Hi. 😎 Update kalini ialah sebagai suatu nota untuk pembaca dan diri sendiri sebagai penulis. So tujuannya ialah kasi clear balik flow cerita P.I.M ni.
So, bagi sesiapa yang tak tahu, author menggunakan plot cerita jenis Plot Mundur, atau dalam terma Bahasa Inggeris ialah Third Act.
Bermaksud, author memulakan cerita dengan suatu tragedy @ kilmaks dan kemudian diselangi dengan permulaan dan berakhir. So teknik agak susah sebenarnya. Sebab itulah cerita ini mempunyai banyak teknik imbas kembali (flashback).
Tujuan flashback ialah untuk merungkai kisah silam masing² untuk menyatukan kisah terkini watak utama.
Klimaks > permulaan > pengakhiran
So, jangan risau, sebab author sentiasa melabelkan kat tepi cerita (harap korang perasan lah kewujudan bende kecik tu) supaya korang tak pening nanti. Mana flashback mana terkini.
Time line cerita ⤵
_current
_flashbackSo secara ringkasnya,
_current = flow cerita terkini
_flashback = kisah silam👉 _current 👈
Part 1 : Kisah bermula dengan persahabatan Dani & Arif di alam dewasa.
⬇⬇
Part 2 : Perbuatan Dani selama ini yang menjual dirinya pada lelaki terbocor. Maksudnya, rahsia dia sebagai gay malah menjadi pelacur jugak terbongkar pada rakan baiknya (Arif).
⬇⬇
Part 3 : Arif kecewa dan kesal mempunyai rakan seperti Dani. Dia marah dengan teruk dan menyebabkan hubungan persahabatan mereka retak lalu musnah.
⬇⬇
Arif mula kesal dengan kata - kata sendiri terhadap Dani. Terlalu kejam sebagai seorang kawan.
⬇⬇
Part 9 & 10: Dani terus melacur. Arif tahu akan perkara ini kerana Arif sendiri mendengar dia menerima panggilan daripada 'pelanggan' Dani itu ketika dia cuba untuk berbaik dengan Dani.
⬇⬇
Part 12 : Akibat daripada pelacuran yang agak berbeza baginya (BDSM) telah memberi kesan pada fizikal dan emosi nya. Dani dimasukkan ke hospital.
⬇⬇
Part 13 - 15 : Keadaan Dani yang terkini (Dani berada di hospital) kesan daripada hasil seks BDSM yang dilakukan bersama pelanggan nya itu (Zaki).
⬇⬇
Part 16 : Ada sesuatu yang cuba disimpan oleh kawan Dani @ housemates dulu (Husin). Kenapa dia tidak mahu melawat Dani di hospital ?
Part 17 : Arif tidak keruan dan berat hati untuk berjumpa dengan Dani di hospital.
Part 19 : Dani terjaga dari mimpi kemalangan ibu bapanya.
Part 20 - 22 : Dani berbaik dengan Arif, dia semakin berubah.
Part 23 & 24 : Situasi Dani & Arif ketika PKP (walaupun tak ikut timeline).
BERSAMBUNG...⤴
So ini ialah perjalanan (flow) cerita untuk _current. Ini sangat penting untuk hook pembaca. Kadang² ramai terlupa bende ni. Sebab author banyak menerapkan _flashback sampai korang terlupa flow cerita yang _current.
So, _current sangat simple
Don't worry 😉👉 _flashback 👈
Untuk ni, memang muncul sesuka hati.
#1 Flashback Arif
Kisah Arif dan Niel ialah sebagai satu pasangan di alam persekolahan. Ini ialah Rahsia Arif.#2 Flashback Dani
Kehidupan Dani bersama ibu bapanya + rahsia bagaimana dia terlibat dalam dunia pelacuran. Ini resipi utama untuk hidup Dani.#3 Flashback Hospital ☑
*flashback ni dah settled
Arif pernah dimasuki hospital pada awal semester kerana kemalangan. Waktu ni, dia sudah berkawan dengan Dani. Sbnrnya termasuk dalam flow cerita _current. Tapi nk senang, so flashback jelah👉 WATAK - WATAK 👈
Watak Utama
#1 Dani
#2 Arif [Ariffin Alzahri]Watak Sampingan
#1 Niel (muncul part 4)
- Nama penuh : Daniel
- Nickname : Niel
- Penyamaran : Dani 2.0 (muncul part 8)
- Status : Ex Bf Arif
- Umur : setahun muda daripada watak utamaKawan @ bekas housemates watak utama ; (muncul part 7)
#2 Faisal
#3 Husin
#4 Kamal#5 Dahlia (muncul part 13)
- watak misteri
- sepupu Dani#6 Qaisara (muncul part 16)
- GF kepada Husin#7 Zaki (muncul part 9)
- pelanggan Dani
- suami orang#8 Watak Misteri
- akan datangIbu bapa masing² ;
Dani =
Ibu (Rosyati)
Bapa (Ghazali)Arif =
Ibu (Khadijah)Dahlia =
Ibu (Rosmawati)
*kakak kepada RosyatiWalaupun sekejap. Author pernah dapat ranking #2. Hehehehe. Thanks for all the views and votes.
#Roadto100k
YOU ARE READING
[HIATUS] Pelacur Itu Milikku
Short Story🔞 | Matured Content 👨❤️👨 | Homosexual Theme Volume I : 1 ~ 20 ✅ Volume II : 21 ~ ... Dani melacuri masa depannya dengan perkara yang terkutuk. Dia ingin mengecapi kesenangan denganjalan pintas. Sejauh manakah ia mampu untuk bertahan? Bahagia ka...