5* Part1

406 23 23
                                    


      5. Bölüm-

"Sabah o ağaçta ne işin vardı?" dedi gözlerini gözlerime dikerek. Nefesim kesilirken bir dalga daha geçti önümden.

Ne diyebilirdim? Orada ne işim olduğunu kendime bile açıklayamıyorken..

"Bugün kötü bir gündü. Sadece kendimi dinlemek istedim" 

Çok da yalan değildi, kötü bir gündü son birkaç saati saymazsak. Evet, gerçekten son birkaç saattir iyiydim.

Yüzü asıldı, ne olmuştu yine?

"Annen nerede oturuyor,uzak olmalı?" dedi.

"Annem.. evet çok uzaklarda o.." dedim ve kumsala sırtüstü uzandım. O da benin taklidimi yaptı ve kumsala uzandı. Annem ne kadar uzaktaydı? Hangi yıldızdan bakıyordu bana?

"Söyleseydin de alsaydım seni." dedi yıldızlardan gözünü ayırmadan.

Bu durumu ona anlatmam doğru olur mu diye kendimle konuşurken Ceviz üzerimize atladı.

Ceviz... kedimizin daha doğrusu kedimin ismi. Doruk onu bana hediye etti, ona çok iyi bakabileceğimi düşünüyor bense hala kediyi beslemenin doğru olup olmadığını düşünüyorum. Sonuçta bir sokak kedisi. Ben bu yaşıma kadar kimi sevebildim ki hakkıyla?

Sevgi neydi?

Ceviz. .. Adını Doruk koymuştu. Oturduğumuz ağaç ceviz ağacıydı. Böylece adının ceviz olmasına karar verdik. 

Doruk, Ceviz'i sakinleştirip tekrar uzandı yanıma.

Doruk'a anlatmanın doğru olup olmadığına emin değildim. Annemin olmaması yüzünden bana acır mıydı? Acımak... Kimse bana acıyamazdı.Bu sorular aklımı kemirirken dilim konuşmaya başlamıştı çoktan....

"Annem... " dedim.

Sonra da yıldızları gösterdim. 

"Cennette..." diye fısıldadım.

Nefesimi alıp verdikten sonra

"Beni izliyor."dedim tebessümle yıldızlara bakarken.

"Afedersin bilmiyordum."

"Sorun değil." dedim gülümseyerek. 

"Çok özlüyor musun?"

"Çok" dedim. Tahmin ettiğimden de çok özlemiştim onu.

"Yeni mi kaybettin?"

"10 yıl."

Kısa bir sessizliğin ardından bana döndü.

"Hadi bir yıldız seç."

"Neden ki?"

"Her baktığımızda anneni hatırlayalım."

Bu fikir hoşuma gitmişti. Annemi aklımdan çıkarmıyordum. Ama yine de ona bir yer bulurdum.

"Şu." dedim. En parlak olanı seçmiştim. Işıl ışıl parıldayan.

"Tamam öyleyse. Adı ne olsun?"

"Annemin adını vereceğim ona. Nejla."

  

Notasız ŞarkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin