Part 25

3.3K 198 0
                                    

Hari demi hari, tarikh perkahwinan kau dengan Chanyeol semakin dekat.. Kau jadi tak tentu arah sebab terlalu gementar.. kau selalu terfikir, macam manalah kehidupan kau lepas kahwin nanti..

"Minyoung ah.. kwaenchana?"

Soal Jira.. Dia pun naik pelik tengok kau yang gelisah tak pasal2.. kau geleng kepala..

"wae?"

Soal jira lagi...

"Kau ni, dia gelisah sebab..."

Semua mata arah ke Hyemin dan Ara..

"sebab?"

soal jira, sungrin dan hyerin serentak..

"Sebab dia dah nak jadi bini orang lagi 3 hari !!!!"

Kata Hyemin dan Ara.. suara dorang agak tinggi.. kau pergi ke luar rumah.. nak angkat kain memandangkan hari semakin gelap menandakan hujan akan turun..

"Minyoung, tadi saya dengar yang kawan awak kata awak nak kawin.. betulke?"

Kata jiran sebelah kau yang bernama, Suga..

"Mworago? noona nak kawin dah?"

Soal Jungkook yang tiba2 muncul..

"Sibuk lah kau ni jungkook.. gi masuk.."

marah suga.. Jungkook masuk ke dalam rumah sambil melambaikan tangan ke arah kau.. kau selesa sikit dengan jungkook sebab dia budak lagi xP..

"aah.. lagi 3 hari.. ajaklah, kawan serumah awak dtg sekali.. dekat seoul"

Suga mengangguk.. Mamat ni lah yang kacau kau haritu masa kau tengah siram bunga haritu.. Suga masuk ke dalam rumah..

-malam-

"Dah lah hujan.. tengok pulak cerita hantu.. bijak bijak"

Kata Hyemin sambil berlalu masuk ke biliknya.. Jira bersebelahan dengan bilik Hyemin, tapi dia dah tidur.. Kau, ara, sung rin dan hyerin pandang serentak.. Hyerin mencapai remote tv dan tutup.. korang duduk diam.. tak berkutik..

Bang !

"Argghh !!"

Bunyi guruh membuatkan korang menjerit serentak.. boleh bergegar rumah ni kalau suara korang bersatu.. korang berlari masuk ke bilik Hyemin..

"Dah blackout baru tau tutup tv.. dah pergi tido.."

Arah Hyemin.. khusyuk sangat dia bersms.. Ara yang duduk disebelah tengok je phone kau..

"Fuyooo ! Hyemin sms dengan Dongwoon oppa dowh !"

Kata Ara.. Lantas telefon Hyemin ditekup ke perutnya..

"woi ! apa skodeng2 ni ha?"

Marah Hyemin..

"Siapa Dongwoon?"

Soal Kau, sungrin dan hyerin serentak..

"Kawan sekerja kitorang.. weh, bila masa kau dengan Dongwoon oppa ni?"

Hyemin pura-pura tidur..

"Aku geletek kau kang"

Ugut korang berempat.. Hyemin duduk..

"Okay okay.. dah tiga bulan.. dah diam.. pergi tido.. jaljayo"

Kata Hyemin dan membungkus dirinya di bawah selimut.. Kau, sungrin dan hyerin pergi ke pintu bilik.. diikuti oleh Ara..

"Patutlah pergi kerja nk awal je.."

usik Ara then keluar dari bilik Hyemin..

Kau turun bawah.. siap2 nak ke tempat kerja. Kau berdiri depan cermin dan mengikat rambut kau.. selesai ikat rambut, kau pergi ke dapur untuk membakar roti..

"Lusa ada orang tu dah tak stay dengan kita dah~"

Usik Sungrin yang baru je turun.. Selesai makan dengan kawan serumah kau.. korang pun bertolak  untuk ke tempat kerja..

dalam kereta kau belek s4 kau.. Dah 2 hari Chanyeol senyap.. kenapa eh? Tetiba kau rasa rindu nak kena sakat dengan Chanyeol..

Sampai ditempat kerja kau buat kerja kau sampai pukul 12:45.. Kau lega sebab semua kerja kau dah siap.. Telefon kau bergegar.. Ada panggilan masuk.. kau tengok screen telefon tertera nama 'Chanyeol'.. Tanpa kau sedar, kau tekan butang hijau..

Senyap.. Lepas beberapa saat senyap, Chanyeol berdehem..

"Annyeonghaseyo"

Chanyeol mulakan perbualan..

"Ne.. kenapa call?"

Chanyeol senyap.

"Nanti pukul 6 saya jemput awak.. Tunggu sampai saya datang.. annyeong"

Kau matikan panggilan..

'Kenapa chanyeol macam lain. Takkan malu kot.. hahah'

Kau cakap dalam hati.. dan pergi makan tengahari bersama dengan Sungrin dan Hyerin.

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now