-2 Tahun kemudian-
"Woah Minyoung !!!"
Jerit kawan-kawan kau dekat kau sebaik sahaja korang berjumpa. Maklumlah, dua tahun lebih tak jumpa lepas Hyemin kahwin.
Harini exo ada buat buat perjumpaan. If exo buat perjumpaan means, ada semua member kau lah kan ? Bukannya exo tak buat perjumpaan, tapi dorang sibuk dengan kerja dorang sampai kau dengan kawan-kawan kau hanya boleh berhubung dekat laman sosial je.
"Nasib baik Suho oppa buat perjumpaan ni, dapat jugak kita jumpa. kan?"
Kata Sungrin disambut dengan anggukan kepala kau dengan kawan-kawan kau tanda setuju dengan apa yang Sungrin bagitahu.
"Woi Minyoung ! Anak kau mana ?"
Sebaik sahaja Ara berkata, kau tersentak. Mata kau melilau cari kelibat anak kau yang dah mula pandai berjalan. Perasaan risau mula menguasai diri bila kelibat anak kau tak kelihatan.
"Anak aku weh !"
Kata kau sambil mengenggam lengan Jira.
"Weh sakit ! Tangan aku wei, lepas wei. jebal~"
Rintih Jira apabila tangannya sakit akibat digenggam oleh kau terlalu kuat. Genggaman di tangan kau lepaskan.
"Ah, mianhae Jira. Aku risau ni, anak aku wei !!"
Tetibe Chanyeol datang menuju ke arah korang.
"Weh, anak kau dekat Chanyeol lah"
-_-
Kau terus lari pergi dekat Chanyeol yang tengah dukung anak kau, Jin Hyuk.
"Aihh ! Oppa bawak kemana Jin Hyuk ni ??? Orang risau tau tak ??"
"Alahai, tadi Jin Hyuk tertidur lah. Oppa cari syg, tak jumpa. Tetibe oppa dengar suara orang tengah gelabah, oppa datang lah dekat korang"
"Ohhh.. Aih, risau tau tak?? Aish jinjja"
"Tu lah Minyoung, jumpa kawan sampai anak pun kau tak ingat. Nasib baik ada Chanyeol yang jagakan Jin Hyuk. Alaa, kalau anak kau lari lari dalam BWCW cafe ni pun, bukannya hilang. Member lain pun boleh jumpa anak kau"
Kata-kata Hyemin disambut dengan gelak tawa kawan-kawan kau yang lain..
Habis je perjumpaan pada petang tu, semua bersurai
…
"Junior oppa mana?"
Soal kau sebaik sahaja Chanyeol duduk di sebelah kau.
"Junior saya? Dah tidur dah"
"Ohh"
Kau sambung membaca majalah di tangan kau dengan khusyuk. Tetibe Chanyeol bersuara.
"Minyoung"
"Hmm"
"Gomawo"
Kau berhenti dari pembacaan dan menutup majalah yang kau baca tadi.
"Wae?"
"Sebab jadi sebahagian dari hidup oppa. Saranghae"
"Saranghae"
-Tamat-
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.