Part 32

3.2K 177 1
                                    

10 minit lepastu Chanyeol turun. Dia berjalan hala ke pintu masuk..

"Nak pergi mana?"

Soal kau dengan air mata yang masih bersisa.. Chanyeol tak jawab pertanyaan kau, dia terus keluar hidupkan enjin kereta dan pergi.. Sekali lagi kau menangis..

Pagi tu, kau terjaga dalam pukul 7... Kepala kau pening dan mata bengkak sebab menangis sepanjang malam.. Kau nak bagitau Sungrin yang kau tak pergi kerja, tapi telefon kau dah berkecai. Serpihan s4 kau  dipandang sepi.. Kau naik ke tingkat atas untuk membersihkan diri.. Selesai membersihkan diri, kau hanya duduk termenung di ruang tamu..

'Chanyeol, awak pergi mana?"

Sekali lagi air mata kau menitis..

[ Chanyeol P.O.V ]

"Dari dalam kereta lagi aku dah perasan yang Minyoung lain. Sampai je dekat rumah, dia terusduduk dengan muka yang masam mencuka. Dia suruh aku tengok s4 dia, aku pun ambik lah s4 dia yang dekat atas meja. Bila aku bukak message, ada orang hantar satu gambar dekat Minyoung. Dalam gambar tu ada aku dengan Dara...

Lepas aku tengok gambar tu, aku baling s4 Minyoung ke lantai.. Habis berkecai ! Malam tu aku tak boleh nak kawal kemarahan aku. Dah lah aku baru balik dari china, tetibe jadi macam ni.Penat pun tak hilang lagi. Lepas aku tengok gambar tu, aku terus naik ke bilik then aku keluar.. Kereta aku pandu ke lapangan terbang Incheon.. Last aku tengok muka Minyoung, malam tu lah. Sekarang aku tak tau apa aku buat dekat negara orang ni. Malaysia ni bukannya ada keluarga aku pun.."

Aku urut kepala aku yang rasa pening.. Penat kau fikir , cemana Dara boleh dapat number bini kau.

[ End of Chanyeol P.O.V ]

Dah dekat seminggu Chanyeol tak balik.. Kau mula risau.. Dah lah telefon berkecai.. Nak contact pun payah ! Kunci kereta , kau capai dan pergi ke pasar raya. Sebelum kau pergi pasar raya, kau mintak tolong Hyemin supaya temankan kau. Sebelum membeli barang dapur untuk stok rumah kau, Hyemin ajak pergi ke cafe xoxo. Haus katanya..

"Kau kenapa kurus sangat ni? Chanyeol tak bagi kau makan ? Mana Chanyeol ? Kenapa kau tak ajak dia pergi shopping sini ? Kau sihat ke tak ni? Mata tu bengkak kenapa ?"

Bertubi-tubi soalan Hyemin, tapi satu pun kau tak jawab. Kau minum je.. Hyemin hanya mampu geleng kepala..

"Weh, Chanyeol dah 3 minggu tak masuk pejabat.. Dia pergi mana ?"

Soalan Hyemin buat kau terkejut..  Hyemin yang kerja sebagai secretary pun takkan dia tak tau mana Chanyeol pergi?

"Jom ah balik"

Baru je kau nak bangun tetibe ada orang datang dekat meja kau dengan Hyemin..

"Annyeonghaseyo.. Minyoung kan ?"

Terkejut kau dengan kehadiran manusia tu..

"Dara.. Buat apa dekat sini?"

Jantung kau dah berdegup laju.. Hati kau mula rasa panas..

"Saje.. btw, you ada dapatkan gambar tu?"

Soal Dara dengan senyuman sinis di hujung bibirnya.. Kau yang tak dapat tahan marah, terus kau tarik kolar baju Dara.. Hyemin mula panik..

"Mana laki aku ??? Mana laki aku ??!! Kenapa kau hantar gambar tu dekat aku hah ?! Nak bagi rumah tangga kitorang hancur ke ?!!"

Kemarahan kau tak dapat dibendung lagi.. Dara tolak tangan kau dengan kasar.. dia membetulkan kolar baju dia dan lempang kau sekuat hati ! Hujung bibir kau berdarah.. Hyemin cuba tolong kau tapi kau tepis tangan dia..

"Kau pehal ?! Dah kacau rumah tangga aku, lepas tu nak tampar aku kenapa ?!"

Tempik kau dengan kuat..

"Kau balik dulu lah, hyemin"

Hyemin akur.. Nanti bila dia tak ikut apa kau cakap, tak tentu pasal dia pun kena lempang sekali..Dara hanya tersenyum sinis..

"Hoi ! Kan aku pernah bagitau kau yang aku akan buat apa je , asalkan rumah tangga kau retak. Walaupun rumah tangga kau huru-hara sekali dua, aku dah puas hati.."

Tangan kau nak hayunkan ke muka Dara.. belum sempat kau lempang muka Dara, dah ada orang pegang lengan kau.

"Chanyeol...."

Kau menyebut nama Chanyeol perlahan..

Kau dengan Dara terkejut.

PANG !

"Chanyeol ! Kau lempang aku sebab pompuan ni ?!"

Kau terkejut dengan perbuatan Chanyeol..

"Rumah tangga aku, kau boleh kucar-kacirkan , tapi kau jangan sentuh bini aku !"

Chanyeol tarik tangan kau pergi dari tempat tu meninggalkan Dara yang terpinga-pinga di cafe tersebut..

Sampai je dekat rumah, kau terus berkurung dalam bilik.. Chanyeol ketuk pintu banyak kali tapi kau tak bukak pun..

Tetibe Chanyeol terdengar bunyi benda terjatuh.. Lantas pintu bilik dia pecahkan..

"Minyoung !!!!"

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now