"Kalau ikutkan... Atuk sepatutnya lapor perihal gadis Ancarnelion ni yang telah masuk ke dalam kerajaan Decornelion kepada Raja Decornelion...,"kata Atuk Errand kepada ketiga-tiga makhluk Decornelion di hadapannya.
"Tidak, atuk! Saya tahu atuk tak sanggup!"suara Cherryle laju menerjah pendengaran lelaki tua itu.
"Siapa kata atuk tak sanggup? Atuk juga kaum Decornelion. Atuk juga ada sifat sadis dalam diri atuk,"beritahu Atuk Errand.
"Lepastu kenapa atuk sanggup tolong adik saya?"tanya Cherryle.
"Sebabnya...,"Atuk Errand mengeluh perlahan.
"Atukkan tabib..., Ish... Aku hempuk kepala kau dengan batang penyapu baru tahu,"kata Atuk Errand sambil buat muka acah-acah marah.
Memang benar apa yang dikatakan olehnya. Sememangnya semua tabib dalam kerajaan mesti merawat makhluk yang bersusah payah mencarinya.
"Ya?! Maaf, atuk. Tapi, saya minta atuk janganlah bagitau Raja Decornelion, ya?"pujuk Cherryle sambil mengusap tangan berkedut Atuk Errand. Terangkat kening Atuk Errand yang beruban.
"Alah... Bolehlah! Atuk nampak muda 50 tahunlah. Saya dah jatuh hati dekat atuk... Atuk masih nampak kacak... heheh...,"bodek Cherryle. Adden pula menggeleng-geleng kepalanya.
"Hmm....ya, lah...."setuju Atuk Errand sambil buat muka menyampah.
"Erh... Kakak...,"panggilan lemah Chervyle tiba-tiba berbunyi.
Serta-merta dengan itu, Cherryle, Ayrend dan Adden terus mendekati Chervyle yang berusaha untuk bangun.
"Adik rasa sakit lagi, ke?"tanya Cherryle prihatin. Laju tangannya membantu adiknya duduk.
"Adik okey. Apa dah jadi?"tanya Chervyle kehairanan. Rasa pedih di bahagian belakangnya masih terasa.
"Adik ingat lagi, kan?"tanya Cherryle berhati-hati.
"Ingat? Ingat apa? Apa yang... HAH!! Kakak! Kakak tak apa-apa? Kakak ada cedera mana-mana, tak?"tanya Chervyle kalut bila teringat kejadian tadi.
"Kakak kau tak apa-apa. Kau patut risau pada diri sendiri. Kau ni menyusahkan. Menyakitkan hati,"marah Ayrend perlahan kepada Chervyle.
Chervyle terus memandang ke arah Ayrend yang duduk di sebelahnya.
Namun Ayrend tidak memandang langsung ke arah Chervyle. Muka lelaki itu tiada sebarang senyuman. Hanya wajah yang dingin.
Serta-merta Chervyle berasa sedih. Ayrend terus pergi ke luar rumah.
"Kenapa dengan Ayrend ni? Dah, Chervyle rehat dulu. Chervyle jangan terasa hati dengan kata-kata Ayrend tau,"ujar Adden ceria.
"Ka-Kakak, Adden, maafkan Chervyle. Maafkan Chervyle. Chervyle bukannya nak menyusahkan kakak, Adden dan Ayrend. Maafkan Chervyle. Chervyle cuma tak nak kakak terkena pisau besar tu,"sungguh dia memang terasa dengan kata-kata Ayrend tadi. Dia ni menyusahkan? Sedih mendengar kata-kata itu.
Air mata Chervyle mengalir laju. Esak tangisnya berlagu.
"Tidak. Tidak. Kakak yang salah. Kakak patut ajak adik pindah keluar sebelum Mak Cik Dyena tahu. Kakak minta maaf,"giliran Cherryle pula yang menangis.
"Tidak! Kakak tak salah! Kakak dah tolong adik banyak kali! Tiada satu pun yang adik mampu lakukan untuk kakak. Adik ni menyusahkan. Maafkan adik," Chervyle terus memeluk badan Cherryle.
"Adik tak menyusahkan, adik dah selamatkan kakak tadi, kan?"pujuk Cherryle sambil mengusap belakang adiknya.
"Tapi, korang bersusah-payah nak selamatkan adik...,"kata Chervyle lagi.
"Itu sebab, Chervyle bermakna dalam hidup kakak. Kakak tak nak kehilangan Chervyle. Janji yang kita akan bersama, ya?"jujur Cherryle. Jari kelingkingnya dikeluarkan.
Chervyle terus mengangguk laju dan sambut jari kelingking kakak kembarnya. Tiba-tiba...
"Tangkap mereka!"
Bersambung.....
YOU ARE READING
DIFFERENT TWIN │ ✓
FantasyChervyle dan Cherryle ialah adik-beradik kembar yang berbeza kaum. Mereka merupakan anak kepada Elene dan Reil. Elene dari kaum Ancarnelion yang telah terperangkap dalam cinta terlarang bersama Reil dari kaum Decornelion telah melahirkan kembar yang...