Part 28

3.3K 189 0
                                    

"Wuish , pengantin baru kita ni baru nak turun ? Lambat bangun"

Teguran omma kau , buat muka kau blushing habis.

"Makan lah Chanyeol"

Kau dengan Chanyeol beralih ke dapur.. Pinggan yang berisi nasi goreng keju kau hulur dekat Chanyeol.

"Rajin wifeu saya ni. Bertambah sayang pulak"

-_-

"Dah makan.."

Chanyeol mencebik then menyuapkan nasi ke dalam mulutnyaa. Tetibe omma kau datang.

"Minyoung.. Omma, appa dengan Minri nak keluar.. Mungkin malam baru balik"

kunyahan kau terhenti..

"Omma, nak pergi mana ? Kitorang pun nak keluar kejap lagi.."

mata kau beralih ke  Chanyeol..

"Oh yeke.. Nanti bawak kunci rumah tau.. annyeong"

Omma kau pergi..

"Kita nak pergi mana ?"

Soal kau sambil menghirup jus oren.. Chanyeol membetulkan rambut dia yang warna merah..

'Omaigoshh.. melting siaaaaa'

Jerit kau dalam hati.. Bibir bawah kau gigit..

"Janganlah melting.. hahahahahahahahah !"

muka kau dah merah gila.. Chanyeol berlalu ke sinki diikuti oleh kau..

"Letak je lah pinggan dalam sinki tu.. biar saya basuh"

Arah kau sambil menolak Chanyeol beralih ke tepi..

"Ne !"

Chanyeol pergi dekat tanaman belakang.. Kau hanya memerhati dari tingkap.. Kau terus basuh pinggan dan kemas di atas meja.. Masa kau nak pergi ke ruang tamu, kau ternampak ada haiwan kecik dekat tepi meja makan.. Kau ambik haiwan tu..

"Omo ! Kyeoptaaa "

Kata kau sambil usap kepalanya.. Haiwan tu naik ke bahu kau.. Kau lari cari Chanyeol..

"Oppa ! tengok ni !"

Chanyeol datang dekat kau..

"Oppa ? Eeee, apa tu ?!"

Kau mengangguk.. Kau ambik haiwan tu dan tunjuk depan mata Chanyeol..

"Kita bela sugar glyder ni, boleh tak? Oppa kata nak keluar kan, kita cari  sangkar sekali.."

Mata Chanyeol membulat.. Kau buat muka sedih

"Haaa.. yelah yelah"

Kau bersorak gembira.. Sugar glyder yang diberi nama Chanmi tu naik ke kepala kau..

Selesai beli sangkar, dan shopping korang balik.. Tepat pukul 9:50 malam korang sampai rumah dan parents kau tak balik lagi.. Chanmi kau letak di bilik Minri.. Lepas bersihkan diri, korang terus tidur.. Esok korang kena balik rumah keluarga Chanyeol pulak

"Kitorang balik dulu eh omma, appa, Minri"

Kata Chanyeol sambil menayangkan barisan giginya.. Dia buat iklan gigi.

Kereta yang dipandu oleh Chanyeol, keluar dari halaman rumah kau..

setengah jam keadaan dalam kereta sunyi sepi.. tiba-tiba telefon Chanyeol berbunyi.. Kau tengok ada nama 'Dara ♡' .. kau ketap gigi.. belum sempat Chanyeol nak capai telefon dia, kau dah jawab panggilan telefon tersebut..

"Hah, kau nak apa ?!"

Soal kau dalam nada tinggi.. Chanyeol mula tak senang duduk

"Hey, namchin aku mana ? aku nak cakap dengan dia.. bagi telefon ni dekat dia cepat"

Kau matikan panggilan dan bagi ke Chanyeol.. Pandangan kau halakan ke luar tingkap

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now