Hoofdstuk 27 - De Schommel

78 6 12
                                    


23 juni (het verleden)

(Als je terug gaat naar hoofdstuk 2 en de datums vergelijkt, dan weet je wat er komen gaat)

Lilly

Het was een warme zomerse dag. Er stond een zacht briesje, maar de wind was niet koud. Meghan en ik lagen in de schommel. We waren beide zo moe van de drugs, vrienden, liefde, boekenclub en het leven. Op dit moment lagen wij en alleen wij in de schommel. Er waren geen verslavingen, ruzies of deadlines voor het lezen van boeken. Wij waren weer even samen, echt samen. Ik voelde weer de liefde door mijn aderen stromen, een gevoel dat erg had gemist.

Meghan had haar zonnebril even afgedaan en draaide haar gezicht richting mij, zodat ik haar goed kon bekijken. Ze zag er vele malen gezonder uit. Haar huid was minder bleek, de wallen onder haar ogen waren verdwenen en ze glimlachte weer. Ze had minder plotselinge agressieve buien en haar misselijkheid was ook veel minder aanwezig. Een tijd geleden had ik besloten om me zo min mogelijk te bemoeien met Meghan haar proces om clean te worden. Dit deed ik, omdat Meghan dat van mij vroeg. Ik ben blij dat ik daadwerkelijk resultaat kan zien van Meghan haar proces. Maar ze is er nog lang niet.

"Doe je nog een drugs?" Vroeg ik, de stilte verbrekend. Meghan draaide haarzelf op haar rug en keek naar de wolken. Het waren er weinig en maar degene die in de lucht zweefden, waren niet erg groot. Ze likt over haar droge lippen heen voordat ze antwoord. "Sinds ik het jouw heb verteld," ze bleef even stil. "Heb ik het daarna nog driemaal gebruikt."

Ik knikte begrijpend. "Is het moeilijk?"

Meghan trok een wenkbrauw op, "om clean te blijven?"

Ik knikte en wachtte op een antwoord. Meghan dacht even na en zei, "het is het moeilijkste dat ik ooit gedaan heb. Ik heb nu drie weken geen drugs gebruikt en ik snak er echt naar. Ik ga ervan zweten, krijg nachtmerries en kan nergens anders meer aan denken."

Ik vroeg, "hoe kan je dan nu al drie weken clean zijn? Wat houdt je tegen?"

Meghan draaide haarzelf weer op haar zij en schoof dichter naar mij toe. "Jij bent de enige reden dat ik überhaupt mijn best doe om clean te blijven. Ik doe altijd alles voor jou, " zei Meghan. Ik voelde mijn wangen gloeien. Natuurlijk moest ik weer gaan blozen. Meghan lachte en streelde met haar wijsvinger over mijn roze wang. "Schattig," fluisterde ze.

Ik schoof iets dichter naar mijn vriendin toe. Meghan deed hetzelfde en keek mij verliefd aan. Plotseling waren mijn lippen op de hare. Meghan kuste mij terug vol passie. We kusten in onze schommel. Mijn lippen bewogen alsof ze betoverd waren. Het was echt een magische kus. Ik besefte me hoe erg ik haar miste en hoeveel ik van haar hield. Ze was mijn alles. Ze was mijn wereld. Zonder haar wist ik geen raad. Zij hoorde bij mij. Ik hoorde bij haaf. Wij hoorden bij de schommel. De schommel was onze liefdesplek. Voor altijd.

Ik keek haar kort aan. Als ik zo naar haar keek was ze onveranderd. Natuurlijk was dat niet waar, want hoe langer je keek hoe meer veranderingen je zag. Ze had meer wallen onder haar ogen door slaapgebrek. Ze had haar lokken niet in meer in een perfect kapsel. Haar zachte huid was iets droger dan normaal, door het vergeten van huid producten. Toch, ze bleef mijn Meghan. Ze bleef mijn vriendin en van binnen was ze niet verandert. Ze was nog steeds de persoon van wie ik hield.

"Ik hou van je," zei ik tegen haar. Ze draaide versneld naar me toe en keek me met grote ogen aan. Haar mond hing een klein eindje open, alsof ze iets wou zeggen. Ze keek me vol ongeloof aan. "Weet je het zeker?" Vroeg ze aan mij. "Na alles wat ik heb gedaan? Alle shit waarvoor ik heb gezorgd en waar jij doorheen moest. Na alles houd je nog van mij?"

De Schommel | gxg Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu