Part 5

8.4K 232 13
                                    

POV Romy

Vandaag gelukkig de laatste dag van de schoolweek. Ik ben benieuwd hoe Mike tegen me gaat doen na gisteren..en ik ben ook benieuwd hoe Jordy gaat doen. Hij deed zo raar gisteren. Waarom zou ik niet met Mike mogen zoenen? Ik bedoel..hij vind mij niet meer leuk dus ik snap niet waarom hij zo deed. Na ongeveer 5 minuutjes op de fiets hebben gezeten( ja is nieuw record ofzo) kom ik aan op school. Ik loop naar Kim omdat ik Mandy en Laura nergens zie. 'Hey,weet jij waar Mandy en Laura zijn?' Vraag ik. 'Ze hadden een bruiloft ofzoiets' zegt Kim. Oh fijn,dan moet ik vandaag ook nog alleen doorbrengen,wat een pret. Ik knik en loop dan naar me kluisje,ik leg me jas erin en doe hem dan weer opslot. Paar minuten later gaat de bel. We hebben Nederlands. Gelukkig ben ik daar altijd al goed in geweest. Ik hoef geeneens te leren en ik haal al een 8. Ik loop de klas binnen en ga ergens achterin zitten. Ik zie dat Mike en Jordy er nog niet zijn en de rest wel. De deur word opengedaan en daar staan ze dan..Jordy en Mike. Ze kijken elkaar verbaast aan,waarschijnlijk hadden ze niet door dat ze samen daar stonden. 'En waar komen deze heren zo laat vandaan?' Zegt de docent. 'Ehm ja ehm..verslapen' zegt Mike. Ze geven alle twee een te laat briefje aan de docent en gaan dan zitten. Er is nog 1plek naast mij vrij en nog eentje aan de andere kant. Ik zie dat ze twijfelen maar Jordy loopt meteen naar het plekje niet naast mij. Mike komt naast me zitten. 'Hey' zeg ik verlegen. 'Heey' zegt hij en lacht. Gelukkig hij doet nog wel normaal.

POV Mike

Het is best ongemakkelijk..om naast Romy te zitten. Normaal durfde ik alles bij een meisje en was ik nooit verlegen,maar bij Romy is dat anders. Ze heeft iets waardoor ik helemaal dichtklap. Ik kijk naar haar en ze bloost en ze kijkt snel weg. Ik grinnik,ho wacht, ik grinnik? Dit is ook voor het eerst. Ik kijk naar Jordy en hij schenkt me een dodelijke blik. Snel wend ik me blik af. De docent heeft huiswerk opgegeven en we mogen het al in de les maken. Ik snap der geen ene kut van. Ik kijk naar Romy die alles zonder moeite opschrijft. 'Kan je het zien?' Zegt ze en ze moet lachen. 'Ehm ja nou nee,ik keek niet af hoor neeneenee maar uhm ik snapte het niet dus ik dacht laat ik maar even kijken of jij het snapt en ja..ja dat was het wel' ratel ik . Ze begint opeens heel hard te lachen. Heel de klas kijkt ons aan. 'Wat?' Zeg ik sissend. 'Je ratelde ' zegt ze nog half lachend. Ik merk dat ik bloos. Ik zet me echt voor schut denk ik in mezelf. 'Ik kan je wel helpen' zegt ze lief. 'Ja graag' zeg ik met een glimlach. Voordat ze het me kan uitleggen gaat de bel. 'Ik kan het je ook een andere keer uitleggen' zegt ze speels. 'Isgoed half 8 bij het parkje' zeg ik en knipoog. Ze knikt en loopt weg.

POV Rik

'Ik kan het je ook een andere keer uitleggen' zegt Romy speels.' Isgoed half 8 bij het parkje' zegt Mike en hij knipoogt. Ik loop naar Mike toe. 'Gast wat doe je nou?' Zeg ik. 'Wat?' Zegt Mike droog. 'Gisteren hebben jullie al gezoend terwijl Jordy het zag en nu ga je vanavond weer met haar afspreken? Wat bezielt jou man?!' Zeg ik boos. 'Jonge mag ik iemand niet leuk vinden? En trouwens ik kan der niks aan doen dat Jordy haar leuk vind,maar zij vind hem niet meer leuk. Het gaat nooit iets worden tussen hun en dat moet Jordy een keer beseffen!' Zegt Mike en hij loopt boos weg. Oke hij had misschien wel gelijk,maar ik ga der alles aan doen dat Mike en Romy niks krijgen. 'Waar maakte jullie ruzie over?' Vraagt Jordy. 'Niks' zeg ik. 'Gast..' Zeg hij. 'Ze gaan vanavond weer afspreken......' Zeg ik zacht. Jordy zijn blik staat op emotieloos. 'Oke.'zegt hij droog en loopt weg. Pff wat een gedoe allemaal. Ik loop het plein op en zie daar Lisa..zij is het meisje waar ik al de hele middelbare school verlieft op ben maar zij ziet mij niet staan, en trouwens ze heeft op dit moment ook een vriendje. Ik weet nog wel dat Romy mij heel erg hielp met haar,ze troostte me ook altijd als er iets was met Lisa. Zonder iets te zeggen loop ik langs der. Hel liefst zou ik haar zoenen maar dat gaat niet..en ik ben bang dat dat ook nooit gaat gebeuren. Ik heb geen zin meer om naar de les te gaan en ga dus de laatste uurtjes skippen. Ik pak me fiets en ga dan naar huis. Een stukje verderop zie ik Jordy huilend zitten op een bankje. Ik stap af en loop naar hem toe. Zonder iets te zeggen ga ik naast hem zitten. Zo zitten we dan een paar minuutjes. 'Ik weet het allemaal niet meer Rik,echt niet.' Zegt Jordy. 'Ik vind het echt kut voor je,maar er zijn genoeg andere meisjes' zeg ik. 'En dat zeg jij?! Jij bent al jaren op Lisa en je gaat ook niet met een ander meisje?!' Zeg hij boos. Ik krijg een brok in me keel en kijk omlaag. 'Sorry man zo bedoel ik het niet,de laatste tijd gaat alles gewoon zo kut.' Zeg hij. Ik knik. 'Ik ga' zeg ik. 'Later man' zegt hij. Op de fiets denk ik na over Jordy zijn woorden..hij heeft gelijk,ik zeg wel tegen hem dat er genoeg andere meisjes zijn maar ik ben al jaren verlieft op een meisje die nooit naar me om zal kijken. Ik zucht en besluit muziek op te zetten. Eenmaal bij me huis aangekomen zet ik me fiets in de garage en wil de deur opendoen maar zie dan dat ik me huissleutel ben vergeten. Fijn dat kan der ook nog wel bij. Ik zie een raam openstaan en besluit daar door heem te klimmen. Tot mijn grote verbazing lukt het me ook nog. Ik loop naar beneden en pak een zak chips en cola en ga op de bank zitten. Ik zet de tv aan en ga MTV kijken. Na ongeveer 40 minuutjes sta ik op en besluit ik de hond uittelaten. Ik ben bij het parkje aangekomen en loop richting de fontein. Ik zie dat er een meisje daar huilend zit. Ze komt me bekent voor maar ik weet nog even niet wie. Ik loop dichterbij en zie dat het Lisa is,zou ik naar der toe gaan of niet? Na een tijdje getwijfeld te hebben besluit ik het toch niet te doen.

De nieuwe jongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu