Part 35

3.4K 169 0
                                    

Kau bisik something dekat telinga Chanyeol then dia gelak... Suho dengan Mingi perhati je korang dari sofa.. Yoora berdiri dekat tepi tingkap, ada panggilan.. Chanyeol jauhkan telinga dia dari jari kau..

"Mana saya tau, saya tak ingat"

Kau tarik telinga dia balik..

"Hahahahahah.. Lelaki.."

Kau bisik lagi.. Mingi dah pandang pelik..

"Tomboy.. hahahahah"

"Dah lah malas nak cakap.."

Kau lepaskan jari kau dari telinga Chanyeol..

"Apa korang ni? Minyoung, tak nak sarapan ? Cakap je Minyoung nak makan apa, oppa belanja"

Soal Suho prihatin..

"Korang.. I got to go.. Ada hal kejap"

Kata Yoora tetibe.. Korang semua mengangguk...

"Hyung, jom beli sarapan.. lama tak lepak dengan hyung.."

Kata Chanyeol sambil berjalan dengan Suho menuju ke pintu.. Mingi duduk dekat sebelah kau..

"Minyoung, haritu masuk hospital kenapa ? Doktor cakap saeng lemah sebab tak makan.. Kenapa saeng tak makan.. saeng tak makan bila ada problem je tau tak ? So, haritu saeng ada masalah lah kan ? Taknak share dengan unnie ke ?"

Kau terkejut dengan apa yang keluar dari mulut Mingi tadi..

'Patut ke aku share dengan unnie ? hmm.. cerita jelah'

Kau cakap dalam hati kemudian kau cerita semuanya dekat Mingi.. Lepas cerita semua kau rasa tenang.. Mingi hanya senyum..

"Okay.. hmm.. Lepasni Minyoung kena sado kalau ada hal antara saeng dengan Chanyeol.. Arasseo?But, your s4 cemana ? Chanyeol belikan s4 yang baru untuk saeng ke ?"

Kau menggeleng..

"Ani.. Chanyeol belikan iPhone 5s... Sama dengan dia.. Sim kad pun dia beli baru sebab dia taknak Dara kacau saeng dah... Chanyeol dah bagi nombor saeng dekat unnie kan ?"

Mingi mengangguk.. Tetibe, Chanyeol dengan suho masuk..

"Yeobo.. Saya belikan-"

Kata Suho excited..

"MWO ??!!"

suara kau dengan Chanyeol bergema dalam bilik wad tu.. Mingi hanya menunduk sambil menggelengkan kepala, Suho yang baru perasan dia dah terlepas cakap hanya menepuk dahinya..

"Oooo... Betullah dorang ni couple"

Kata kau dengan senyuman sinis di hujung bibir.. Chanyeol pun turut tersenyum..

"Bagitau omma dengan appa !"

Kau dengan Chanyeol berkata serentak..

"Aigoo.. Oppa lah ni.. Dah ! Jom makan.. Memang kitorang couple pun.. dah ! makan makan makan !!"

Arah Mingi.. Muka dia dah merah tahan malu..

Selesai sarapan , Doktor Eunjung masuk ke bilik untuk memeriksa keadaan kau.. Doktor Eunjung kata, kau dibenarkan balik pada hari ini sebab keadaan kau semakin baik.. Mingi dengan Suho pun dah balik..

"Chan chan chan chan... yeol yeol yeol yeol..."

-_-

"Sejak bila awak gagap ni ?"

Kau hanya senyum sehingga menampakkan barisan gigi kau yang tersusun kemas..

"Heheh.. Pergi Gangnam kejap.. Saya rindu bespreng saya lahh.. Boleh kan ?"

Chanyeol hanya mengangguk.. Tadi sebelum korang balik dari hospital, Mingi ada sms, dia bagitau Chanyeol yang pompuan mengandung ni banyak karenah.. Atas sebab tu lah Chanyeol setuju nak bawak kau jumpa dengan kawan-kawan kau..

"Annyeonghaseyo !"

Tetiba pintu rumah terbukak.. Kau nampak kepala Ara dekat pintu tu.. Dengan rambut serabainya, memang sah lah sahabat kau tu baru bangun tidur.. Membulat bijik mata Ara bila nampak kau..

"HYEMIN !!! SUNGRIN !!! HYERIN !!! JIRA !!!"

Jerit Ara.. kau tutup telinga..

"Kawan awak ni, saya tau lah namchin dia tu suka menyanyi.. Baekhyun tu pun kalau nyanyi, part high tone memang serah dekat dia.. Tak sangka pulak high tone dia boleh melekat dekat si Ara ni"

Kau tergelak dengar omelan Chanyeol yang dari tadi hanya diam berdiri dekat sebelah kau..

"awak pandai menyanyi tak?

"Oppa k oppa.. noona dah ajar kan ?"

"yelaaa.. oppa.. pffftt"

"Hahah.. saya pandai rap..  bila dengan member-member mesti kitorang menyanyi.. Sampai part rap, saya nyanyi lah"

"Cerita macam ramai sangat je kawan oppa ni?"

"Mestilah ramai ! ada 12 orang tau ! Awak tak kenal Luhan, Kris, Lay, Chen, Kyungsoo dengan Tao je.. Nanti bila awak nak beranak, baru diorang nak datang jumpa awak.. dorang segan nak jumpa awak sekarang.. mengada kan? tah pape je"

Ara yang tengah bersandar dekat tepi pintu perhati je korang.

"Woi ! Masuk ah !"

Korang tersentak then korang pun masuk ke dalam rumah.. Eureongi turun ke bawah..

"Minyoung ! Bogoshippeo !"

Kata kawan-kawan kau.. Tak pasal-pasal group hug.. Chanyeol hanya jadi pemerhati..

'Jumpa chingu-chingu , mesti dia happy.. Yeobo-ah~ saya harap awak akan sentiasa tersenyum'

Bisik hati Chanyeol kemudian membelek telefonnya.. Nombor telefon Dara dia delete..

"Beb, kau balik tetibe ni kenapa ?"

Soal Hyemin. Kau duduk dekat sebelah Chanyeol..

"hmm.. heheh.. Weh, dalam peti ais ada tembikai tak? Tetibe teringin nak makan tembikai lah pulok.."

Kata kau tetibe..

"Tetibe je kau ni.. Kau mengandung eh ?"

Soal Hyerin menarik perhatian chanyeol.. Kau ter'eye' contact dengan Chanyeol..

Mianhaeyo.. part ni agak hambar

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now