Kau tengok jam dipergelangan kau. Pukul 2:30 petang. Kau still dalam dilema. Nak pergi ke tak..
"Pergi jelah Cafe Thunder tu"
Kata Chanyeol tenang sebaik sahaja parking keretanya di bawah garaj. Kau menoleh..
'Erk. Cemana pulak Chanyeol boleh tau ni ?'
Terkebil-kebil bijik mata kau..
"Tak payah pelik. Tadi masa awak tidur kejap, saya skodeng mesej. Awak nak saya ikut ke?"
Kau mengangguk
"Okay. Kita makan dulu lah"
Kau mengangguk lagi then masuk ke dalam rumah.
"Nama ex awak tu siapa ?"
Kau pandang je muka Chanyeol yang duduk depan kau.. Kau pandang je mata dia.
'Mood dia baik'
"hmm...."
Chanyeol mengangkat keningnya
"Himchan"
"Ohh"
"Oppa, tak marah ke ?"
"Tak. Dia ada hal kot yang nak cakap dengan awak sebab tu dia nak jumpa tetibe. Jap !"
Kau pandang muka Chanyeol.
"Pehal ?"
"Kenapa kita balik rumah eh, padahal dah nak pukul 3 .. Jom ah ! Jalan kaki je lah, bukannya jauh sangat pun"
Kata Chanyeol lalu menarik tangan kau. Terkocoh-kocoh kau ikut Chanyeol..
-..-
…
Masuk je dekat Cafe Thunder tu, kau nampak Himchan melambaikan tangannya ke arah korang berdua yang berada di pintu masuk.. Korang pun berjalan menuju ke meja Himchan
"Annyeonghaseyo Himchan.."
Kata kau sebaik sahaja korang melabuhkan punggung di kerusi.
"Annyeong. Aigoo Minyoung.. Kenapa makin tembam ni?"
Chanyeol hanya memerhati je. Dia mengurut rambutnya dengan tangan kanannya.
"Hmm.. Mana ada.. Btw, ni Chanyeol. Husband saya"
Terkejut muka Himchan bila kau sebut perkataan 'husband'.. Then dia gelak. Kau dengan Chanyeol pandang sesama sendiri..
"Hahah. Minyoung, saya nak jumpa awak sebab nak bagi ni"
Kata Himchan lalu menghulurkan sekeping kad. Lantas kau dengan Chanyeol mencapai kad tersebut.
"Bagi lah oppa tengok"
"Pesal pulak? Himchan bagi saya. Saya lah yang kena tengok dulu"
"Andwae. Biar oppa je baca.. korang dah lama tak jumpa kan?"
Kata Chanyeol lalu merampas kad tersebut dari tangan
"Ahh oppa ! Eeee"
Baru kau perasan yang Himchan tengah tahan gelak tengok gelagat korang berdua tadi..
"Anyway, tu invitation card.."
"Invitation card?"
"Wedding. Datanglah.. Minggu depan"
Mata kau dengan Chanyeol bertembung.
"Hmm, kitorang tak tau lagi ah boleh datang ke tak sebab kawan saya pun ada wedding.. Jap, wedding awak hari ahad. Sama dengan chingu saya"
Kau menjelaskan kepada Himchan. Bukan kau taknak datang, tapi Ara nak kawin minggu depan.
"Jinjja? Ala, so saya salah time lah ni. Takpelah, saya cuma invite je"
"Mianhaeyo Himchan"
Tetibe Chanyeol pegang tangan kau. Kuat. Kau jadi panik bila nampak ada peluh mula menitik di dahi Chanyeol
"Oppa ! Kenapa ni ?"
Kata kau sambil menepuk-nepuk pipi Chanyeol. Himchan pun dah panik
"Oppa.. Sakit perut.. Jom ah balik.. boleh ? Jebal, Minyoung"
Kau mengangguk dan meminta diri untuk pulang ke rumah. Lolz, nasib baik rumah dekat..
…
"Oppa. Makan ubat ni"
Kau menghulurkan dua biji pil kepada Chanyeol. Lepas Chanyeol telan ubat tu, dia pun tidur
'Uih, jarang laki aku sakit perut sampai cemni'
Selesai bagi Chanyeol makan ubat, kau pun turun ke tingkat bawah sebab ada orang mengetuk pintu rumah
"Noona ! Chanyeol hyung mana ???"
Kata Kyungsoo dan kai.. Tak menyempat kau nak jawab, dorang dah naik ke tingkat atas. Kau pun menutup pintu dan naik ke tingkat atas..
"Hyung ! kwaenchanayo?"
Soal Kai. Kau hanya perhati dorang dekat pintu..
"memang tak ah. Tak nampak ke yang hyung terbaring ni. aishhhh"
Tergelak kau tengok muka Kai yang terlebih risau tu. Kyungsoo, turun ke bawah nak ambik mangkuk.
"Hyung ni, cemana boleh sakit perut cemni?"
Soal kai. Kyungsoo masuk ke bilik dan menghulurkan semangkuk bubur kepada Chanyeol.. Kau duduk dekat sofa yang berada di tepi pintu sambil membaca majalah
"mulanya, hyung tak sakit perut. Hyung just berlakon sakit perut sebab jealous dengan bini hyung tu, tetibe sakit perut betul2"
-_-
-_-
-_-
Chanyeol hanya sengih hingga menampakkan barisan giginya
"Mendelah hyung ni!!"
Kata kai dengan kyungsoo serentak.. chanyeol buat peace..
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.