Part 23

3.1K 188 0
                                    

Harini kau semangat nak kerja setelah sekian lama cuti.. ceh, ayat tak boleh bla.. selesai sarapan semua.. Korang bergerak ke tempat kerja masing-masing..

-Moonlight Company-

"Welcome back, Minyoung-sshi"

Kata mrs. Lee dalam nada ceria.. Kau balas senyuman dia..

"Kamsahamnida"

Kau tundukkan kepala..

Kau sambung buat kerja sampai pukul 12.. naik juling mata kau sebab buat kerja tak berhenti.. Kau sandar dekat kerusi.. tangan kau regangkan ke kanan dan kiri. lenguh.. S4 kau bergetar di atas meja.. Kau tengok ada nama "Chanyeol"..

"Nak suruh aku teman dia lunch ah tu.. malas ah nak reply"

Kau cakap sorang.. kau lelapkan mata kejap.. pening tengok fail belambak.. Ada sms masuk lagi.. kau abaikan.. Kau sambung, buat kerja sampai pukul 12:45 tengahari..

kau kemas barang-barang yang berselerak atas meja kau.. Kau nak pergi dekat tingkat dua, dimana dua beradik tu berada... meja kerja dorang dekat tingkat dua, kau tingkat 3.. kau masuk dalam perut lif, butang '2' ditekan.. Sampai je, di tingkat dua kau terkejut sebab nampak Chanyeol depan pintu lif..

"Eh? nak bawak saya pergi mana..? adoyaii.."

Chanyeol tarik tangan kau pergi dari tingkat dua.. korang berada di tangga kecemasan..

"kenapa tak guna lif?"

Soal kau pelik.. Chanyeol sandarkan kau ke dinding.. tangan kanan kau dipegang oleh Chanyeol, while tangan kiri dia dekat sebelah kepala kau.. kau dah cuak..

"Kenapa tak reply mesej saya? Lepastu off phone"

Soal Chanyeol.. muka dia nampak macam marah..

"Apa ? saya kerja.. cuti 4 hari awak ingat kerja yang kena tinggal tu sikit ? banyak tau tak? awak nak lunch tu, makan jelah"

Kau menjawab.. Chanyeol tarik kau ke kereta dia.. kau pun ikut je lah. malas nk gaduh dengan Chanyeol..

Habis makan, bukannya Chanyeol hantar ke Moonlight Company.. Dia bawak ke Jeguk Group.. Staff dia dekat situ pandang kau tak puas hati je.. jelly mungkin sebab lelaki hensem macam Chanyeol.. lol..

"Duduk dalam bilik ni sampai kerja saya siap"

Arah Chanyeol..

"Wae?? eee, dah lah lama"

Rungut kau.

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now