Az igazi zseni irtózik a tökéletlenségtől.
Edgar Allan Poe
Amikor Draco beugrott Piton professzorhoz pincebeli lakosztályába a heti teára, meglepetten látta, hogy a férfi nincs egyedül.
– ...tényleg úgy gondolom, hogy meg kellene fontolnia! – fejezte be Lockhart professzor nagy lelkesedéssel.
Piton professzor láthatóan azon volt, hogy ez a lelkesedés ugyanilyen mértékű apátiával és megvetéssel találkozzon.
– Nem vagyok az a szakkör-szervező fajta professzor.
– Ó, ugyan már. Hova tűnt magából a jó sportember? Biztos, hogy maga az iskola legszakavatottabb párbajozója – nos, rajtam kívül, természetesen!
Lockhart professzor hahotázott, mintha csak valami vicceset mondott volna. Draco visszatartotta a torkát csiklandozó nevetést. Minden bizonnyal Lockhart professzor volt a legkevésbé hozzáértő varázsló, akivel a fiú valaha találkozott, és ezt a férfi megdöbbentő mértékű hősködése csak még inkább mulatságossá tette. És igen, ettől erősen megkérdőjeleződött Dracóban Dumbledore igazgató tanárválasztási módszere, de átkozott legyen, ha nem Lockhart volt a legszórakoztatóbb ember, akit a hátán hordott a Föld.
– Természetesen – mondta Piton professzor fanyarul.
– Esetleg rá tudnám venni arra, hogy legalább beleegyezzen egy bemutatóba? – noszogatta Lockhart professzor, ragyogóan mosolyogva. – Egy szemléltető párbaj két kolléga közt hasznos tanítási módszer lenne!
– Ó, Istenem – mondta Draco, mielőtt még visszafoghatta volna magát, mire mindketten feléje fordultak.
– Mr Malfoy! – kiáltott fel Lockhart professzor. – Elnézést kérek! Nem láttam, hogy itt van.
Piton professzor egy apró, fájdalmas kis hangot adott ki magából.
– Sajnálom, hogy megzavartam önöket, professzorok, de akaratlanul is hallottam, miről beszélnek... és ha megengedik; Lockhart professzor, véleményem szerint az ötlete zseniálisan hangzik.
Draco nem hitte, hogy ez lehetséges, de Lockhart professzor mosolya még vakítóbb lett.
– Valóban így gondolja?
– Ó, igen – mondta Draco, és minden ravaszságát be kellett vetnie, hogy őszintének tűnjön. – Annyira szeretném látni önt, ahogy Piton professzorral párbajozik. Olyan sokat tanulhatnék belőle.
Lockhart professzor megpördült fényes, csatos cipőjében, hogy Piton professzor felé forduljon.
– Látja, Perselus? – mondta tudálékosan. – A kedvenc tanítványa is erre buzdítja!
– Ó, igen, professzor, tegye meg!
– Elég, Mr Malfoy! – mondta Piton professzor, az orrnyergét masszírozva.
– Nem fogadok el nemleges választ! – jelentette ki Lockhart professzor megjátszott szigorral.
– Amint lehet, beszélni fogok az igazgatóval a Párbajszakkör első összejövetelének megszervezéséről, és elvárom, hogy ott legyen, Perselus! Méghozzá harcra készen!
Végiglejtett az ajtóhoz vezető folyosón, de egy pajkos mosollyal megállt Draco mellett.
– Forgassa ügyesen a lapjait, Mr Malfoy – mondta Lockhart professzor –, és talán szentelek önnek egy kis személyes figyelmet a párbajozás művészetének tanítása során!
Dracónak valahogy sikerült megállnia, hogy ne nevesse el magát. Még némi hódolatot is bele tudott vinni a válaszába, amikor azt felelte:
– Megtisztelne vele.
Lockhart professzor kuncogott, és vállon veregette Dracót.
– Micsoda elbűvölő fiatalember! – mondta, majd elment mellette, és kilépett a teremből. Draco csak akkor engedte meg magának, hogy nevetésrohamban törjön ki, amikor már hallotta a zár kattanását.
– Igazán nagyon köszönöm – mondta Piton professzor fáradtan. – Most majd még több időt kell eltöltenem ezzel a felfújt hólyaggal.
– Párbajozni akar önnel! – nevetett Draco. – Önnel! Professzor, muszáj megtennie! Látnom kell!
– Úgy tűnik, már nem nagyon van választásom – morgott a férfi, miközben felállt, és az irodája felé indult. Draco nevetve követte.
– Meséltem már, hogy valamelyik nap elengedett egy csapat pixit az osztályteremben? – kérdezte a fiú. – Voltak vagy százan; Merlinnek hála, képes voltam...
Draco váratlanul elhallgatott, amikor Piton professzor kihúzta az íróasztala fiókját, és elővett belőle egy ismerős, zöld bőrkötésű könyvet. Draco mosolya elhalványult.
– Jutott valamire? – kérdezte, a férfira nézve.
– Az égvilágon semmire – felelte Piton professzor, és letette a könyvet. – Igazad van abban, hogy teljesen átitatta a sötét mágia, de már ezerszer és ezerféleképpen megvizsgáltam; nincs rajta semmilyen átok, igézet vagy rontás. Át van itatva sötét mágiával, de semmi ilyesmi nem kapcsolódik hozzá. Számomra nem tűnik többnek, mint egy használaton kívüli naplónak. Talán a közelében voltak más gonosz erejű tárgyak, és átvett valamennyit azok sötét tulajdonságaiból.
Draco összevonta a szemöldökét, és kézbe vette a könyvet. A zöld bőr sima és hűvös tapintású volt az ujjai alatt, a gonosz energia maró illatát pedig szinte elviselhetetlenül erősnek érezte.
– Valahogy nem úgy tűnik, mintha véletlen egybeesés lenne – mondta Draco, belepörgetve a könyvbe. A lapok sárgultak és kopottak, ám üresek voltak. – Mi a valószínűsége annak, hogy az apám véletlenül beleejt egy ilyen könyvet egy gyanútlan lány kezébe, nem sokkal azután, hogy kapcsolatba lépett a Sötét Nagyúrral?
– Történtek már furcsább dolgok is – jegyezte meg Piton professzor. – Ceylont vagy Assamot?
– Assamot – felelte Draco gondolkodás nélkül, Piton professzor pedig a tűzhely felé indult, hogy megtöltse a kannát. – Egy kicsit jobban meg fogom nézni. Nem mintha nem bíznék az ön kétségtelenül megalapozottabb véleményében a sötét varázslatokkal kapcsolatban, csak...
Piton professzor megvonta a vállát.
– Mint mindenben, légy óvatos – mondta. – Habár tényleg nem gondolom, hogy lenne mi miatt aggóni. De tévedtem már máskor is.
Draco nem válaszolt. Hüvelykujjával lassan átpörgette a lapokat, összevont szemöldökkel, tűnődve, elveszve sötét mágiáról meg üres naplókról szóló gondolatokban. Biztos, gondolta, biztos, hogy ennél többről van szó.
YOU ARE READING
Káoszelmélet
FanfictionDrarry fordítás az író engedélyével! Egy alternatív világ, ahol Draco egy zseni tudóspalánta, és kézbe veszi a dolgok irányítását. De vajon ki lesz a nagyobb zseni, ő vagy Voldemort? Káosz: amikor a jelen meghatározza a jövőt, de a hozzávetőleges je...