Part 1

20.9K 363 80
                                    

POV Romy

De wekker gaat, het is half 7. Eventjes bedenk ik me om me ziek te melden maar ga dan toch uit bed. Ik doe me make-up, me haren en trek me kleding aan.Ik loop naar beneden en zie mama al aan tafel zitten ' hoi mam ' zeg ik. ' goedemorgen ' zegt ze terug.

Ik ga aan tafel zitten en eet een cracker. Intussen bedenk ik me waar ik vandaag weer ruzie over ga krijgen met de jongens uit de klas. Gelukkig zijn het niet alle jongens maar wel de jongens waar ik het meeste om geef..naja doe ik dat nog steeds ? Ik weet het niet. Een maandje geleden had ik zelfs nog met één van de jongens flow maar sinds we elkaar niet meer leuk vinden scheld hij me uit en zijn vrienden ook,terwijl ik eerst ook goed met hun kon omgaan. Ik pak me tas en loop naar me fiets. Na 10 minuten fietsen ben ik op school aangekomen. Ik zie me vriendinnen Mandy en Laura al zitten op de bankjes. Ik loop naar ze toe en begroet ze. Na wat gepraat te hebben gaat de bel en lopen we naar de les. Fijn.. We hebben 2 uur techniek,en nu zul je wel denken, techniek ? Dat is toch fijn dan hoef je niks te doen en kan je met iedereen praten. Dat klopt en dat is ook het probleem ' je kan met iedereen praten ' je kan dus ook sneller ruzie maken. Ik loop de klas binnen en zie Jordy ,Max ,Jason en Rik al zitten. Jup dat zijn de jongens waar ik ruzie mee heb. Zonder hun één blik te geven loop ik naar een tafel en ga ik naast Stefan zitten. Stefan is heel aardig maar hij is ook bevriend met Jordy,Max,Jason en Rik. Naja het is net wat je bevriend noemt,ze hebben zo vaak ruzie. Ik klets wat met Stefan,ik sta op om wat te pakken totdat ik opeens Max iets hoor zeggen ' omg Stefan zat aan Romy haar kont'. 'Ze forceert echt man' zegt Jordy. Jordy was de jongen waarmee ik flow had,hij zei dat hij 'anders' was dan andere jongens en dat hij me nooit pijn zou doen. Yeah right dat merk ik en stom genoeg geloofde ik hem ook nog. Ik geef ze een dodelijke blik en besluit om niks te zeggen. Ik loop naar Mandy toe en vertel wat er net is gebeurt. ' en hij zat geeneens aan me kont ?!!!! ' zeg ik boos. ' die jongens sporen niet,ze zijn jaloers dat je zo goed kan omgaan met Stefan' zegt Mandy.Ik knik en loop weer naar me tafel. Thanks jongens, me humeur is nu al verpest, echt bedankt !

Gelukkig het laatste uur,wiskunde. Het vak dat ik haat..eigenlijk haat ik die man,waarom ? Omdat hij mij ook haat en hij heeft dat al vaak genoeg laten blijken. Ik ga achterin de klas zitten en jahoor wie gaat er naast me zitten ..Max. Hij heeft een stomme grijns op zijn gezicht. ' haal die rot grijns van je gezicht af 'zeg ik bot. hij begint te lachen. Opeens begin ik over die opmerking die hij maakte bij techniek, en jahoor we hebben weer ruzie. Wat wel beter was,was dat Jordy al aan het begin van de les eruit werd gestuurd dus van hem had ik toen geen last. De bel gaat en ik zie Jordy de klas in lopen. 'Ik moet je zo even wat vertellen ' zegt Rik tegen Jordy. Ik kijk hem vies aan want ik weet dat hij het over mij heeft. 'Wat kijk je ? Denk je dat het over jou gaat ofzo ?! 'Zegt Rik. 'ja dat denk ik inderdaad ! Je kan het gewoon in me gezicht zeggen hoor ! Maarja als jij zo zielig wilt doen,veel plezier der mee. ' zeg ik en loop de klas uit. Ik zie Jordy nog emotieloos kijken. Ik snap het niet..soms lijkt het alsof Jordy helemaal niet wilt dat zijn vrienden zo tegen mij doen. Maar hij doet het zelf ook ? Ik weet nog wel de dag dat we niet meer tegen elkaar praatte..hij was boos,heel boos maar waarom weet ik niet,hij wou het niet zeggen. Veel mensen zeggen dat hij jaloers was omdat ik zoveel met Stefan omga en dat we wel is ' aan elkaar zitten' . Het is gewoon plagen maar in zijn ogen was het anders. Toen we nog flow hadden had hij al een paar keer iets gezegd van ' lekker weer veel aan Stefan gezeten' of 'Stefan en jij zaten wel veel aan elkaar vandaag he '. Ik vond het niet leuk als hij zulke dingen zei want ik zie Stefan als beste vriend. Ookal heeft Stefan mij een tijdje niet gezien als beste vriendin..hij vond me leuk. Misschien is het daarom wel dat Jordy zo deed. Misschien dacht hij ook dat ik Stefan leuk vind. Naja het zal allemaal wel het boeit me niks meer.

Ik loop met Mandy en Laura een stukje mee naar huis en ga daarna in me eentje naar huis fietsen. Ik doe me oortjes in en zet mainstreet op. Man..wat mis ik hun zeg. Ookal heb ik ze 6 dagen geleden nog gezien. Eenmaal thuis aangekomen plof ik neer op de bank en zet de tv aan. Ik kijk op me mobiel of ik nog meldingen heb en zie dat owen online is. '@owenplayfair mag ik alsjeblieft een fb? Ik wacht al kei lang x ' tweet ik naar hem. Ik weet dat hij niet gaat reageren of dat hij me gaat volgen want ik heb het al zovaak gevraagd. Opeens zie ik een melding ' @owenplayfair volgt je nu '. Huh nee wat ? Droom ik ? Is het geen fake account ? NEE HET IS GEEN FAKE ACCOUNT OMG DNSJDNAKLQMAADNAADN . '@romykussssx tuurlijk mag jij een fb bby xx ' zegt owen. Me dag is weer helemaal goed. En met die gedachten val ik in slaap.

|alleen in dit hoofdstuk kwam mainstreet voor,voor de rest komen ze geen één keer voor in dit boek!|

De nieuwe jongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu