ada bunyi orang ketuk pintu.. kau takut.. kau nak kunci pintu, sebab kut kut tu orang jahat kee.. tetibe
elektrik putus !
kau terus lari keluar dekat pintu tu.. ada orang and kau peluk dia sebab kau takut.. kau sembamkan muka kau dekat dada dia hampir 15 minit, basah baju sebab kau menangis.. dia usap kepala kau, bagi ketenangan.. tetibe kau tersedar..
kau tengok tu
Chanyeol ! kau peluk chanyeol. kau jarakkan diri dari Chanyeol.
"Awak takut guruh?"
kau angguk.. Chanyeol bawak kau masuk rumah.. kau masih dalam keadaan terkejut.. kau memang takut dengar bunyi guruh dari kecil lagi.. tak tau kenapa..
"awak... buat apa datang rumah saya malam-malam ni?"
tanya kau..
"saya nak tengok awak lah, sebab sungrin ada hantar sms dekat saya.. dia suruh saya temankan awak sampai awak tidur sebab awak takut dengan bunyi guruh"
jelas chanyeol. Chanyeol mula rasa kesian dekat kau.
"awak, pergi balik lah.. saya dah okay sikit"
"kwaenchana.. saya teman awak"
chanyeol teman kau sampai kau tertido.. bila kau bangun je, kau perasan yang kau tidur berselimutkan jaket chanyeol. ada surat atas meja.
'awak dah pack barang kan? pukul 3 petang nanti saya ambik awak.. Btw, awak comel bila tidur.. kyeoptaaa~"
habis je baca.. kau terus bersihkan diri, sarapan dan kemas rumah..
"pukul 12.. apa aku nak buat ni? kembar tu tidur lagi sebab baru balik.."
kau berfikir.. tetibe kau rindu dekat kakak kau yang berada di luar negara.. lantas kau mengambil laptop and skype dengan kakak kau.
"unnie !!"
kata kau.. kakak kau, Shin MinGi hanya gelak..
"wae Minyoung ? rindu unnie ke?"
soal MinGi
"ne.. unnie bila nak balik? bogoshippeo~"
"flight unnie pukul 3 kejap lagi.. pukul 9 unnie sampai ah korea.."
"jinjja ? Minyoung balik harini jugak.. ada hal sikit. heheh.."
"wae ? minyoung nak kawin ke?"
"eh? hahah? nanti unnie tau jugak.. okay lah unnie, minyoung nak gi masak kejap.. have a safe flight.. annyeong.. saranghae !"
habis je berskype kau terus pergi dapur.. sungrin datang dekat dapur..
"kau dah kemas barang ke belum?"
soal sungrin. Kau berhenti potong bawang.
"alamak weh.. aku tak pack apa pun !! eotteokhae ???!!!"
soal kau panik.. kau terus basuh tangan dan pack semua barang kau.. dan siap.. dah pukul 2 setengah.. kau mandi.. selesai mandi kau terus bawak beg turun bawah.. kau nampak chanyeol tengah cakap dengan seseorang di telefon.
kau abaikan chanyeol.. lalu pergi ke dapur..
"awal siap?"
kata chanyeol.
"awal datang?"
balas kau balik.
"uish, dah pandai kenakan orang.."
kau pergi tengok tv.. hohoho.. cerita 'The strange of housekeeper'.. chanyeol duduk sebelah kau..
"citer apa ni.. tak best ah.. alih ah citer lain"
kau diam. lepas 10 minit senyap tetibe kau bersuara
"awak.."
"ne?"
"seo kangjun ni hensem ah"
chanyeol pandang kau.. lama.. ada muka macam jeles sikit..
"kenapa pandang saya macam tu?"
kau mula rasa insecure.. Chanyeol dekatkan muka dia dekat muka kau..
'buang tebiat ke hape mamat ni? apa dia nak buat ni??!!'
kau cakap dalam hati..
"assa ! dapat ! hohoho.."
'Pffftt.. dia ambik remote rupanya -..-'
bebel kau dalam hati.. kau bangun.. malas nak join chanyeol tengok spongebob.. kau pergi dapur.. nak makan tengahari..
"orang tu taknak makan ke?"
kau cakap.
"siapa 'org' tu?"
balas chanyeol..
sungrin, hyerin dengan ara dengar je perbualan korang di tangga.. kadang-kadang dorang gelak sebab cara komunikasi antara kau dengan chanyeol.
"awak lah org tu"
balas kau acuh tak acuh.. chanyeol pergi dekat meja makan... kau tuang air..
"siapa 'awak' tu?
semakin galak chanyeol kenakan kau.. jag diletakkan atas meja..
"fine.. oppa taknak makan ke???"
tetibe Hyerin terbersin.. ok, now kau baru perasan yang diorang intip korang dekat tangga -_-
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.