"kenapa dengan Minyoung ni, Chanyeol ??!!"
Soal omma panik bila nampak darah dekat buku lali kau.
"Minyoung tersadung tadi.. Omma, kitorang kena balik kejap lagi sebab esok saya ada meeting"
Jelas Chanyeol.. kau tengok muka Chanyeol.. muka dia nampak risau sangat.. risau sangat ke dia pasal kau?
"Aduhh.. pelahan sikit.. sikit je"
Kau cakap dekat Chanyeol yang tengah sapu ubat dekat luka kau.. kaki kau ada plaster gambar spongebob..
'kejadah apa sticker gambar Spongebob, dia tampal ni?'
"gomawo"
ucap kau..Chanyeol duduk sebelah kau..
"Minyoung biar tinggal sini dulu lah, sehari dua ni"
Kata omma kau, yang masih risau dengan keadaan kaki kau..
"Kwaenchana omma.. biarlah Minyoung balik, rindy dekat Eureongi.. heheh"
Jawab kau.. kau sengih sehingga menampakkan barisan gigi kau yang putih. Tanpa kau sedar, Chanyeol ambik gambar kau yg tengah sengih..
sebenarnya , dalam phone Chanyeol banyak pic kau.. dia snap senyap2 tanpa pengetahuan kau..
…
"kitorang balik dulu lah omma.. annyeong.. Minri, study ! jangan tau main je.. Unnie nanti kerja ! cuti sem ni jangan nak duduk rumah je"
Pesan kau sebelum balik.. Chanyeol hanya senyum tengok gelagat kau..
"eh budak ni.. orang tau ah nak kerja apa cuti ni.. sibuk je.."
Kereta yang dipandu oleh Chanyeol bergerak keluar dari perkarangan rumah kau..
Dalam kereta senyap. Radio tak pasang membuatkan kau rasa mengantuk.. Chanyeol berdehem.. kau pandang dia then pandang tepi balik.
"Junhyung tu sape? kenapa awak panggil dia oppa? awak rapat ke dengan dia? Awak suka dia eh?"
Kau pandang Chanyeol balik.. tetibe kau gelak sampai keluar air mata..
"wae? saya tak buat lawak, okay?"
Kau still gelak..
"Shin Minyoung"
Kau berhenti gelak.
"okay okay saya jawab.. Junhyung tu abang angkat Jira.. Omma dengan appa dia jaga junhyung oppa dari kecik lagi. Saya panggil dia oppa sebab dia lagi tua dari saya.. awak kena panggil dia hyung, sebab awak lagi muda dari dia.."
jelas kau.. Chanyeol hanya mengangguk..
"oh, saya salah paham lah ni? btw, awak suka dia?"
Soal Chanyeol lagi..
"ya, awak salah paham.. saya tak suka dia.. buat apa nak suka dia.. dia dah ada yeochin lah.. nama dia Hara"
"ohhhh"
Keadaan kembali kepada asal. senyap. kau bosan jadi kau tido..
…
Chanyeol kejut kau.. Kau terjaga.. Baru je kau cuba berdiri, kau pegang lengan Chanyeol sebab kau lupa yang kaki kau sakit..
"aihh, berdiri pun dah cemni.. nak saya dukung ke?"
Kau tengok muka Chanyeol.. muka dia penat.. Lepas keluarkan barang-barang kau, Chanyeol terus balik.. letih katanya..
Kau masuk rumah tengok rumah sunyi je.. hanya lampu di ruang tamu yang menyala.. Eureongi dah tidur.. kau naik ke bilik dengan berhati-hati memandangkan kaki kau masih sakit.. kau masuk bilik.. Kau geleng kepala sebab Ara tak tidur lagi.. dia tengah bercakap dengan telefon.. dengan Baekhyun lah tu.. Ara lambai tangan dekat kau.. Kau bersihkan diri then terus tidur sebab penat..
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.