26 februari (het verleden)
Lilly
Dit zou Meghan en mijn eerste boekenclub afspraak zijn als een stelletje. We gaan het verhaal van Meghan bespreken en besloten om onze relatie ook te mededelen. Hand in hand liepen we naar de boekenwinkel van Noah. Haar glimlach was schattig net als alles aan haar. Meghan liet plotseling mijn hand los en rende naar de deur. Met gefronste wenkbrauwen keek ik hoe Meghan de deur voor mij openhield. "Na u madame," zei zo deftig mogelijk. Ik moest giechelen en verborg snel mijn mond. We liepen naar binnen en werden opgewacht door een streng kijkende Denise.
Denise is een persoon die overal stipt op tijd is en het niet tolereert als anderen te laat zijn. Haar groene ogen keken bijna woedend onze kant op. Haar rode haren zaten in een strakke knot waar geen enkel haartje uit de knot sprong. Dit maakte haar nog enger. "Jullie zijn te laat," gromde ze. Ze stampvoette naar de tafel en ging op haar plek zitten.
"Zij moet eens een dag rustig in een spa rondhangen," fluisterde Meghan. Weer begon ik te giechelen, waardoor Denise boos mijn kant op keek. "Het spijt ons dat we te laat waren. Iemand was haar boek vergeten," zei ik duidelijk wijzend naar Meghan. Meghan rolde met haar ogen. "vijf minuten te laat. Oh wat een drama," zei ze sarcastisch.
"Ga zitten dames," zei Noah. Hij keek naar onze handen die elkaar weer hadden gevonden. "Dat is nieuw," zei Thomas. Hij klonk niet verbaasd, meer trots. "Lilly en ik hebben een relatie," zei Meghan met een glimlach. Iedereen was even stil, maar al snel kwamen er talloze lieve reacties. Sommigen zeiden niks en sommigen zeiden heel veel.
"Orde!" Riep Noah door de chaos heen. Iedereen was weer stil. Meghan en ik gingen snel op onze plek zitten. "Ik ben erg blij voor jullie meiden, maar we lopen achter op schema." Denise snoof goedkeurend richting Noah, waarna Meghan met haar ogen rolde. "We gaan het boek van Meghan bespreken. Wat vonden jullie van de verhaallijn van twee vrouwen die een verboden liefdesleven leiden?"
Het viel mij op dat James stiller was dan normaal. Vaak vertelde hij zijn mening vrij snel, maar nu bleef hij aardig stil. "James," begon ik. "Wil jij misschien je mening met ons delen?" James schraapte zijn keel en schudde erg verlegen zijn hoofd. Mijn poging om hem erbij te betrekken lukte niet. "Waarom niet?" Zei Lana plotseling bits. Er ontsnapte enkele tranen bij James en hij veegde ze ruw weg.
"Meghan," zei hij kwaad. "Ik haatte het boek. Ik haat jou keuze. Waarom moest je dit boek kiezen?!" Hij stond op en keek mijn vriendin woedend aan. Meghan draaide geschrokken haar hoofd richting James. Ze was blijkbaar niet aan het opletten totdat ze haar naam hoorde. "Pardon?" Meghan probeerde nog voorzichtig te klinken. Het was tenslotte James tegen wie ze het had. "Jij bent echt gemeen!" Schreeuwde James. Hij klonk erg wanhopig, maar zijn beledigingen deden niet veel pijn bij Meghan.
"James," zei ik sussend. Denise en Lana mompelden wat. Lana fluisterde iets in Denise haar oor, waardoor Denise grote ogen opzette. "James," zei Lana nu. "Je hoeft niet boos te worden op Meghan, omdat jij niet uit de kast durft te komen." Het werd direct stil. Ik balde mijn handen tot vuisten. Wat een rot opmerking van Lana! James trok wit weg en begon te huilen.
Jip stond op en liep richting James. "James," begon hij. Hij wou zijn hand pakken, maar James trok hem weg. "Laat me met rust." Hij draaide zich om en liep de winkel uit. Hij liet Jip verbouwereerd achter. Jip keek de tafel rond en liet zijn blik steken bij Lana. Die rolde met haar ogen en beet op haar lip. "Iemand moest het doen." Ik schudde mijn hoofd, "hij moest zelf het doen." Jip deed zijn mond open om iets te zeggen, maar zweeg. Hij draaide zich om en rende achter James aan.
"Goed gedaan Lana," zei Thomas sarcastisch. Hij keek haar kwaad aan, net als de rest van de groep. Denise bleef stil maar schoof een eindje van Lana vandaan. Lana sloot haar ogen. Haar onderlip trilde een beetje. "Het spijt me," zei ze zacht. "Ik weet niet-."
Meghan onderbrak haar, "je had het recht niet. Wat voor gevoelens hij kreeg door dit boek waren niet jouw taak om te uiten." Lana bleef stil en keek nep-geïnteresseerd naar een potlood.
Noah klapte in zijn handen, "het spijt me Meghan, maar misschien moeten we deze bespreking overslaan." Meghan knikte begrijpend, "ik wist niet dat dit ging gebeuren. Het spijt me." Ik liep naar haar toe en sloeg mijn armen om haar heen, "jij kan niet in de toekomst kijken liefje." Ze zuchtte en stond op. We gaven elkaar een snelle knuffel en ik kuste haar op haar wang.
"Bedankt," zei ze zachtjes in mijn oor. Kippenvel verscheen rondom de plek waar haar adem mij aanraakte. Een blos verscheen op mijn wangen en ik keek snel weg. Thomas schoot in de lach, "misschien moeten we het nieuwe stelletje wat privacy geven." Ik pakte een gum en gooide hem naar mijn beste vriend zijn hoofd. "Hey!" Schreeuwde hij. "Pas op voor mijn kapsel." Fiona schoot in de lach en keek hem liefkozend aan. Waarom zou ze zo naar hem kijken?
"Zullen we gaan Lilly?" Vroeg Meghan. Ik keek de groep aan, "is dat oké?" Noah floot ons uit en rolde met zijn ogen, "ga nou maar." Enthousiast klapte ik in mijn handen en pakte mijn vriendin vast. "Kom!" Gilde ik. "Wie er als eerste is."
Meghan rende snel achter me aan en we gilden van plezier toen we buiten kwamen. "Jij bent zo geweldig," zei ze. Ik rolde met mijn ogen, "jij bent stom." Ze giechelde, "ik doe mijn best."
——————————————-
Hoofdstuk 14 - De Schommel
Woorden: 1010Wat vonden jullie van Lana haar streek? Wat vonden jullie van James zijn reactie?
Jullie hebben kennis gemaakt van Denise! Ze is een tikje bazig. Nu moeten jullie nog kennismaken met 1 persoon!Bedankt voor het lezen!
Xx Romy
JE LEEST
De Schommel | gxg
RomanceHet was pure liefde voor Lilly en Meghan, maar een toekomst samen kregen ze niet. Wanneer de levensdraad van je vriendin wordt afgesneden wil je niks anders dan wraak