Part 17

3.4K 215 1
                                    

"Jira !"

kau jerit.. pastu kau peluk jira.. Song jira ni, kawan baik kau since kecik.. dia jugak salah sorg member Eureongi tapi dia tak balik rumah sewa korang dah dua minggu.. sebab jaga omma dia yang kurang sihat..

"Bila nak balik Seoul?"

soal kau..

"Esok aku balik laa.. jangan bagi tau eureongi tau.. heheh.. Minyoung, ni siapa?"

Chanyeol yang sedang betulkan topi dia, terus pandang Jira..

"Saya bakal suami Minyoung. Chanyeol imnida ^^"

Again.. kau tak sempat jawab soalan sebab Chanyeol dah jawab dulu.. Jira sengih macam kerang wangi

"Ecececeh Minyoung.. balik sini ada sebab rupanya.. okay lah, aku nak balik dulu.. nak pack barang.. esok nk balik seoul dah.."

Jira mintak diri..

"Jap, esok kau balik dengan sape? taknak tumpang kitorang?"

Pelawa kau.. Chanyeol pandang kau muka tak puas hati.. Kau sengih sambil buat peace..

"Kwaenchana.. aku balik dengan Peniel besok.. mueheheheh"

Jelas Jira.. kau agak terkejut..

"Peniel? Anak orang kaya tu kan? Tung ah.."

"Eleh.. kau lagi untung.. Bakal bini CEO Jeguk Group"

Orang yang lalu lalang disitu pandang korang bertiga..

"Shhhhhh... jangan lah cakap kuat kuat.. aishh jinjja"

kata kau sambil tutup mulut Jira.. Chanyeol hanya menunduk.. Kau lepaskan tangan dari mulut Jira..

"heheheheh.. Mianhae chingu.. balik dulu.. annyeong"

kata jira then pergi dari situ.. Kau pun bukak langkah meninggalkan Chanyeol, nk balik ke rumah.. Chanyeol kejar.. dia pegang tangan kau.. Kau yang tak dapat nak kawal keseimbangan badan, pusing ke belakang dan dahi kau sakit sebab terhantuk dengan dada Chanyeol..  kau usap dahi kau sambil..

"Yaahh.. wae??? tetibe je tarik tangan orang.. tak pasal pasal dahi orang sakit.. aishh"

Chanyeol cium dahi kau.

O.O

Mata kau macam tu sebab terkejut dengan tindakan Chanyeol..

Kau jarakkan diri..

"Mian.. dah jom balik.. malam nanti nak balik dah"

Kata Chanyeol sambil pegang tangan kau.. Kau nak tarik tangan ku tapi tangan kau kemas dalam genggaman Chanyeol..

"mwoyaa! kata balik esok pagi.. ishhhhhhhhhh.. jalan lah sorang-sorang"

Kau jalan laju pergi tinggalkan Chanyeol..

"Haih, cepat merajuk rupanya.. hahahah.."

kata Chanyeol then kejar kau dari belakang..

"annyeonghaseyo"

kau masuk rumah terus naik ke bilik.. kunci pintu

"Kenapa dengan Noona, hyung?"

soal Minri pelik..

"ohh, dia merajuk sebab tak dapat kiss dari hyung.. hahahah.."

Kata Chanyeol then naik atas ke bilik tetamu..

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now