15 juni - (het heden)Lilly
Op het moment dat ik aanbelde ging er een rilling door mij heen. Na mijn gesprek met Noah kwam ik tot de conclusie dat ik hier moest zijn. Mijn beste vriend Thomas, wat heb je toch gedaan? Enkele secondes later werd de deur opengemaakt door Thomas. Verbaasd keek hij me aan, "Lilly?" Vroeg hij. "Wat doe jij hier?" Ik liep naar binnen, de trap op, naar zijn kamer. Thomas volgde mij en sloot de deur. "Ik ben achter je geheim gekomen," zei ik. Mijn stem begon een beetje te trillen. Thomas zijn wenkbrauw schoot een beetje omhoog. Hij ging naast me zitten op zijn bed en wou mijn hand vastpakken. Meteen trok ik mezelf los en ging ik staan. "Blijf van me af!" Gilde ik luid. Thomas schrok en trok meteen zijn hand terug. "Welk geheim?" Fluisterde hij.
Ik begon te lachen, "welk geheim?!" Zenuwachtig liep ik heen en weer in zijn smalle kamer. Ik wou iets kapot maken, iets breken. Mijn blik viel op Thomas. Meteen schudde ik mijn hoofd, ik moest me focussen. "Thomas," begon ik. "Ik heb jou en Meghan zien ruzie maken bij de schommel. Het ging er heftig aan toe." Thomas zijn ogen werden groot. "Lilly, die ruzie stelde niks voor."
Ik stampte met mijn voet op de vloer, pakte een kussen en gooide het tegen zijn hoofd aan. "Nee, jij stelt niks voor!" Ik was woedend, echt woedend. "Lilly," begon Thomas voorzichtig. Hij legde het kussen op de vloer neer. "Wat gaat er in jouw hoofd om?"
Ik sloot mijn ogen, "jij hebt Meghan vermoord."
Het was meteen stil. Ik hoorde zijn hart sneller kloppen en zijn ademhaling werd onregelmatig. "Ik heb Meghan niet vermoord," zei hij zo kalm mogelijk. Weer begon ik te lachen, "ik zag jullie toch ruziemaken!" Thomas stond onmiddellijk op, "ik zei dat die ruzie ergens anders over ging!"
"Waar dan over Thomas?" Zei ik nog steeds lachend. Het was een enge lach, alsof ik een psychopaat was.
Thomas keek naar zijn handen, "dat kan ik niet zeggen."
"Natuurlijk niet, ging het soms over je drugsverslaving?" Ik trok een wenkbrauw op en deed mijn armen over elkaar. Thomas schrok kennelijk van mijn woorden. "H-hoe?" Stamelde hij. "Noah heeft het me verteld," legde ik uit. Hij schudde zijn hoofd vol ongeloof en plofte neer op her bed.
"Is het waar? Ben je ook aan drugs verslaafd?" Mijn woorden klonken hard en fel. Precies goed.
"Ja," bekende Thomas. "Maar ik gebruik het steeds iets minder."
Ik moest het vragen. Ik haatte het om te vragen. "Thomas, waar was jij de nacht van de moord? Ik wil geen leugens meer horen. Vertel me de waarheid." Thomas stond op, "je hebt het speldje al gevonden! Je weet dat ik het niet was." Voor het eerst durfde ik mijn beste vriend weer aan te kijken. Mijn ogen waren rood van het huilen, ze prikte. "Alsjeblieft Tommy, vertel me dat je het niet was." Ik smeekte bijna.
Thomas liep naar me toe, "ik was gewoon thuis, in mijn bed. Ik keek een film, Spider-Man Homecoming. Ik heb haar niet vermoord." Het werd even stil, totdat ik Thomas zachtjes hoorde snikken. "Ze was ook mijn beste vriendin," fluisterde hij. "Ik zou haar nooit iets aandoen." Ik wist niet wat ik moest geloven, maar ik besloot om het iets rustiger aan te doen.
"Vertel me dan waar die ruzie over ging," opperde ik. Thomas schudde zijn hoofd, "dat kan ik je niet vertellen. Het is te gevaarlijk." Ik zuchtte, "Ik weet dat Meghan ook aan drugs deed." Thomas zijn hele houding veranderde. Alsof ik hem een klap in zijn gezicht had gegeven. Verbaasd ging hij zitten, met pijn op zijn gezicht. "Hoe lang weet je dat al?" Ik haalde mijn schouders op, "ze heeft het me zelf verteld." Thomas keek naar de vloer, "ik had het je moeten vertellen." Hij schaamde zich kennelijk.
Mijn ogen vernauwden zich tot spleetjes. "Jij wist dat Meghan aan drugs deed?" Zijn wangen werden rood, schaamte. Hij knikte en keek snel de andere kant op. "Het was een geheim. Ik had het je moeten vertellen nadat ze was gestorven, maar ik twijfelde." Hij likte over zijn droge onderlip, iets wat hij vaak deed wanneer hij zich schuldig voelde. "Ik twijfelde, omdat ik niet wist wat Meghan had gewild. Ook twijfelde ik, omdat ik dan zou moeten bekennen dat ik zelf een verslaafde was en nog steeds ben ." Ik knikte. Het eerste deel van zijn uitleg kon ik begrijpen, maar het tweede deel liet me koud. Mijn beste vriend leek langzaam weg te zakken. Iets waarvan ik niet zeker wist of ik dat wel wou.
"Hoe gaat het nu met je verslaving?" Vroeg ik uit interesse. Thomas glimlachte oprecht naar me, "het gaat steeds iets beter. Het is echt geen pretje om proberen te stoppen." Ik gaf hem een glimlach terug en knikte. "Ik herinner me de tijd dat Meghan probeerde te stoppen. Het was echt heel moeilijk voor haar en ze werd er erg gestresst van. Het had wel resultaat, want het ging ook steeds iets beter met haar."
Thomas hield zijn adem in. Zijn ogen werden iets groter en zijn pupillen verwijdde zich. Hij sprong op en keek mij aan met deze angstige ogen. Wat was er aan de hand? Had ik iets verkeerds gezegd? Zenuwachtig wiebelde hij van zijn linkervoet naar zijn rechtervoet. "Z-ze," hij begon te stotteren. Ik keek hem vriendelijk aan, misschien kalmeerde het hem. "Rustig aan Thomas. Vertel me wat je wilt zeggen. Neem alle tijd."
"Z-ze probeerde te stoppen?" Vroeg hij angstig. Ik keek hem verbaasd aan. Was dit waardoor hij begon te stotteren? Was hij soms jaloers? "Ja?" Vroeg ik erg verbaasd. "Wat is daar mis mee?" Thomas schudde wild zijn hoofd, "Oh nee. Nee!" Hij schreeuwde het uit en liep woedend naar het raam. Ik schrok van hem en schoof een eindje weg. Wat was er aan de hand?
"Ze kon niet stoppen! Ze mocht niet stoppen met de drugs. Als ze stopte dan zou dat haar dood worden!" Schreeuwde hij. Plotseling draaide hij zich om. "Dat zou haar dood worden," herhaalde hij nu een stuk zachter. Hij keek me aan met een gloed in zijn ogen die ik niet goed kon plaatsen. Het leek een mix tussen verdriet, woede en zekerheid.
"Lilly," begon hij zacht. Hij stapte naar me toe en pakte mijn hand.
"Ik weet wie Meghan heeft vermoord."
——————————————————————
Hoofdstuk 28 - De Schommel
Woorden: 1128Hierna nog één hoofdstuk en een epiloog! Die zullen op het zelfde moment worden geüpload. Het is zo spannend! De moordenaar wordt bekend gemaakt in het volgende hoofdstuk!! Weten jullie al wie het is? En weten jullie aan wie Thomas denkt?
Bedankt voor het lezen!
Xx Romy
JE LEEST
De Schommel | gxg
RomanceHet was pure liefde voor Lilly en Meghan, maar een toekomst samen kregen ze niet. Wanneer de levensdraad van je vriendin wordt afgesneden wil je niks anders dan wraak