Part 25 | Edisi PKP (iii)

3.1K 85 83
                                    

Faisal menelefon Dani. Dia tertinggal barang dalam bonet kereta Dani tapi dia baru teringat.

"Siapa call tu ?" Tanya Arif.

"Faisal ni ha, tertinggal barang dalam bonet dia baru ingat sekarang ? Dah berapa minggu ni. Nasib aku parking tempat redup sikit" Jawab Dani.

"Ah takpelah, nanti aku ambikkan" Jawab Arif.

"Eh aku boleh ambik sendiri" Bidas Dani.

"Bahaya kat bawah tu nanti ada virus" Sirius wajah Arif.

"Ayat kau tak sah kalau tak mintak pelempang haha. Kau ingat covid tu orang ke ?" Perli Dani sambil gelak.

“Takpe biar aku turun, meh kunci kereta kau” Pinta Arif.

Dani yang enggan bertelagah dengan Arif, kerana dia tahu Arif tetap dengan pendirian dia. Lagipun sekadar mahu turun ke bawah dan mengambil barang sahaja. Lagi pula, kenapa si Faisal baru nak sebut sekarang ? Nasib baik kereta Dani berteduh di tempat yang betul.
Arif keluar dari rumah itu dengan senyuman.

Setibanya Arif di kereta Dani, dia terus membuka bonet dan melihat beg hitam yang kelihatan berat, lalu dia membuka zip, “Lahh ini projektor je pun. Nasib baik Dani parking tempat yang teduh”

Arif kembali ke rumah, “Mini projektor Faisal tinggalkan dalam bonet kau weh”.
“Oh ingatkan apa, nasib baik tak kene panas” Jawab Dani.

“Boleh cuba nanti hehe” Usik Arif.

“Mana boleh, kene tanya Faisal dulu” Gusar Dani.

“Projektor je pun, lagipun nak kene try samada rosak ke tak” Arif sudah mula mempunyai rancangan. Dia senyum dalam diam.

******

Arif sambil-sambil itu bermain telefon, "Weh bosannya, nak buat apa eh ?"

Dani mengangkat bahu nya tanda tidak tahu.

"Weh jom cuba Dalgona Coffee ?" Ujar Arif.

Dani mengeluh. "Manada barang nk buat"

"Ah kau, jangan bagi alasan. 5 bahan je nak buat dalgona ni"

"Hahahahahahah ah tak kira. Jom" Kata Arif sambil menarik tangannya.

Dalgona Coffee adalah gabungan dari kopi, gula, dan air panas yang dicampur (whipped) lalu disajikan di atas krim susu. Trend whipped coffee sendiri sudah ada di beberapa negara Asia seperti India, Pakistan, dan Macau. Pelakon Korea bernama Jung Il-Woo, yang kemudian menjadikan Dalgona Coffee ini makin disebut-sebut. Kerana pelakon itu berkunjung ke salah satu restoran di Macau dan mencuba minuman ini.

Dalgona berasal dari Korea Selatan atau juga disebut (달고나커피) ppopgi yang popular sejak tahun 1970.

"Ye, aku tau kau tak suka kopi. Tapi kita guna nescafe la hehe" Pujuk Arif.

 Tapi kita guna nescafe la hehe" Pujuk Arif

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[HIATUS] Pelacur Itu MilikkuWhere stories live. Discover now