah Jhope. Detik detik inilah yang ditunggu setiap ibu bapa. Mereka akan ingat first word anak mereka selamanya.

"Sebut mama sayang. Atau papa? Cepat.. Mama.. Papa.."

"Mmm- mma..wwee"

"WISH ON A SKY WISH ON A SCARR. HAEGA IT-"

Semua hampir terlentang ke belakang manakala Jimin sudah flip menghentam dinding.





.

.

.

Bapak mengarutnya. Kalau ada masa kejap lagi, saya update lain. Sempat taip sampai sini je dulu. Selamat berpuasaaaaaaaaa readers comel saya semuaaa 💜💞😁🙆

Homesweet Family + Season Two (BTS)Where stories live. Discover now