Part 31

3.3K 190 3
                                    

Dah 10 hari Chanyeol pergi ke China dan kau rasa sunyi. Bosan kuasa 88 ! Chanyeol bagi kau tinggal dengan kawan-kawan kau sepanjang dia outstation.. Petang tu kau buat kerja dekat ruang tamu sorang-sorang.. Sungrin dengan Hyerin dekat atas.. Jira masih tak balik kerja.. Hyemin dengan Ara pergi ke China jugak..

Mata kau tekun memandang ke screen laptop..

"Warghhh !!!"

"Kau pehal kacau aku tak tentu pasal ?! Tak nampak ke orang buat apa sekarang ni ??! Stress tau tak ?!!"

Tengking kau dengan mata yang masih tekun memandang ke screen laptop..

"Aipp.. Jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah"

Kau menoleh dan kau nampak Chanyeol.. Kau terus berdiri dan peluk Chanyeol.. Kau leraikan pelukan dan kepala kau menunduk jee..

"Mianhae..."

Kau still menunduk..

"Kwaenchana.. Saya suka tengok awak marah.. kyeoptaaaaaa"

kau pandang Chanyeol dengan muka yang takde perasaan.. Sungrin dengan Hyerin tengok je korang dekat tangga.. Mulanya dorang terkejut sebab tiba-tiba dengar kau tengking-tengking.. sampai tingkat atas boleh dengar.. Masa dorang nak turun dan tengok keadaan kau, tetibe dorang nampak Chanyeol.. Dorang pun diam je lah, pastu skodeng..

"Cemana awak boleh masuk rumah ni?"

Soal kau sambil kaki menapak ke arah dapur.. tetibe kau nampak Sungrin dengan Hyerin yang tengah kelam kabut lari naik atas, kau geleng kepala je.. Air oren kau hulur dekat Chanyeol..

"Dah pintu rumah ni terbukak, saya terjah lah.. Dah jom balik rumah kita"

'Rumah kita?'

kau cakap dalam hati..

"Kejap lagi lah.. yang awak balik awal sangat ni kenapa ? Haritu kata 2 minggu.. ni baru 10 hari dekat China dah balik sini.. wae ?"

Kau mengadap laptop kau balik..

"Suka hati saya ah.."

Jawab Chanyeol selamba. Kau tengok tv, then kau geleng kepala..

"Tak habis-habis dengan spongebob dia"

Bebel kau dalam hati..

"Kenapa geleng kepala ?"

Soal Chanyeol dengan matanya yang masih tengok tv..

"Suka hati saya ah.."

Chanyeol tarik rambut kau. Mentang-mentang ah ikat macam ekor kuda, sesedap anggur je nak tarik rambut orang.. Kau pegang pergelangan Chanyeol..

"Tak payah kacau saya boleh tak?"

"Suka hati saya ah.."

"Stress nya aku dengan mamat capang ni !"

Tangan kau yang masih pegang tangan Chanyeol, kau cubit..

"Adoii ! Yela yela saya tak cakap benda sama dah"

Kata Chanyeol dan berhenti main rambut kau.. Kau tersenyum.. heheh..

"Annyeong. Nanti suruh Hyemin dengan Ara sms aku tau !"

Kata kau dan masuk ke dalam perut kereta..

'Lepas ni belok kanan.. hahah.. jalan nak ke rumah mak mentua aku ni senang ah jugak.. eh ? Pehal Chanyeol belok kiri ? Takkan baru 10 hari dekat China dah lupa jalan nak balik rumah?'

Kau pandang Chanyeol..

"Eh, bukan sepatutnya belok kanan ke? kenapa belok kiri pulak?"

Chanyeol senyum.. Lepas 20 minit senyam baru dia dengar suara kau.. Kalau tak, dari tadi je dia memekak sensorang..

"Kan saya dah kata petang tadi.. Rumah kita~"

kau pelik..

"Bila masa kita ada rumah sendiri ni ?"

soal kau.. Chanyeol diam je..

Kkaebsong ♪

Tangan kau pantas selongkar beg tangan sebab nak cari s4 kau yang tiba-tiba berbunyi menandakan ada sms masuk..

Bila kau bukak, kau tengok ada satu unknown number ni hantar gambar. Ada Chanyeol yang tengah duduk dekat meja makan dengan... Dara ?!

Kau ketap bibir.. tiba-tiba hati kau rasa sakit bila tengok muka Dara.. Mata kau still tengok pic tu.. Masa traffic light lampu merah, Chanyeol tengok kau.. Kau pandang dia then pandangan kau halakan ke luar tingkap.. Chanyeol pelik.. Baru je dia nak capai s4 kau, tetiba lampu traffic light dah warna hijau..

Sampai je dekat rumah, kau terus duduk dekat sofa.. Reka bentuk dan hiasan dalam rumah tu langsung kau tak peduli.. Hati kau sakit ! Panas !

"kwaenchana?"

Soal Chanyeol yang masih berdiri depan kau..

"Ambik ah s4 saya tu dan bukak mesej !"

Kau marah Chanyeol.. Chanyeol terkejut.. Lantas s4 kau yang berada di atas meja, dia capai.. Tak pasal-pasal s4 kau kena hempas dekat lantai.. Habis berkecai.. Kau terus berdiri dengan air mata yang masih bertakung

"KENAPA AWAK HEMPAS S4 SAYA ??!! PEREMPUAN DALAM GAMBAR TU DARA KAN ???!!!"

Soal kau dengan nada yang kuat.. air mata dah mengalir..

"DIAM !!!!"

Chanyeol tempik dekat kau dan masuk ke bilik yang berada di tingkat atas.. Pintu dihempas dengan kuat.. Kau terduduk dekat atas lantai dengan air mata yang masih mengalir.. Sedih, kecewa, marah semua ada..

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now