Part 22

3.2K 178 2
                                    

selesai pilih baju semua, Chanyeol bawak kau pergi makan sebab dari tadi kau ajak gi makan..

habis makan Chanyeol ajak kau pergi kedai barang kemas..

"awak ni, ingat kaki saya ni elok  sangat ke nak jalan lama-lama?"

Soal kau dalam kereta.. kau penat lah jalan-jalan ni.. lepas ni pergi kedai barang kemas, lagi ah kau tak minat..

"ni last.. lepas beli rantai dengan cincin saya hantar awak balik"

Pujuk Chanyeol.. tangan kau silangkan ke dada..

"Beli rantai dah lah.. cincin tu buat apa.. nanti bila nak masak, tak pasal-pasal butir permata dia masuk dalam kuali"

jawab kau selamba.. Chanyeol ketawa macam nak mati bila dengar apa yang kau cakap..

"haa.. yela yela.. Saya belikan rantai je"

Kau tepuk tangan..

"wae?"

"first time awak dengar cakap saya.

terharu kejap"

jawab kau sambil sengihhhhh..

"sekali ni je saya ikut apa awak nak. Lepas kawin, awak kena ikut cakap saya"

Kau pandang Chanyeol..

"Dah jom balik. Rantai dah dapat kan? Palli... kaki orang dah naik lenguh berjalan"

Bergaduh jugak kau dengan Chanyeol dekat kedai tadi. Staf yang kerja dekat situ gelak je..

:: Flashback ::

"Ha, ambik yang ada C ni"

Kata Chanyeol sambil tunjuk ke arah rantai yang dia maksudkan.

"Buat apa C.. pelik pelik je.. ambik yang bentuk love kecik tu dah lah"

Bantah kau..

"Tak yah degil boleh tak? Awak ambik yang C, saya ambik M.."

Kata Chanyeol sambil cekak pinggang

"Taknak ah.. Taste awak ni pelik ah.. kalau setakat, ada C dengan M tu, beli dekat pasar malam pun boleh"

jawab kau.. pekerja yang ada dekat situ mencelah..

"aaa.. encik.. apa kata encik design sendiri macam mana yang encik nak.. nanti bila dah siap, datang sini ambik"

Kau dengan Chanyeol pandang..

"Biar saya yang design"

korang kata serentak..

"let me design it"

Kata Chanyeol sambil matanya mengecil pandang ke arah kau..

"ahhh.. andwae! awak design dah lah buruk.. biar saya yang design sendiri"

Kau ambik pensel dan kertas atas meja.. Baru je kau nak mula lukis, Chanyeol dah rampas pensel

"mwoyaa.. Ada pensel dengan kertas lagi tak?"

Pekerja tu mengangguk sambil tutup mulut kerana tahan gelak.. kau ambik pensel dan kertas..

"Eh ! awak duduk jauh sikit.. nanti awak skodeng saya punya"

Kata kau dekat Chanyeol yang cuba tengok lukisan kau..

"arasseo"

lepas 10 minit..

"nah !"

kau dan Chanyeol hulur kertas ke arah pekerja tersebut.. dia pandang korang then dia tunjukkan lukisan korang yang sama.. Kau dengan Chanyeol terkejut.. design korang, ada bentuk bintang.. tengah2 dekat bentuk bintang tu ada satu butir permata.. dan belakang bintang tu ada perkataan 'C&M'

"Minggu depan encik boleh datang ambik"

:: end flashback ::

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now