Dah dua bulan kau kahwin dengan Chanyeol, baru harini unnie kau, Mingi nak datang singgah dekat rumah kau.. Dan selama dua bulan tu , perkahwinan kau aman sikit tanpa ugutan dan helah daripada Dara. Unnie kau sekarang dah kerja. Dia gantikan tempat kau dekat Moonlight Company memandangkan kau dah berhenti kerja atas permintaan Chanyeol.. Kalau ada masa terluang, kau melawat kawan-kawan kau..
Kau pergi ke tingkap bila kau terdengar ada bunyi enjin kereta memasuki halaman rumah kau..
"Chanyeol, unnie saya dah sampai.. Jom!"
Korang pun turun ke bawah untuk menyambut tetamu ~ Lol..
"Annyeonghase-"
"Yo"
Chanyeol sambungkan ayat kau.. Kau dengan Chanyeol terkejut..
"Hyung !"
"unnie !"
Sebut korang serentak...
"Hah, dah kenapa korang ni ?"
Kau dengan Chanyeol melopong.. Suho dengan Mingi masuk ke dalam rumah dan duduk di sofa.. Kau mengambil tempat di sebelah unnie kau while Chanyeol mengambil tempat di sebelah hyung dia..
"Korang ni couple ke ???"
Soal kau dengan Chanyeol dalam nada yang agak tinggi..
"Wei ! Apa ni jerit2 ? pekak lah telinga kitorang nanti.. aigoo"
Kata suho sambil menggosok telinganya.. Kau berlalu ke dapur menghidangkan lauk tengahari di atas meja..
"Kita makan lah dulu"
Pelawa Chanyeol kemudian berlalu ke dapur.. Suho dengan Mingi hanya membuntuti Chanyeol dari belakang..
"Jalmeokgesseumnida!"
Kata korang berempat serentak.. Korang pun mula makan..
"Hyung dengan noona ni, ada pape ke ?"
Soal Chanyeol.. Kau hanya memerhati Suho dengan Mingi yang berada dekat depan kau dengan Chanyeol..
"Eh, mana ada . Kitorang chingu jeee"
Chanyeol mencebik.. Chopstick di jari, kau letakkan dekat tepi mangkuk.. Badan kau sandarkan ke kerusi.. Chanyeol perasan dengan tindak-tanduk kau , hanya memerhati.. Suho dengan Mingi teruskan makan.. Tetibe kau bangun dan lari ke arah sinki.. Kau muntah ! Chanyeol ikut kau ke sinki.. Suho dengan Mingi yang tengah makan tayang muka tercengang.. kemudian dorang pun pergi dekat dapur..
Kau memuntahkan semuanya.. Badan kau lemah.. Then, kau muntah lagi..
"Minyoung! kenapa ni ???"
Soal Mingi dengan panik.. Chanyeol hanya mengurut belakang kau.. Suho cuba menenangkan Mingi.. Kau gelengkan kepala.. Perut kau semakin pedih.. Pandangan kau makin kabur..
"Minyoung-ah!!"
Panggil Chanyeol kemudian kau pengsan...
…
"Eotteokhae hyung ??"
Soal Chanyeol dengan nada yang risau.. Dari tadi kaki dia je ke hulur-ke hilir dekat koridor hospital ni..
"Sabar lah Chanyeol.. kejap lagi, keluar ah doktor tu"
Mingi cuba menenangkan Chanyeol..
"Tak boleh, noona.. Saya-"
Tetiba doktor keluar dari pintu bilik yang dihuni oleh kau.. Lantas Chanyeol, Suho dengan Mingi mendapatkan doktor tersebut..
"Uisanim.. Adik saya cemana ?"
Suho hanya mengangguk.. Chanyeol muka dia dari tahan air mata. Risau sangat nii !
"Uisanim, isteri saya sakit ke apa ? Tiba-tiba je dia pengsan tadi"
Chanyeol keluarkan suara.. Suho menepuk-nepuk bahu Chanyeol..
"Chukhahaeyo.. Isteri encik dah mengandung sebulan"
"Mworago??!!"
Kata Chanyeol, Suho dengan Mingi serentak .. Terkejut babun dorang.. Doktor tu hanya senyum kemudian menganggukkan kepala..
"Kamsahanida uisanim"
Kata Chanyeol sambil menundukkan kepala.. Chanyeol terus lari ke dalam bilik melawat kau yang tengah lena tertidur..
"Hyung, call omma.. Mesti dia suka dengan berita ni.."
Kata Chanyeol then tepuk tangan laju-laju..
"Noona dah telefon dah.. Nasib baik omma dengan appa ada dekat rumah noona.. Minri pun ada sekali sebab dah cuti sekolah.."
Kata Mingi bersungguh-sungguh.. Chanyeol hanya senyum.. iklan gigi buat kali ketiga..
…
"Chanyeol.. Betulke apa yang Mingi cakap ?"
Chanyeol hanya mengangguk.. Omma dengan appa kau senyum sampai ke telinga..
…
-esok-
"Chanyeol.………"
Kau panggil Chanyeol yang tengah berdiri dekat tingkap bilik.. Kau duduk..
"Ne ? Oh ! annyeong :) Dah bangun dah"
Kau tersenyum lemah.. Tiba-tiba unnie kau masuk ke dalam bilik dengan Suho.. kemudian Yoora pun masuk sekali..
"Annyeong omma-to-be"
Usik Yoora.. Dahi kau berkerut..
"Siapa yang akan jadi omma pulak ni?"
Semua gelak kecuali kau.. Chanyeol malabuhkan punggungnya di sebelah kau..
"Awak lah, Minyoung"
Kata Chanyeol sambil usap kepala kau .. Kau pandang Chanyeol pelik..
"Chanyeol, apa awak cakap tadi? awak-"
"Minyoung... Chanyeol tu dah nak jadi appa.. Takkan lah Minyoung still nak panggil dia dengan nama ? Panggil OPPA.. Arasseo?"
Kata Mingi tegas.. Kau tayang muka tak puas hati..
"Arasseo!"
Kau pun akur akhirnya..
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.