14 februari (het verleden)
Lilly
Een werkster deed open en liet me binnen met een brede glimlach. Ze wist mijn naam al en vertelde dat Meghan geroepen zou worden. Ze verliet de gang en liep naar boven om Meghan te halen. Enkele seconden later liep ze enthousiast naar beneden. Ze droeg een beeldschone donkerrode jurk. Hij was gemaakt van kant en sloot prachtig om haar benen en hals heen. Om haar voeten droeg ze hakschoenen met dezelfde kleur als de jurk. Om haar hals droeg ze haar parelketting. Haar haren liet ze los hangen, zo vond ik haar het mooiste. Haar lippen glommen een beetje van de lippenstift. Om haar linkerhand droeg ze een armband dat ik nog niet eerder had gezien. Het was een zilveren armband met een bloem erop afgebeeld. Het was een zonnebloem.
Ze begroete met een knuffel die net iets te lang duurde. Ik voelde haar warme adem in mijn nek branden. Toen ze me losliet keek ik weer naar de armband. "Is die nieuw?" Ze knikte glimlachend, "van mijn vader gekregen." Anderen zouden misschien vragen waarom ze een zilveren armband zou krijgen. Hoe ze dat had verdient of hoeveel het haar vader had gekost. Ik deed dat niet en bleef naar haar glimlach staren. Zo was ze het mooist, als ze blij was. Waarom zou ik die blijdschap verpesten met en nutteloze vraag?
"Heb je het boek meegenomen?" Vroeg ze. Ik knikte en haalde het boek "Rode Wijn" uit mijn rugzak. Dit was Meghan haar gekozen boek. "Ik stel voor om naar de schommel te gaan en daar het boek te lezen." Ik knikte en wou al gaan, maar Meghan pakte mijn pols vast. Ik sopte abrupt met lopen, waardoor ik bijna viel. Ik werd stevig tegen Meghan aangedrukt. De warmte die ik voelde mocht nooit meer overgaan. "Ik wil je eerst nog voorstellen aan mijn zusje."
Meghan had een zusje genaamd Nikki. Ik had foto's van haar gezien, want Meghan liet ze al te graag zien. Ze was zo trots op haar jongere zusje. Meghan pakte mijn hand vast, terwijl we naar boven liepen. Ik besloot het niet los te laten, totdat zij het zou doen. We liepen de trap op hand in hand. Bij haar zusjes kamer liet ze me los om de deur open te doen. "Hallo Nikki!" Nikki zat achter haar laptop nadrukkelijk te typen. Ze keek geschrokken op. "Hoi Megh," begroette ze haar zus. We liepen haar kamer binnen, waardoor ze mij eindelijk kon zien. "Jij moet Lilly zijn," lachte ze. "Meghan vertelde dat je knap was, maar ze vertelde niet dat je beeldschoon bent." Meteen begon ik te blozen. Je kreeg niet elke dag zo'n compliment. Meghan knikte, "ik ben het met haar eens." Mijn roze wangen werden nu rood. Ik voelde ze gloeien, dus draaide ik me snel om. Achter me begon Nikki te giechelen. Meteen draaide ik me weer om en stak mijn timg naar haar uit. Nikki klapte in haar handen van blijdschap.
"Ze is goedgekeurd" zei ze tegen haar zus. Meghan gaf haar een tik tegen haar achterhoofd. Vervolgens porde Nikki haar zus hard in haar zij. Meghan duwde Nikki op het bed en pakte mijn hand vast. Ze trok me snel uit haar zusjes kamer en nam me mee naar beneden. "We gaan naar de schommel."
+
"Ze houden van elkaar, maar kunnen niet samen zijn. Het is net als Romeo en Julia. Ze krijgen een verboden liefde," vertelde Meghan aan mij. We lagen languit in de schommel. Onze gezichten naast elkaar en we hadden beide geen schoenen meer aan. Meghan ging rechtop zitten. "Sofia is een rijke alcoholiste en ironisch genoeg is haar liefde Eline een arme wijnboerin. Ze wonen in een land waar twee vrouwen niet samen mogen zijn. Er staat de doodstraf op." Mijn ogen worden groot, dit wordt een heftig verhaal. "Waarom heet het boek Rode Wijn?" Vroeg ik me hardop af. Meghan keek me aan alsof ik twee hoofden had. "Een alcoholist en een wijnboer worden verliefd?" Ze zegt het op een toon, waardoor ik me bijna schuldig voelde voor mijn vraag.
"Ik blijf van je houden hoor Lilly, ondanks dit soort vragen." Meghan gaf me een knipoog en en tik op mijn knie. Ik schoot in de lach en ging op mijn knieën zitten. Vervolgens begon ik haar te kietelen bij haar buik. "Nee stop!" Gilde ze. "Alsjeblieft, heb genade!"
"Alleen als je eerlijk bent over je gevoelens," zei ik plotseling. Ik schrok van mezelf en stopte met kietelen. Meghan ging rechtop zitten en keek me met grote ogen aan. "Wat bedoel je?" Vroeg ze nerveus. Ze friemelde aan haar lokken. Ik durfde haar niet aan te kijken. "Ik vind je leuk," fluisterde ik. Meghan zweeg en het leek alsof de tijd stilstond. "Ik ben verliefd op je Meghan," zei ik aarzelend. Ik hoopte zo eeg dat ze hetzelfde voelde. Meghan bleef zwijgen. Het was zo stil dat je de wind door de bomen kon horen ruizen.
Ik gaf mijn hoop op en wou opstaan om de speeltuin te verlaten. Meteen greep Meghan mijn hand vast. "Niet weggaan," zei ze. Ik draaide mijn hoofd om. Onze gezichten zaten gevaarlijk dicht bij elkaar. "Waarom niet?" Toen aaide ze met haar hand over mijn wangen en drukte ze haar lippen op de mijne. Het was een korte, maar romantische kus. Mijn hele toekomst met Meghan zag ik voor me. Het was lief en zoet. Zij proefde zoet. Tintelingen door mijn hele lichaam. De plek die ze aanraakte op mijn wang bleef warm. Onze ogen gesloten en onze lippen op elkaar voor enkele secondes. Ze trok voorzichtig haar gezicht terug en keek me onzeker aan. "Daarom."
Ze bloosde en verstopte haar gezicht in haar handen. Ze werd zo verlegen, dat had ik niet vaak gezien. Maakte ik haar verlegen? "Ik vind jou ook leuk Lilly," fluisterde ze in mijn oor. Ik beet op mijn lip. Dit was het dan. We vonden elkaar beide leuk. We waren beide verliefd op elkaar. We hadden nota bene net gekust. Het werd ietwat ongemakkelijk nu we beide niks zeiden. Ik wist niet goed wat ik aan haar nog moest vertellen. Moest ik haar vragen of ze een relatie met mij wou? Of moest ik afwachten? Het was zo lastig.
"Wat nu?" Besloot ik om te vragen. Ze keek me aan met glinsterende bruine ogen. Ze schoof dichter naar mij toe en pakte mijn hand. "Lilly Cooper, wil je een relatie met mij?" Het duurde niet lang voor mij om te antwoorden met, "ja."
————————————————————————-
Hoofdstuk 12 - De Schommel
Woorden: 1129Ze hebben gekust! Ze hebben eindelijk een relatie! Wat zijn ze toch schattig.
Ik was de gifs in een aantal hoofdstukken vergeten. Oeps. Ik zal ze nu weer gaan plaatsen.
Bedankt voor het lezen!
Xx Romy
JE LEEST
De Schommel | gxg
RomanceHet was pure liefde voor Lilly en Meghan, maar een toekomst samen kregen ze niet. Wanneer de levensdraad van je vriendin wordt afgesneden wil je niks anders dan wraak