Keadaan dalam bilik kau senyap je. Macam tepi kubur. Kau duduk bersila atas katil sambil main phone. Chat dengan Hyerin. Tiba-tiba pintu bilik kau diketuk. Kau terus bangun pergi ke pintu. Chanyeol masuk. Kau terus lari duduk atas katil dan sambung main phone balik..
[ p/s : Masa ni dekat rumah kau yang gyeonggi-do tu ]
Chanyeol berlalu masuk ke bilik air.
"Fuhhhh.. pehal aku rasa seram gila dowh bila berdua dengan Chanyeol"
Kau cakap perlahan. Kau keluar dari bilik nak cari power bank. Lepas 15 minit cari akhirnya kau jumpa jugak power bank kau. Ada dekat bawah kerusi. Kau terus masuk bilik.
"Argghhhh !"
Kau menjerit.
"Dah kenapa menjerit? Nanti semua bangun kang sebab dengar awak menjerit.."
"Awak tu, pakai lah baju ! Tak malu ke ?"
Kau cakap sambil membelakangkan Chanyeol. Segan. Dah la dia tak baju. Seluar dah pakai ok...
"Dah lah tu, orang dah siap dah pun. Awak taknak mandi ke?"
"Saya dah mandi tadi"
Kau pandang Chanyeol yang tengah duduk di meja solek kau.. Baju merah, seluar track suit hitam. Walaupun Chanyeol dah jadi husband kau, tapi kau still rasa segan..
'cermin mata dia tu tak boleh besar lagi ke -.-'
Kau duduk dekat tepi katil.. Sambung chat dengan Hyerin sambil jari kaki kau menguis-guis bulu karpet.. Kau rasa terkejut bila Chanyeol tiba-tiba baring dekat sebelah kau dengan mata yang terpejam. S4 di tangan kau terus jatuh ke lantai. Nasib baik takde apa-apa.. Jantung kau rasa macam nak terkeluar masa Chanyeol baring sebelah kau tadi. Lantas kau ambik s4 kau di lantai.. Terbuntang bijik mata kau bila Chanyeol dah duduk tegak atas katil. Muka kau dah merah habis, dada kau berdebar-debar..
"Awak ni taknak tido ke? Tu s4 awak tu sampai terjatuh tu kenapa? Takut ?"
Chanyeol smirk. Kau hanya berdiri di tepi katil.
'Semacam pulak aku tengok smirk dia tu'
Kau cakap dalam hati.
"Takut lah.."
Kau jawab perlahan. Tiba-tiba Chanyeol dukung kau letak dekat katil.
"Tido ! Nak takut apanya, saya bukannya makan orang. Nah rilakkuma awak ni. Peluk kuat-kuat ! penakut betul. Dengan suami sendiri pun nak takut"
'Saya takut awak 'makan' saya lah pandai'
Rilakkuma yang dihulur, terus kau peluk. Tak sampai 10 minit kau dah tertidur sebab penat dengan majlis harini..
Chanyeol yang baring sebelah kau, terus tengok muka kau.. Dia sengih and tido..
…
Pagi tu, bila kau bukak mata je kau nampak ada lelaki tengah tidur. Muka dia dekat sangat dengan kau. Lantas tangan kau menolak Chanyeol sampai terjatuh.
"Aduhhh !!! Minyoung, kenapa dengan awak ni ??? ㅠ_ㅠ "
Kau yang masih mamai tu, terus gosok mata.. Baru kau teringat yang Chanyeol tu suami kau ! Lantas kau lari ke arah Chanyeol.
"Awak ! mianhae.. Saya tak sengaja.. saya terkejut, sebab tu saya tolak awak sampai jatuh.. Serious saya-"
Percakapan kau terhenti, bila Chanyeol tiba-tiba cium pipi kanan kau. Muka kau dah merah gila.
"Disebabkan awak tolak saya sampai jatuh, saya nak awak panggil saya 'oppa' selamanya dan bagi morning kiss setiap pagi. Arasseo?"
Chanyeol bagi arahan.. Kau tercengang..
"Sekarang dah nak pukul 10, cepatlah bagi morning kiss"
Terbuntang bijik mata kau. Kau nak lari masuk bilik air, tapi Chanyeol pegang tangan kau.
"Saya nak mandi ni. Lepaslah.. kang kalau lambat turun, yang lain kata apa pulak"
kau bukak mulut..
"Cepatlah Minyoung, saya takkan lepas tangan awak ni selagi awak-"
Lepas je kau cium pipi Chanyeol kau terus lari masuk bilik air.
'heheh.. nasib baik baju aku dah memang prepare dalam bilik air ni'
Chanyeol terus gelak.. Dari dalam bilik air kau boleh dengar suara Chanyeol gelak.. Tanpa kau sedar, kau tersenyum sendiri.
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.