Kau duduk atas sofa.. tangan kanan kau tepuk2 sofa, kau nampak frame yang tergantung di dinding.. kau bangun dan tengok..
"HAHAHAHAHAH xD !! Capang nya telinga !! HAHAHAHAHAHAH xD ! Dari kecik telinga capang rupanya.. mesti sebab nakal sangat, lepas tu kena tarik telinga"
Kata kau yang masih ketawa sebab tengok gambar Chanyeol kecik-kecik.. Kau tekup muka kau dekat sofa.
"Awak jangan lah mengata lebih-lebih pasal telinga saya.. nanti telinga saya ni lah yang awak rindu.. jangan lah gelak"
Kau masih tekupkan muka dekat sofa.. Badan kau bergegar sebab gelak.. Kau bangun, dengan air mata yang keluar..
"Melampaunya gelak.. sampai keluar air mata"
Kata Chanyeol yang masih di meja kerjanya mengadap laptop.. lepas 15 minit akhirnya kau berhenti gelak.. Dan kau bosan.. bateri phone kau dah habis, jadi tak boleh main game.. Kejap kau duduk, kejap kau berdiri.. kejap kau pergi dekat tingkap.. pastu duduk balik
"Guna lah ipad saya tu. On lah twitter ke, facebook ke.. Awak reti guna tak ipad tu?"
Sindir Chanyeol..
"Retilah.. saya pun ada satu lah.. kecoh je.."
Kata kau.. kau malas nak bukak apa-apa sosial akaun.. jadi kau main game 'candy crush'. Kau main game sampai habis bateri..
"Oppa, lama lagi ke... Saya mengantuk ni"
Kata kau then tertidur.. Chanyeol pandang kau..
'Oppa ? she call me oppa?"
Chanyeol sengih sensorang..
…
"Minyoung, awak nak balik ke tak?Kerja saya dah siap.. Ireona~"
Kau terjaga.. Kau tengok jam di pergelangan tangan kau.. pukul 9 malam.. rambut kau luruskan dengan jari runcing kau.. Chanyeol usap kepala kau.. tetibe dia rasa kesian dekat kau sebab suruh kau teman dia sampai malam.. Chanyeol duduk sebelah kau.. Kepala kau terjatuh dekat bahu Chanyeol.. Chanyeol terkejut..
"Woi, bangunlah.. Nak balik ke tak?"
Kau mengangguk dengan mata kau yang masih terpejam.. Kau bangun dan keluar dari bilik tu.. Chanyeol ikut kau dari belakang..
…
-Dalam kereta-
"Nak makan dulu atau balik terus ?"
Soal Chanyeol yang masih memandu..
"Makan dulu lah.. Lapar.. Awak ada power bank tak? Bateri phone saya dah habis lah.."
Kata kau sambil memandang Chanyeol..
'Mata dia ni bulat gilo.. hidung mancung sikit.. kulit dia flawless, kalah aku..'
"Kenapa tenung saya macam tu? Awak nak mesej kawan awak eh? Guna lah phone saya.."
Muka kau merah sebab malu.. Lantas iphone 5s Chanyeol dicapai..
"Wallpaper ni.... Gambar... saya?"
Chanyeol sengih..
"Mana awak dapat?"
soal kau pelik.. Lantas jari kau mencari gallery.. bila kau bukak, ada satu folder ni nama "Yeobo".. Terbeliak bijik mata kau bila tengok gambar yang Chanyeol simpan ada 384.. Dalam satu folder tu, penuh dengan gambar kau..
"Saya ambik gambar tu masa awak tak perasan.. awak tengah tidur pun saya snap.. hahah.. Dah jom turun.. dah sampai.. Lambat bayar sendiri.."
Kata Chanyeol lalu matikan enjin dan turun dari kereta.. Terkocoh-kocoh kau kejar Chanyeol dari belakang.. Chanyeol berhenti.. Kau terlanggar Chanyeol.. Kau gosok dahi kau..
"Wae? pesal berenti tetibe ha? adui, sakit dahi"
Chanyeol pandang kau dan gosok dahi kau..
"Kereta dah kunci ke belum?"
Soal Chanyeol..
"Kunci kereta dekat awak, tapi tanya saya kenapa?"
Chanyeol geleng kepala.. lantas butang 'lock' ditekan.. Korang masuk ke dalam restoran..
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
FanfictionSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.