Senin icin yaparim

31 0 0
                                    

Barin kenarinda otururken en cok istedigim sey aglamakti, aglayamiyordum, bir aglamaya baslasam da susamayacaktim onu da biliyordum, ama soke olmustum, kendimde degildim, kendimi bilmiyordum, korkuyordum, karnim agriyordu korkudan, ayaklarim hala tir tir titriyordu, kendimi toparlayaga calistim,  yapamiyordum, kenardan ne kadar aptal gozukduyumu biliyordum her kes bana bakirdi, su hayatta en nefret ettigim sey rezil olmak, ben kendimi biliyorum, rezil olmadigimi da biliyordum ama insanlarin bana bakisi esas da talonun yaninda oturan o kahverengi sacli cocugun bana ters ters bakmasi mesajlari o cevirmis olmaliydi, talo cok icmisti, vodka tekila her bisey gozunu kirmadan iciyordu, akli bendeydi, ne sifaris edecegime bakiyordu, votka istedim, onun ictiginin aynisini, lan param varmi ki du bi dakka, uff vodkanin sisesi bile 20 lira degil ne korkcam cantamda 100 lira kadar para olmasi lazim, ama taxilere de verdi, ne bok yiyecem bilmiyorum, votka istedim, talo duydu ve barmene hayir ona votka verme dedi.

-ben aptal insanlari yanimda goturmek istemiyorum dedi ve bana cok sinirli bi sekilde bakti.

ben agliyordum, hakediyordum dediklerini, ne soylese hakliydi, ne dese hakliydi, kalkip tokat atsa bile hakliydi, hakediyordum cunki, ben o kadar rezil bir insanim. bira istedim, bir iki uc derken baya bir ictim, biralari hizli hizli icince icimdem hungur hungur bir aglamak gecti , ayagimi barin tahtalarina vura vura bagira bagira agladim, insanlar terk etmeye baslamistilar, kimse bana yaklasmiyordu ama herkezin gozlerinin ustumde oldugunu biliyordum, o an yasadigim tum insanlik disi olaylar gozumun onunden film gibi gecti, cocuklugumu siken o adamin, bana tecavuz etme sahneleri, o kapi arkasindaa yaklanmisliklar, agzimi siki siki tutup goturmesi, ayaklarimin yerden koptugunu hissetmem gibi, hepsi gozumun onunden geciyordu, korkularim, yasadigim ve yasayamadigim hisler canlaniyordu kafamda, bir film cekiliyordu sanki, bas rolunde de ben, yonetmen de ben. Kullanilacak aklim kalmamisti yeterince yipranmistim, hayat bunlari da yasatiyordu yani, ne istiyordu ki benden, bir an once bu gecenin bitmesini istiyorum, yep yeni bir hayat istiyorumm, lanet olsun gecmise, yasadiklarima, her seye.

bana dondu ve bagirdi - neden gelip gozumun onunde oturuyorsun? ne halde oldugumu gormuyor musun? bide ne diye gelip oturuyorsun yanimda?

kendimde degildim yuzune baktim ve sadece agliyorduk, onun gozleri kip kirmiziydi, ben hungur hungur agliyordum, basimi barin masasina koymustum, az sonra rus barmen amcanin basimin ustunde durup bana bir seyler soyledigini fark ettim:

hayat bu, her sey gececek, simdi eve git ve uyu ve her seyi unut ile baslayan uzun bir cumle kurdu, rusca konustugu icin tam olarak anlayamadim, sadece ilk cumlesini anladim ve yeterliydi. Ben hem onun barini mahvetmistim, hem de onun en onemli musterisinin hayatini mahv etmistim. Adamin cumlesi ne kadar da tamamlayiciydi, ne kadar bitiriyordu her seyi kolayca, bide anlatim sekli sanki fonda halil sezai sarkisi varmis gibi anlatiyordu, cok siir okumus olmali herhalde. Ona da gicigim nolacak benim param yoksa, neden bana istenmeyen sokak kopegi gibi davraniyordu, tamam talo onun musterisiydi ama bu gune kadar hep birlikte gitmistik oraya, hic mi insanligi kalmamisti insanlarin, aglarken elim ayagim titriyordu, nefes alamiyordum, butun bunlari gormezden geliyordular, kalibiniza tukureyim sizin. Az sonra talo: barmene tum barin hesabini ben odeyecegim dedi.benim hesabimi odeyecekti ama bundan utaniyordu. Az sonra kalkip yanima geldi ve kolumdan tutup cekti beni, gel diye bagirdi. Ciktik bardan ve aglamaya basladi, onu aglarken gorunce icimden tuhaf bir sizi gecti, yigildi yere, kapiya yaslandi ve aglamaya basladi yuksek sesle, ben de kolundan tutup yanina oturdum, iterek beni ayaga kalkti, her kes bize bakiyordu, etraftakilardan biri taniyacak diye odum kopmuyordu umurumda bile degildi, sehrin en unlu caddesinde ikimizde hungur hungur agliyorduk, yaklasmaya calisan polislere - hayir gelmeyin, ben diplomatim diye bagirdi. Polisler tamam diyerek geri cekildiler, kaldirdi beni yerden ve yuruduk, neler dediyini tam hatirlamiyorum ama ben yalvariyordum ona , o da bana bunu neden yaptin diyerek agliyordu, aman tanrim neler yasiyordum her kes bize bakiyordu, nefesim tikaniyordu yuruyemiyordum, bagiriyordum hayir, hayir, ben sana hic bir sey yapmadim, hayiiiirrr, dusundugun gibi degil, ama konusmama bile izin vermiyordu, yururken bacaklarim tutuldu ve dustum elimde de kocaman bi canta topuklu ayakabilar var, bi tane kadin yardim amacli kosa kosa geldi, dokunma diye bagirdik ikimizde, beni kaldirdi ve arabaya gittik, Arabaya oturunca da susmadim hep agliyordum, yalvara yalvara hayir ben sucsuzum demeye davam ettim ama o bana orospu muamelesi yapiyordu, bugece hayatimda daha once yasamadigim, ve bundan sonra asla  yasamak  istemedigim bir geceydi, Olu gibiydim, kendimi hissetmiyordum, olmek istiyordum, alkollu olmasam hic kendimi ifade edemeyecektim. Eve geldigimzde dagilmis bir durumdaydik, bana sokak kadini muamelesi yapiliyordu, yuzume bakmiyordu, ama ben aglayarak her seyi izah etmeye calisiyordum. Anlayisa meyilli degildi, beni aldattin deyip duruyordu allah kahretsin burda artik isim yoktu, yataga gittigimizdede yuzume bakmadi ama ben ona sarildim.

Her kes kaybeder..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin