Önképzavar.

1.8K 30 4
                                    

Most feldobok egy komolyabb témát.

Az önképzavar.

Nem nagyon  voltam aktiv az elmúlt egy évben azt hiszem. 

De most erről úgy hiszem beszélnünk kell mivel én is valami ilyesmiben szenvedek és rajtam kivűl nagyon sokan.

Először is felteszem a kérdést nektek erről mi a véleményetek és ti szenvedtek ilyesmiben ,ha igen ti ezt ,hogy élitek meg?


Ez korunk nagyon súlyos problémája. Mivel a 12 éves korosztály felett rengeteg nőt érint.

  • a nők 90%-a rosszul érzi magát, ha tükörbe kell néznie
• a nők 60%-a nemcsak azt látja, ahogyan kinéz, hanem azt is, ahogyan érzi magát
• a nők 54%-a szerint ők saját maguk legkegyetlenebb kritikusai
• a nők 40%-a kövérnek látja magát
• a nők 30%-a csúnyábbnak érzi magát tükörbenézés után, mint azelőtt
• a nők 25%-a behúzza a hasát, amikor a tükör előtt áll
• a nők 20%-a elmondta, hogy a rossz tükörkép elrontja egész hátralévő napját

Kutatásokból szedtem össze ezt az adatot . ( Dove kutatása)

És hát én szinte összes igaz rám. Ti hány százalékban vagytok benne?

Az önképzavar akár depressziohoz is vezethet és ennek tünetei akár egy anorexiás beteghez hasonló tüneteket okozhat. Vagyis állandóan a testhibával van elfoglalva illetve nem tudja magát semmilyen szempontból szépnek látni , és van ,hogy a környezete egy nem komolyan gondolt szóval is meg sérthetminket és képesek vagyunk napokig ,hetekig szomorúnak lenni ez miatt. Elég ha a kiszemelted a haverjai elött valami olyasmit mond ,hogy " dagi" vagy valami ilyesmi.


Szerintetek ezt lehet orvosolni vagy akármi?

Vagy ti mit tennétek az ilyen emberekkel?  


Akarlak !Where stories live. Discover now