Tepat pukul 6 kau dah terpacak depan pintu syarikat kau.. Tetibe kau nampak kelibat kereta Chanyeol.. Tanpa kau sedar, senyuman terukir di bibir kau..
…
"Awak teman saya macam semalam, boleh ?"
Soal Chanyeol.. Kau menghalakan pandangan ke luar tingkap..
"Hmmm"
Jawab kau malas.. Kau rasa letih.. Lagi 20 minit sampailah dekat Jeguk Group.. Kau ambik keputusan untuk tidur sekejap.. mata dilelapkan..
...
Kau terjaga bila kereta Chanyeol berhenti.. Kau keluar dari perut kereta.. Chanyeol yang jalan disebelah kau senyap tanpa bicara. segan kut..
Kau nampak Hyemin di meja kerjanya, lantas kau mengetuk meja dia dengan tapak tangan kau.. Terkejut babun Hyemin bila ada orang ketuk meja dia.
"Main phone jelah kerja kau.. Kakao dengan Dongwoon ke ?"
Nama Dongwoon ditekankan sedikit.. Chanyeol sudah masuk ke dalam pejabatnya..
"Ne ?"
Kau berpaling ke sebelah bila ada seorang namja di sebelah kau.. Kau tengok muka Hyemin dah mula memerah.. Kau smirk..
"Annyeonghaseyo, Shin Minyoung imnida.. saya kawan serumah dengan Hyemin and Ara.."
Kau kenalkan diri.. Dan Dongwoon pun mengenalkan diri dia..
"Saeng, Yeol ada kat sebelah tak?"
Korang bertiga berpaling ke arah Xiumin.. Di belakang Xiumin ada Kai, Sehun dan Baekhyun..
"Ah oppa.. ada je dekat dalam masuk lah"
Laju je kaki Xiumin dan kawan-kawannya masuk ke dalam bilik Chanyeol.. Kau ambik kerusi dan duduk disebelah Hyemin.. Dongwoon sudah balik ke meja kerjanya..
Dari luar kau boleh dengar suara Chanyeol and the geng ketawa.. Apa yang lawaknya kau tak pasti, malas nak ambik tau.. Tiba-tiba Xiumin dan kawannya keluar.. Terkejut kau..
"Hai hyemin ! Hai Minyoung !"
Tegur Sehun, kai dan Baekhyun..
"Saeng, nanti balik dengan siapa ? Dengan Ara?"
Soal Xiumin kepada adiknya, Hyemin..
"Ara balik dengan saya lah hyung.. Yeochin saya kan"
Kau dengan Hyemin tergelak dengar ayat dari mulut Baekhyun..
"Saeng balik dengan Minyoung lahh.."
Xiumin mengangguk..
"Nanti singgah rumah oppa kejap.. Oppa nak bagi kasut.. semalam oppa beli sesaje.."
Kau hanya jadi pemerhati je disitu..
"Oppa ni, harap kerja je satu company.. tapi pelupa ! nanti saeng datang lah.. dekat Cheongdam-dong kan?"
Xiumin mengangguk dan berjalan pergi bersama rakan-rakannya.. Sehun patah balik..
"Ha , kenapa ?"
Soal Hyemin.. kau hanya diam membisu dari tadi..
"Aish,sibuk lah kau.. Ni Minyoung, Chanyeol hyung suruh masuk.. Bye"
Sebelum pergi sempat lagi Sehun jelir lidah dekat Hyemin.. Hyemin pulak tayang penumbuk dia.. Sehun memang rapat dengan keluarga Hyemin sejak kecik lagi.. no wonder lah diorang nampak macam rapat.. Kau masuk dalam bilik Chanyeol..
"Wae?"
Soal kau lalu duduk dan meletakkan kepala di atas meja kerja Chanyeol..
"Nanti ikut saya pergi ambik rantai"
Kau mengangguk..Kau bangun dan pergi ke meja kerja Hyemin..
"Hyemin. Kau balik sensorang boleh? aku nk kena keluar jap dengan Yeol.. mian.."
Hyemin mengangguk.. Kau masuk ke dalam pejabat Chanyeol balik dan duduk dekat kerusi yang tersedia di depan meja kerja tu.. Jari kau menggatal jentik-jentik laptop tu, membuatkan skrin laptop tu bergegar..
"Cuba jangan kacau saya.. kang lagi lambat kerja ni nak habis"
Kau mencebik..
"Chanyeol !"
Kau bangun.. Chanyeol pun..
"Dara.. Kau buat apa dekat sini??"
Kau memandang Chanyeol.. Air muka nya dah berubah.. Chanyeol pergi ke sebelah kau..
"Maafkan saya Tuan.. Saya dah cuba halang, tapi dia berkeras jugak nak masuk.. Jeongmal mianhaeyo"
Kata Hyemin serba salah.. kepalanya beberapa kali menunduk
"Kwaenchanayo.."
Hyemin keluar dari bilik tu.. Kau dah sedia dari pelbagai kemungkinan.. kut-kut pulak si Sandara ni nak tarik rambut kau ke.. Kau bukannya kesah sangat pun, sebab kau ada jugak belajar taekwando sampai tali pinggang hitam..
"Wow, i dengar you nak kawin dah.. Mesti dengan yeoja ni.. kan?"
Mata kau mengecik pandang Dara.. Chanyeol peluk pinggang kau.. kau rasa macam kena sambar petir je disebabkan tindakan drastik Chanyeol..
"Aah.. aku nak kawin dah... kau baliklah dekat namchin kau tu.. nak kacau hidup aku dengan dia kenapa?"
Nada suara Chanyeol agak tinggi..
"Kau tunggu Chanyeol.. Aku akan buat rumah tangga kau huru-hara nanti walaupun sekejap.. Hei kau perempuan.. kau tunggu je lah ya"
Ugut Dara..
"Pikir aku tak sangat lah..? Tak goyang pun.. Taekwando kau kang !!"
Kata kau sambil acah-acah nak menumbuk muka Dara.. terkocoh-kocoh Dara lari ke arah pintu.. Chanyeol melopong dengan tindakan kau tadi..
"Hah, dah kenapa mulut melopong?? nak kena penumbuk jugak??"
Chanyeol menggeleng.. Kau duduk dan ipad Chanyeol lantas dicapai..
Lepas 20 minit senyap akhirnya kerja Chanyeol pun siap.. Kau ikut Chanyeol dari belakang..
…
Lepas mengambil rantai yang telah ditempah.. Chanyeol ajak kau pergi duduk tepi Han River.. Korang berborak.. Serba sedikit banyak jugaklah yang kau tau pasal Chanyeol.. hmm Chanyeol ada hyung, tapi kenapa kau tak pernah tengok muka hyung dia eh.. Angin yang meniup perlahan makin mencengkam hingga ke tulang.. sejuk ! Chanyeol yang tengok kau dalam kesejukan lantas memakaikan jaket ke badan kau..
"Nanti awak sejuk lah.."
"Kwaenchana.. awak pakailah.."
kau mengangguk..
"Jom makan tteokbokki!"
Ajak Chanyeol dan tarik tangan kau ke kedai yang berdekatan.. lepas habis makan Chanyeol hantar kau balik.. esok kau dan Chanyeol buat keputusan untuk tak berjumpa memandangkan lusa korang nak kawin dah.. lol.. Lepas makan Chanyeol hantar kau balik..
"Gomawo"
ucap kau.. Chanyeol hanya menganggukkan kepalanya sahaja dan pergi.. Kau masuk ke rumah.. nasib kau baik, kerana Sungrin dan Jira tak tidur lagi
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.