Kau lalu di meja Hye Min dan kau nampak Ara ada dekat situ sekali.
Mata mula merah sebab tahan air mata.
"Min Young"
Ara panggil kau.
"Weh, aku balik dekat tempat kerja aku dulu lah. Aku... aku ada kerja nak kena buat !"
kata kau lalu pergi dari tempat tu.
-Moonlight company-
Tengahari tu, kau lunch sama-sama dengan Hye Rin dan Sung Rin. Kau termenung. Jjajangmyeon depan kau tak luak pun.
Hye Rin tolak siku Sung Rin. Sung Rin angkat kening.
"Min Young"
hye rin dengan sung rin panggil kau.
"kau pehal?"
kata sung rin.
"takde apa. balik nanti aku cerita ah dengan korang semua.."
kata kau dalam nada lemah. kau risau. patut ke kau kahwin dengan tuan Chanyeol ? kalau kata ya, aku sendiri pun tak rela nak kawin dengan dia. kalau kata tak, syarikat tempat kau bekerja boleh muflis.
-moonlight company-
"Minyoung-sshi. jeongmal kamsahaeyo,minyoung-sshi"
kata mrs Lee dengan senyuman yang lebar. kau mengangguk.
'menyesal aku tawar diri nak ke Jeguk Group.'
"Esok Tuan Chanyeol ada mesyuarat dekat Moonlight Company dan saya nak awak attend meeting tu. Boleh tak ?"
Soal mrs. Lee.
"Ne"
kau balas.
'oh. Jamkanman. Tuan Chanyeol ada meeting dekat sini? dan aku kena attend sekali? oh no. habislah aku. mesti dia nak jawapan. harini dah lah hari khamis!'
kau cakap dalam hati.
-rumah-
kau termenung. Eureongi berkumpul di ruang tamu.
"kau ada problem ke, minyoung?"
soal ara. yang lain hanya angguk kepala je.
"hmm. aah.."
jawab kau.
"cerita ah wei"
pinta sung rin.
kau cerita semuanya yang Tuan Chanyeol nak kau kawin dengan dia. Kalau kau tak kawin dengan dia Moonlight company akan muflis. Kau tunduk. kau dalam dilema.
"Terima je weh"
kata ara dan hye min bersemangat. Hye rin dan sung rin pun setuju.
"kenapa pulak? dah lah aku jumpa dia semalam, dia asyik pandang aku je. eeeee"
rungut kau.
"Min young, bukan senang tau nak jadi bini CEO. lagi-lagi CEO Jeguk Group. Company tu terkenal tau dekat negara kita ni".
tambah ara.
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.