Kau terduduk. Kau mula sedar kesalahan yang kau buat. Memang patut pun kau kena marah sebab keluar rumah tak bagitau Chanyeol. Kau hanya duduk termenung sampai petang.. Usai mandi, mak mentua kau ketuk pintu ajak makan, tapi kau bagi alasan nak rehat. Kau berlalu masuk ke mini library dengan laptop dan fail-fail yang agak banyak..
Malam tu, pukul 10:30 Chanyeol masuk bilik. Dia fikir kau dah tidur , tapi disebabkan lampu mini library menyala dia pun masuk. Kau tak perasan yang Chanyeol dah balik sebab kau tekun buat kerja. Mulanya kau terkejut sebab Chanyeol tiba-tiba duduk sebelah kau, tapi kau buat-buat tak perasan. Kau mengadap laptop kau.
Chanyeol panggil kau 2 kali, tapi kau masih diam. Takde sahutan dari bibir kau. Chanyeol tutup laptop kau dengan kasar. Kau pandang dia. Chanyeol terkejut bila tengok kau sebab mata kau agak bengkak !
"Kenapa dengan mata tu?"
Soal Chanyeol..
"Habuk"
Kau tipu Chanyeol. Dia mendengus..
"Nak tipu pun agak-agak lah.."
Kau bangun.. nak keluar dari tempat ni. Belum sempat kau nak melangkah Chanyeol dah pegang lengan kau.. Kau pandang Chanyeol..
"Hmm.. Awak.. Saya nak-"
"Aniyo. Saya yang salah.. Mianhae.. Saya salah sebab keluar tak bagitau awak pagi tadi.. Mianhae.."
Lirih je suara kau. Air mata yang dari tadi kau tahan, tumpah. Chanyeol yang terkejut tengok kau menangis terus peluk dan usap belakang kepala kau. Baju merah Chanyeol habis basah sebab kau menangis. Perlahan-lahan mata kau tertidur dengan sisa air mata.
Chanyeol baringkan kau dekat katil.. Tiba-tiba telefon dia berdering.. Dara call.. Chanyeol pergi ke beranda dan jawab panggilan Dara..
"Hah, nak apa call memalam buta ni? Orang nak berprojek pun payah"
Kata Chanyeol selamba..
"Mwo ?! Chanyeol ! Kau !!"
Tempik Dara.. Chanyeol terpaksa menjarakkan telefon dia dengan telinga. Boleh pekak !
"Kalau dah pun kenapa ? Dah lah, sibuk betul kau ni. Annyeong!"
Panggilan ditamatkan dan telefon Chanyeol dimatikan. Chanyeol tengok kau yang tengah tidur..
'Mianhae, Minyoung..'
kataa hati Chanyeol dan lampu tidur dipadamkan..
…
Pagi tu masa sarapan, kau tak pandang langsung muka Chanyeol. Segan , malu semua ada ! Omma dengan abeoji pandang je korang berdua.
"Kamu berdua ni okay ke tak? Chanyeol, senyap je pagi ni.. wae?"
Soal omma Chanyeol.. Kau teruskan kunyahan roti yang masih didalam mulut kau..
"Okay aje.. Minyoung je yang senyap pagi ni"
Kau pandang Chanyeol.. Dia buat muka tak bersalah.. Tetibe omma dengan abeoji sengih.. Abeoji kau mula berangkat ke pejabat.. Tinggal korang berdua je dekat dapur.. Chanyeol berdehem.. Kau hulur air..
"Gomawo.. Hmm, awak.. saya nak bagitau something ni.."
Kata Chanyeol.. Kau pandang muka Chanyeol sambil minum susu..
"Mende? Jangan cakap pasal malam tadi"
Chanyeol tergelak..
"Bukanlah.. Cemni, esok saya kena pergi China.. Ada urusan kerja.."
._.
"Berapa hari? Pergi pukul berapa? Awak taknak bawak saya ke?"
Chanyeol mula rasa bersalah. Bukan dia taknak bawak, cuma dia takut kau sesat je dekat sana..
"Saya pergi dua minggu.…… Pukul 3 petang.. Saya nak bawak awak , tapi saya risau kalau jadi pape dekat awak masa saya ada kerja.."
Terbuntang bijik mata kau.. tibe-tibe kau rasa berat hati nak bagi Chanyeol pergi.. Sepanjang dua minggu ni takde lah kawan gaduh mulut tiap-tiap malam..
"Kwaenchana.. Saya faham.. Malam nanti saya tolong awak kemas barang"
Chanyeol mula rasa bersalah.. Dia terus mencapai kunci kereta dan tarik tangan kau. Dia nak luangkan masa dia harini dengan kau.. Suwiiiitttt ~
YOU ARE READING
Unexpected Marriage [Chanyeol Fanfic]
Hayran KurguSebuah perkahwinan yang tidak dirancang sama sekali. "Kau pehal kacau aku tak tentu pasal?! " - Minyoung "Aip.. jangan tinggikan suara dengan suami.. hahahahah" - Chanyeol hari-hari bergaduh menimbulkan perasaan yang aneh dalam hati Minyoung.