Part 18

3.4K 212 1
                                    

-Makan malam-

kau senyap di meja makan membuatkan omma dan appa kau pelik..

"noona ni senyap je.. wae?"

soal minri.. rupanya dia pun perasan yang kau senyap. biasanya kau yang paling bising di meja makan..

"noona minri yang mana satu ni? Minri ada dua noona tau. hahahah"

Soal Mingi.. Sebenarnya dia tau siapa yang minri maksudkan sebab Mingi tau memang kau yang paling bising..

"Minyoung noona lah.."

jawab Minri then bangun mengangkat pinggan dan cawannya ke sinki untuk dibasuh..

Kau tengok di meja makan hanya ada kau, Chanyeol dan unnie kau. omma dengan appa kau juga bangun beralih ke sinki..

"Minyoung, korang balik bila?"

Soal Mingi.. kau pandang Chanyeol.

"Tanya ni ha"

Jawab kau then pergi ke sinki untuk mambasuh pinggan yang kotor..

"Balik esok malam"

unnie kau dan Chanyeol bergerak ke sinki jugak..

"Basuhkan.. gomawo"

kata unnie kau sambil menayang giginya .. Chanyeol letak pinggan dengan cawan dia dalam sinki..

"Basuhkan ni sekali yer.. gomawo.. saranghae"

Kata Chanyeol then berdiri dekat pintu belakang dapur yang terletak di sebelah sinki..

"Woahhh !! sejuknya angin malam ni woih !"

Kata Chanyeol sambil mengeliat kecil.. Lengannya di usap beberapa kali untuk menghasilkan rasa panas..

"rajinnya awak ni kan? bagus.. bakal bini saya ni rajin lah.. hehe.. Dengar je kata bakal suami dia.. hahahah"

Usik Chanyeol.. dia pandang kau buat kerja.. kau diam..

"Tu, dekat belakang pinggan tu ada kotor tu"

Chanyeol kacau kau lagi..

"Boleh diam tak?? orang tau lah nak buat kerja.. bising jeee.. pergilah depan tu, borak dengan appa ke omma ke.. ni berkepit dengan saya 24 jam.."

Chanyeol sengih. Tayang muka tak bersalah dia.. selesai basuh pinggan kau basuh tangan kau..

"mana ada saya berkepit dengan awak 24 jam.. oh ! awak nak saya tidur dengan awak ke malam ni? saya boleh jee"

Usik Chanyeol..

"Apa awak merepek meraban ni? erghhh... tensionnya aku layan michi namja macam kau niiiiiii"

Kata kau sambil pergi ke arah ruang tamu.. Chanyeol ikut kau dari belakang.. Gelak je..

Muka kau masam mencuka bila dekat ruang tamu.. while Chanyeol, sengih macam kerang wangi.. surat khabar di sebelah kau capai.. baru nak bukak mukasurat sebelah.. Chanyeol dah rampas surat khabar dari tangan kau..

"Yah ! Saya dapat dulukan? bagilah saya baca dulu. Tunggu jelah saya habis baca, nanti saya bagilah ! bak sini !"

Kata kau sambil cuba mengambil suratkhabar di tangan Chanyeol.. Omma dan appa kau pandang.

"call me oppa infront of your parents.."

Bisik Chanyeol..

"Aihh shirheo.. bak sini"

Chanyeol berdiri..

'ha, ni yang aku lemah ni.. guna ketinggian dia pulak..'

Kau tarik nafas dalam-dalam.

"Oppa, bagilah saya baca dulu.. nanti bila saya dah habis baca saya bagilah dekat oppa.. ne ?"

Habis je kata ayat tu, Chanyeol bagi suratkhabar dekat kau..

"Bagus yeobo kita ni.. pandai pun panggil oppa"

kata Chanyeol sambil serabaikan rambut kau then lari naik ke bilik tetamu..Omma dengan appa kau gelak sampai keluar air mata tengok kau dengan chanyeol tadi.. Kau sumbat earphone dekat telinga kau..

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now