Part 41

3.1K 155 0
                                    

Harini mood kau elok sebab kau dibenarkan keluar dari hospital lepas beberapa hari duduk dekat hospital.

"Wae bini oppa happy je ni ?"

Soal Chanyeol sambil mengusap kepala kau dengan tangan kanannya. Tangan kirinya pulak memegang stereng kereta. Kau hanya senyum..

"Nampak sgt ke yg saya tgah happy ? Of course lah happy sebab dah discharge.. oppa ingat saya tahan ke duduk lelama dekat situ. Dah lah makanan tak sedap. Nasib baik Kyungsoo selalu bawak bubur, kalau tak, keding lah saya ni"

Jawab kau panjang. Chanyeol hanya senyum bila dapat dengar suara kau.. Kereta dipandu menuju ke Seoul dimana dorm exo ditempatkan.

"Oppa, nanti saya segan lah. Dah lah semua namja, tetibe saya je sorg yeoja dalam rumah tu"

Kau merungut sambil memuncungkan bibir kau yang dah serupa itik.

"Ala, nak risau mende? Hyemin, hyerin, sungrin dengan Ara ada sekali.."

Bersinar mata kau bila dengar nama sahabat2 baik kau..

"Oppa, Jira pun dekat Seoul jugak. Nanti saya nak jumpa dia boleh ?"

Chanyeol menoleh ke arah kau memandangkan traffic light bertukar ke warna merah..

"Tak boleh"

Kau terkejut bila Chanyeol jawab cemtu

"Hmm.. arasseo"

"Alaaa.. oppa gurau je.. nanti ajak lah Jira dengan sape ? Peniel kan ? haa, ajak peniel sekali. Dongwoon pun ada jugak"

"Jinjja ? Yehet ヽ(^。^)ノ !"

Kau bersorak gembira. Happy woi dapat jumpa semua kawan2 kau lepas seminggu lebih tak jumpa..

"Oppa.. Tau tak yang Kai dengan Jira tu sepupu ? Mohon terkejut~"

Tetibe Chanyeol berhenti mengejut

"Woi ! gila ke apa berhenti mengejut ?"

Kata kau sambil mengurut dada.. Terkejut kuasa 61..

"Jeongmal ????"

"what ????"

"Yang Kai dengan Jira sepupu"

"Betullah"

"Aishhh.. Tak tau pulak yang dorang sepupu.. aigoo"

Chanyeol pun mula memandu semula menuju ke dorm korang.. Sebenarnya kau dah keluar tiga hari lepas, tapi Chanyeol ajak gi Jeju.. Honeymoon yaw.. Lolz -..-

"Hei Yoda ! Sampai pun"

Kata Baekhyun sambil menepuk2 bahu Chanyeol

-_-

"Janganlah panggil aku Yoda. Tak gentle ah. Dah ah kau sebut depan bini kesayangan aku"

"Hoi ! Hyung yang paling gentle kat sini"

Kata2 Luhan mengundang gelak tawa semua orang.. Masuk je dalam dorm EXO kau terus cari member2 kau.. Oh lol, semua lepak dalam bilik Xiumin sebab Hyemin kan adik xiumin ~

Malam tu semua tidur dekat dorm EXO (wow , apak best gila dowh kalau dapat gi dorm dorang *_*)

Atas desakan Suho, semua terpaksa bermalam dekat situ

"Balik dulu.. annyeong"

Kata kau dengan Chanyeol kemudian berlalu masuk ke dalam kereta menuju ke rumah korang

Dalam kereta korang senyap tidak berkutik.. Hanya suara penyampai radio je yang kedengaran dalam kereta..

"Hmm senyap je syg saya ni. wae ?"

Chanyeol yang perasan dengan perubahan kau memulakan perbualan..

"Takde apa"

Muka kau jadi pucat.. Malam tadi kau ada dapat sms dari ex namchin kau yang berbunyi

"Annyeong, Minyoung.. Ingat saya lagi ke ? Mesti ingat kan sebab saya kan first love awak. Boleh kita jumpa ? Dekat sebelah kawasan rumah awak. Ada cafe dekat situ kan ? jumpa dekat Cafe Thunder pukul 3 petang, annyeong"

kenapa mesti dia muncul waktu kau tengah nak bahagia ? aishhh

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now