POV Romy
'Waarom kunnen we dan niet samen zijn? Laat me je zien dat het iets kan worden.' Hij kijkt me smekend aan. 'Hoevaak heb je dit al niet gezegd Mike? Te vaak. En elke keer breek je me hart. Ik heb daar geen zin meer in. Ik hou van je,heel veel. Maar hoe kan ik bij een jongen blijven die mij elke keer weer pijn doet? Vertel me dat eens Mike?' Hij haalt een hand door zijn haar en zucht. 'Ja dat dacht ik al.' Zeg ik en loop naar binnen. Hij laat mij goed voelen maar ook tegelijk slecht. Ik weet niet hoe hij het elke keer weer flikt om mijn hart te breken maar deze keer lukt het hem niet.
Denk ik.
Nee weet ik zeker.
Oke ik praat tegen mezelf en dat is raar.
Ik loop het kantoor binnen en zie Melanie onbegrijpelijk maar ook boos naar me kijken. Ik kijk haar ongemakkelijk aan. Hoe ga ik me hier ooit uitpraten? Shit ik ben gewoon wéér vreemd gegaan. Luke gaat hem flippen als hij hoort dat ik met Mike heb gezoend. Nee ik ga het hem niet vertellen en gewoon doen alsof er niks is gebeurd. Én dan krijgen we geen gezeik en dan is iedereen blij. Nou dat lijkt me helemaal top. Voel de sarcasme.
Ik ga op de stoel zitten en probeer me te concentreren op het werk dat af moet. Maar dat lukt me totaal niet. Ik voel Mike en Melanie hun ogen op me branden. Ik kijk naar Melanie en playback naar haar dat we zo even praten. Ze schud haar hoofd en playbackt terug 'nu' . Ik zucht en sta op. Melanie staat ook op en loopt naar een gang. 'Ik kan niet al te lang praten want ik moet nog veel werk afmaken.' Zeg ik. 'Tja hoe zou dat nou komen? Hmm misschien omdat je met een andere jongen hebt gezoend dan met luke? En die jongen heet toevallig Mike? En nu moet je nog veel werk afmaken. Ik begrijp wat de oorzaak is.' Zegt ze. ' ik..argh ik heb een zwak voor hem en dat weet jij ook. Ik..hou van hem. Nog steeds maar ik hou ook van Luke en ik weet dat ik vreemd ga want ik hem met Mike gezoend maar weetje ik had zijn lippen gemist en-' ratel ik. Melanie lacht en schud haar hoofd.
'Je ratelt echt te veel. En ja ik weet dat je nog van hem houd ,ik zie hoe je naar hem kijkt. Hij kijkt trouwens ook de hele tijd naar jou maar dat had je waarschijnlijk al wel in de gaten. Maar wat ga je nu doen?' Zegt ze. 'Niks.' 'Niks?' 'Ja niks. Dat lijkt me het beste.' 'Sorry hoor Romy maar je moet hem dat echt vertellen. Hoe zou jij het vinden als luke met zijn ex gaat zoenen en hij dat jou niet vertelt? Dan zou je je toch zwaar klote voelen of niet dan?' ' ja je hebt gelijk. Ik moet het hem vertellen.' Ze geeft me een knuffel en we lopen samen weer naar binnen.
Ik heb eindelijk al het werk af en kan naar huis. Het is ondertussen al half 7 in de avond. Ik rijd snel naar huis. Ik maak de deur open en zie luke op de bank zitten. Ik loop dichter naar hem toe en zie dat hij slaapt. Ik grinnik en pak een deken. Ik ga tegen hem aan liggen en sla de deken om ons heen.
POV luke.
Ik word wakker en zie dat ik op de bank lig samen met Romy. Ik streel met mijn vingers door haar haar. Haar prachtige haar. Ik hoor Romy mompelen in der slaap. 'Nee ik moet vertellen.' Hoor ik haar zeggen. ' neeneenee luke niks van mogen weten.' Ik schrik van der woorden. Wat zou ik niet mogen weten? Of heeft ze gewoon één of andere rare droom en klopt er niks van wat ze zegt. 'Mike ik kan dit niet.' Zegt ze zacht. Mike? Wat? Ik voel dat ik boos wordt. 'Ik kan je niet nogeens zoenen. Ookal heb je hele lekkere lippen.' Mompelt ze. 'WAT?!?!' Roep ik. Romy schrikt wakker en kijkt me verward aan. 'Oh sorry schatje dat ik je wakker heb gemaakt. Je was vast net lekker aan het dromen over Mike zijn lekkere lippen.' Zeg ik nep lief. 'Wat..hoe..' 'Je praat in je slaap Romy. Wanneer was je het van plan om mij het te vertellen?' Zeg ik kwaad. 'Nu..'
JE LEEST
De nieuwe jongen
RomanceOntmoet Romy. Romy heeft een lekker leventje. Alles gaat zijn gangetje. Er worden wel eens rot opmerkingen gemaakt door een paar jongens uit der klas,maar so what? Alles gaat toch goed in der leven dus waarom zou ze daar een probleem van maken? Maar...