[ke.ta.gih] | کتاݢيهDefinisi : rasa penginginan dan kehendak terhadap sesuatu meskipun mendatangkan keburukan.
(Kamus Dewan Edisi Keempat)
▪ s i n o p s i s ▪
Irsha Medina, dia anak tunggal, hidupnya mewah dari hasil masa yang dikorban buatnya. Dia pernah nikmati kasih sayang dari kedua orang tuanya tak terbahagi buat dia. Namun semua itu dulu, semakin lama semakin hilang kasih sayang itu buat dia jadi memberontak dan gunakan cara yang tak sepatutnya untuk tarik kembali perhatian itu.
Satu kejadian berlaku, ambil seluruh erti hidup Dina dan beri kesal paling dalam didalam hidupnya.
Rayyan Haydeen, disebabkan hubungan baik keluarga Dina dan keluarganya dia dipertanggungjawabkan untuk menjaga gadis itu. Bukan satu hal yang berat untuknya. Sudah terbiasa.
Namun, kebiasaan itu buat dia tak mampu berhenti dari ambil tahu hal Dina walaupun selepas kejadian itu. Seperti candu, ketertarikannya jadi semakin berlebihan pada seorang Irsha Medina. Bukan kerana cinta, hanya atas dasar tanggungjawab. Dia tinggalkan manusia yang paling bermakna untuk wanita itu.
Diakhir semuanya, sifat ketagihan itu mampu membinasakan dirinya sendiri.
▪ e p i g r a p h ▪
" Kehilangan itu sakit tapi tidak sekuat kehilangan yang masih mampu dipertahankan "
▪ g e n r e ▪
Romantik
▪ g a r i s m a s a ▪
Mula : 1 September 2024
Tamat : -A D D I C T I O N
Copyright2024 ©
rosesnorkedsLove, Rose