Part 44

3.3K 179 0
                                    

Kau bukak pintu dan terus lari menyorok belakang Chanyeol.

"Kenapa jerit ?"

Kau geleng kepala sambil tutup mata. Chanyeol memusingkan badannya dan menghadap kau. kedua-dua tangannya di bahu kau .

"Saya nampak lipas"

Terbuntang bijik mata Chanyeol bila dengar jawapan tu dari mulut kau.

"Mwo ?! Habistu , awak biarkan je lipas tu dalam tandas ???"

Soal Chanyeol . Kau menggeleng. Memang tak ah kau nak biarkan lipas tu .

"Dah tu ??"

"Hmmm... Saya... Saya..."

"Saya apa ???"

"Saya……"

Chanyeol menanti jawapan dari mulut kau dengan penuh kesabaran tahuuuu.

"Saya pijak dia sampai dia tak bergerak"

Habis je kau cakap kau pergi ke dapur nak minum air

'Pijak ?! Bini aku pijak natang tu ?! Dia tak geli ke ?! Omg , kalau aku dah pengsan dah'

Jerit hati Chanyeol .

Pagi tu Chanyeol hantar kau ke rumah mak dia sebab chanyeol nk pergi kerja . Sempat lagi Chanyeol tinggalkan pesanan sebelum di gerak ke pejabat .

"Jangan buat kerja berat-berat"

"Suka hati saya la"

"Eeee degil kan ?"

"Biar ah"

"Haih , sabar je lah oppa dapat awak ni"

Kau menjuihkan bibir dan masuk ke dalam rumah . Chanyeol ada bagi pesanan dekat orang gajinya supaya jangan bagi kau buat kerja yang berat-berat.

-petang-

"Haih, rumah besar gedabak kalau senyap pun buat apa. Siram pokok ah"

Kau pun pergi ke halaman depan . Selipar yang berwarna biru polka dot hijau disarungkan . Tangan kau pantas mencapai paip dan membuka pili paip . Hujung paip di arahkan ke tanaman-tanaman yang dijaga dengan rapi . Kau menoleh ke kiri bila ada kereta masuk ke halaman rumah.

"Oh, capang ni dah balik"

Kerja kau terhenti bila Chanyeol berdiri betul-betul dekat sebelah kau . Baru je kau nak gerak selangkah ke kanan , kau tak dapat seimbangkan badan . Mujur ada Chanyeol yang menahan badan kau dari jatuh .

"Tulah ! oppa kata jangan buat kerja berat, degil ! Kalau jatuh tadi macam mana ?? Saya taknak an-"

Kata-kata Chanyeol terhenti membuatkan kau rasa pelik . Baru je kau nk pusing masuk ke rumah, Chanyeol dukung kau .

"Mwohaneungoya ?!"

Kata kau terkejut dengan tindakan drastik Chanyeol . Dia letakkan kau dekat sofa .

"Minyoung-ah"

"Wae ?"

"Oppa nak cakap something ni"

"Mwoya ?"

"Oppa nak, awak hati hati lepas ni"

"Dah kenapa oppa ni ?"

"Oppa taknak kita kehilangan anak buat kali kedua"

Kau terdiam dengar kata kata chanyeol.

"Kedua ? Am i……"

"Ne. Awak pregnant. Now oppa nak awak gi naik atas mandi semua . Nanti lepas dinner , kita balik . Omma dengan appa tak payah tunggu . dorang outstation. Suho hyung dengan Yoora noona tak balik malam ni."

"Arasseo"

Lepas makan malam semua, korang berdua pun balik ke rumah .

Tengah syok-syok kau guling guling dekat atas katil tetibe Chanyeol baring sebelah kau . Terduduk terus sebab terkejut.

"Haa ! buat apa tu !"

Sergah Chanyeol.

"Apa? Saya chat dengan kawan-kawan saya je"

Chanyeol jelir lidah dekat kau .

"Oppa, minggu ni incheon"

"Apa yg incheonnya ?"

"Kembar kahwin"

"Oh lupa pulak . Kai dengan Sehun nak kahwin dah~"

"bulan depan Hyemin"

"Kahwin jugak kawan akak yg mulut murai tu. Hahahahah. Dah lah kalau jumpa sehun je, mesti bertekak."

Chanyeol menoleh ke sebelah kanan bila takde sahutan dari mulut kau

-_-

Dah tertidur rupanya. Kyeopta :)

-----------------

Part ni serious merepek + meraban + merapu -_-
vote lah kalau rasa part ni best. Lol :]

Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]Where stories live. Discover now