-petang esok-
"kemas barang. malam ni kita balik."
Kata Chanyeol..
"Tau lah.."
Jawab kau lalu berlalu masuk ke bilik.. kau mula kemas barang.. selesai kemas barang.. kau turun bawah.. Nak pergi kedai..
"Nak pergi mana?"
Chanyeol tegur kau sebab dia nampak kau pergi ke pintu..
"kedai"
Kau pandang Chanyeol.
"Saya ikut"
Kata Chanyeol.. kau mula rasa pelik dengan perubahan perangai Chanyeol..
"oh.. sure"
korang pergi kedai sama-sama.. Macam biasa, korang jalan kaki.. Kau masuk ke kedai.. Chanyeol ikut kau dari belakang.. dia pun belek-belek barang dekat situ..habis beli dan bayar, korang nak balik..
"Minyoung!"
kau pandang belakang.. Chanyeol pun..
"Minyoung kan?"
Kau pandang Chanyeol serba salah.. Chanyeol pandang kau.. muka dia merah macam tahan marah !
"oh hmm.. junhyung oppa.. buat apa kat sini?"
'oppa? Dia sebut oppa ?! Dengan aku kemain payah nak panggil oppa.. lelaki ni tah sape, boleh pulak dia panggil oppa???!!'
Chanyeol cakap dalam hati.. dia tahan perasaan..
"Oppa, nak pergi umah Minyoung ah.. nak jumpa omma Minyoung"
Jawab lelaki tu.. baru Junhyung perasan ada Chanyeol.. Kau perasan yang Chanyeol macam tengah marah..
"Oh.. omma ada dekat rumah.. Btw, ni bakal suami Minyoung, Chanyeol"
kau kenalkan Chanyeol dekat Junhyung..
"ne.. annyeonghaseyo.. Yong Junhyung imnida" Junhyung kenalkan diri dia..
Habis borak-borak kau mintak diri nak balik memandangkan langit semakin gelap.. nak hujan..
kau jalan dengan Chanyeol..
'Kenapa dengan Chanyeol? senyap je.. badmood kot.. baik aku diam'
kata kau dalam hati.. malas kau nak tegur Chanyeol, nanti tak pasal-pasal kau kena tengking free free dengan Chanyeol.. Kau geleng kepala..
"Dah kenapa geleng kepala? Gila?"
Kata Chanyeol.. nada suaranya mendatar..
"takde apa-apa.. saya takut je"
Kau tunduk..
"Takut apa? Takut yang Junhyung tu dah ada yeochin?"
Chanyeol jalan tinggalkan kau.. kau berhenti.. terkesima dengan apa yang Chanyeol cakap..
"Chanyeol ! Chanyeol ! Chanyeol !!"
Kau jerit sambil cuba kejar Chanyeol yang semakin menjauh.. Tetibe kau terjatuh sebab terlanggar batu yang sebesar penumbuk kau..
"Arghhhh !!!"
Kau mengerang kesakitan.. Chanyeol yang dengar kau jerit, terus lari dekat kau balik.. Buku lali kau berdarah !
"Minyoung ! Kwaenchana???"
Soal Chanyeol panik.. Kau geleng.. Chanyeol papah kau..
"Lembap lah kalau papah. nak hujan dah ni"
Kata Chanyeol pastu dukung kau sampai ke rumah
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.