'Wat zal het zijn?' Vraagt de barman aan mij.
Ik frons. 'Een wodka cola.' Zeg ik dan terwijl ik een briefje van 10 op de toonbank leg. 'En doe ook maar een glas water.'
'Komt eraan.' De barman pakt het geld en begint aan mijn drankje.
Mijn ogen dwalen het café af. Ik zie een jongen die een biertje drinkt. Hij ziet er niet verkeerd uit. Ik leun achterover tegen de bar terwijl ik me sierlijk omdraai op de kruk. De jongen schijnt me gezien te hebben. Hij grijnst. 'Wat is je naam?' Vraagt de jongen.
Ik kijk hem zo verleidelijk aan. Ik heb er zin in vanavond.
'Eh hallo?' Vraagt de jongen en hij kijkt me vragend aan.
'Bibi.' Ik pers er een zogenaamd verlegen glimlach uit. 'Bibi Wederdijk.'
'Toby.' Zegt de jongen en hij leunt nonchalant naar voren. 'Toby Paulussen.'
Ik draai mijn ogen weg, niet omdat ik me ongemakkelijk voel, ik ben gewend aan het geflirt van jongens, maar omdat jongens dat leuk vinden.
'Zo Bibi Wederdijk.' Toby gaat naast me zitten. 'Heb jij een vriendje?'
Ik veeg een pluk blond haar achter mijn oor. 'Nee.'
'Wat vreemd voor zo'n lief en knap meisje.' Zegt Toby. 'Ik heb ook geen vriendin.'
Ik kijk hem aan, ik weet zeker dat de honger in mijn ogen zichtbaar is.
'Heb je zin in wat plezier?' Vraagt Toby.
Ik frons. Hij is een lekker ding, waarom ook niet? Ik buig naar voren en geef hem een kus. 'Met jou altijd.'
Toby grijnst triomfantelijk en slaat zijn arm mijn middel. 'Dus jij bent zo'n vies sletje?'
Ik kijk hem beledigd aan. 'Excuse me?'
Toby lacht. 'Ik maak een grapje schat. Je ziet er leuk uit als je boos bent.'
Ik bloos. 'Haha, echt grappig.'
'Vind ik ook.' Zegt Toby serieus en hij trekt me mee naar de tuin. 'Hier kunnen we ongestoord onze gang gaan.'
Met een vies gezicht kijk ik naar de plek die hij aanwijst. 'Dacht het niet.'
'Wil je meer luxe dan? Is het niet goed genoeg?'
'We gaan naar mijn huis.' Zeg ik terwijl ik over zijn wang aai. 'Want ik ga het niet doen in een vieze tuin.'
Toby grinnikt en pakt mijn hand. 'Leid de weg.' Fluistert hij liefdevol.Als we er zijn, ben ik dronken. We hebben steeds tussen stops gemaakt bij alle kroegen. Toby lijkt ook niet echt helder meer, maar ik ben al helemaal aangeschoten.
'Is dit jouw huis?' Toby fluit tussen z'n tanden.
Ik haal verwaand mijn schouders op. 'Yep. M'n vader is een succesvolle bankier. En m'n moeder is een rijke styliste.'
Toby grinnikt. 'Jij hebt zeker een perfect leven?'
'Echt niet.' Snauw ik. 'M'n vader regelt dan wel alles voor me, hij is er nooit en mijn moeder ligt bij allerlei mannen in bed en steelt mijn vaders geld.'
Toby trekt z'n wenkbrauwen op. 'Zullen we maar naar binnen gaan?'
'Prima.' Ik zoek in mijn handtasje naar m'n sleutelbos maar die kan ik niet vinden. Geërgerd schop ik de plantenbak om waar de reservesleutel verborgen ligt. Het boeit me niks dat Toby de geheime plek nu weet, die is toch te dronken om het te onthouden.
Ik trek Toby het huis in. Vrolijk ga ik hem voor naar m'n kamer. Toby lacht om alles wat ik zeg. Sowieso vergeet hij meteen alles wat ik zeg. Ik maak de meest bitchy opmerking die ik kan bedenken maar Toby lacht alweer. Ik glimlach blij, ik kan alles zeggen wat ik wil, ik kan Toby om mijn vinger winden.
'Is dit je kamer?' Vraagt Toby als ik in de keuken een fles wijn pak.
Ik giechel. Mijn lach klinkt vreemd hol in de grote, lege keuken. 'Nee dombo dit is de keuken.'
'Oh.' Toby gaat stuk om zijn eigen fout. Ik geef hem de fles wijn. Hij grijnst vals en loopt naar me toe. 'Drink jij maar eens op.'
Ik rol met mijn ogen. 'Waarom zou ik?'
'Als het niet lukt krijg je straf.' Grijnst Toby en hij geeft me een knipoog.
'Oe! Nou ben ik bang.' Zeg ik uitdagend.
Ik pak de fles en drink zoveel mogelijk op. Maar bij een kwart moet ik echt stoppen om adem te halen. Dronken wankel ik naar Tony toe voor mijn eerste straf.
Toby pakt mijn hoofd en begint me te zoenen. Ik zoen terug.
Ik maak me los en loopt terug naar de fles ik begin weer te drinken maar stop hijgend en kijk naar de fles die nu half leeg is. Ik kan nog amper op mijn benen staan en ik kruip naar Toby toe. Die kleedt me uit. Ik ben te dronken om het gênant te vinden en dus loop ik naakt weer naar de fles. Als ik driekwart van de fles leeg heb klap ik hoestend dubbel en kots ik alle drank uit. Als straf maakt Toby naaktfoto's met mijn mobiel en stuurt hij die naar al m'n contacten. Als ik eraan denk dat mijn ouders die ook binnen krijgen vind ik het plots niet zo leuk meer.
'Als je dat laatste stukje in een keer opdrinkt krijg je geen straf meer.' Zegt Toby.
Ik voel me beroerd maar ik slok het laatste stukje toch op.
'Brave meid.' Toby grijnst en trekt me tegen zich aan. Hij geeft me zachte kusjes op mijn hoofd. Vervolgens geeft hij me mijn kleren. 'Kleed je aan.' Zegt hij afstandelijk.
Ik kijk hem verbaasd aan. 'Wat? Waarom?'
'Kleed je aan.' Snauwt Toby.
Beledigd doe ik wat hij vraagt. 'Okay en nu?'
'Nu gaan we naar het bos.' Grijnst Toby. 'Ik heb een leuk spel bedacht.'
Ik grinnik en leunend op Toby loop ik met hem mee. 'Wat voor spel?'
'Een leuk spel.' Zegt Tony alleen. 'Je gaat het leuk vinden, ik beloof het.'Ik laat me meetrekken. Als we het bos in gaan vind ik het best griezelig. Overal zijn schaduwen van bomen en het is plots veel kouder. 'Toby? Het is hier eng.'
Toby grijnst. 'Is onze bad girl bang?'
Ik bijt op mijn lip en zet mijn hooghartige masker op. 'Natuurlijk niet!'
'Ja, ja.' Zegt Toby op een toon dat hij er niks van gelooft. 'Natúúrlijk.'
Ik bibber en kijk bang om me heen. Waar ik ook kijk, ik kan geen vrolijk plekje ontdekken. 'Toby? Waar gaan we precies heen?'
'We zijn er bijna.' Toby klinkt geïrriteerd. 'Nog twee minuten.'
Na ongeveer tien minuten blijf ik misselijk tegen een boom hangen. 'Zijn we er al?' Vraag ik kreunend. 'Je zei twee minuten!'
Toby pakt mijn bovenarm ruw vast. 'Hou je kop bitch!'
Ik kijk hem boos aan. 'Wat zeg je?'
Toby geeft me een klap in het gezicht. 'Hou je fucking bek!'
'Toby!' Geschokt staar ik hem aan. 'Wat the fuck Toby?!'
'Hou je mond! Hou voor een keer je mond stomme trut!' Snauwt Toby.
Ik klap mijn mond beledigd dicht.
'Oké top.' Toby masseert zijn slapen. 'We zijn er.'
'Wat gaan we doen?' Piep ik angstig.
Toby rolt met zijn ogen. 'Je bent nog dommer dan ik dacht.' Lacht hij.
Ik pers mijn lippen op elkaar en kijk hem met grote boze ogen aan.
Toby duwt me uit het niets tegen de boom aan. Verdoofd van de pijn en drank zak ik op de grond. Toby bindt me vast met touwen. Zo strak dat ik het idee heb dat ik stik.
'Oh Bibi, wat doe je met me?' Kreunt Toby en hij geeft me een kus.
'Fuck off!' Gil ik hysterisch.
'Vuile slet!' Schreeuwt Toby terug en hij slaat me in het gezicht.
Ik knipper mijn tranen weg. 'Je bent dronken! Je bent dronken Toby!'
Toby lacht. 'Ik speelde dronken! Zodra ik je naam hoorde wist ik dat ik je moest doden. Je bent zo'n naïef kreng. Ik heb je nooit gemogen stomme muts!'
Ik knipper verdwaasd met mijn ogen, mijn mond valt open.
'Ik had moeite met Ava en ik heb zelfs een klein beetje spijt, maar dat zal bij jou nooit gebeuren, je verdient het om dood te zijn!' Roept Toby.
De alarmbellen gaan rinkelen. Ava was het meisje wat twee dagen geleden dood werd gevonden op haar kamer door haar moeder, met twee brieven, een vage zelfmoord brief en een brief waarin ze verteld dat ze is vermoord en gedwongen om een zelfmoord brief te schrijven. De politie geloofde niet dat ze vermoord was en bestempelde haar gek.
'Blijf van me af! Je gaat hier niet mee weg komen!' Roep ik. 'Klootzak!'
Toby's ogen worden donker. 'Dag Bibi.' Hij pakt een mes en snijd in mijn nek. Precies op de plek van mijn spatader. Het bloed spuit eruit. Ik gil.
Toby is rood van het bloed en glimlacht zijn tanden bloot. Dan loopt hij op een akelig langzaam tempo weg.
Ik spartel en probeer iets te bemachtigen om op mijn wond te drukken en bloeden te stelpen. 'Toby klootzak!' Krijs ik. 'Ik haat je!' Door de adrenaline voel ik de pijn in mijn nek amper. Ik kan alleen luid schreeuwen. 'Help! Help!'
Toby is verdwenen. Alles wordt wazig. Ik weet niet of dat komt door mijn tranen of omdat ik dood aan het gaan ben. 'Toby!' Gil ik nog een keer. Maar Toby is weg en komt niet meer terug. Ik huil. De tranen stromen over mijn wangen terwijl ik zichtbaar verslap. Ik bloedt dood... ik voel de kleur letterlijk uit mijn gezicht wegtrekken.
Ik draai mijn hoofd en druk de wond op mijn schouder. Mijn jurkje kleurt in een razend tempo rood. Ik snik. Ik voel me zo slecht.
Haal adem Bibi. No matter what. Blijf ademhalen.
'Mama!' Schreeuw ik door het donker van de nacht. 'Het spijt me!'
De stilte zegt niks terug. Mijn ogen vallen dicht waardoor er complete duisternis is.
'Bibi....' de wind fluistert mijn naam. 'Bibi....'
Ik probeer te ademen door mijn neus maar het is te zwaar. Ik hoest en er komt bloed uit mijn mond. Bibi meid, zo haal je wel de publiciteit. Dat is toch wat je wilde? Aandacht? Respect? Oh ik ben zo ontzettend gemeen en stom geweest. Ik haat mezelf. Ik verafschuw mezelf. Als ik iets kon veranderen in mijn leven zou ik niet met Toby mee zijn gegaan. Ik hang voorover. Zonder de touwen was ik nu met m'n gezicht in de bladeren gevallen. Ik onderneem nog een poging om lucht binnen te krijgen. Het lukt niet. Ik ben een hopeloze zaak. Ik ga eraan. Verdrietig neem ik afscheid van de wereld.Zo vanuit de boom heb ik Bibi's gevecht kunnen volgen. Ik meen wat ik zei. De wereld verliest niks aan Bibi. Zo'n vieze bitch. Ik controleer voor de zoveelste keer of er niemand op Bibi's geschreeuw af is gekomen, dan klim ik uit de boom. Ik leeg een flesje water in Bibi's mond en maak haar lippen schoon. Geen enkele aanwijzing mag achter blijven. Maar als de politie wijst op de zoen met Bibi zeg ik gewoon dat ik met haar gekust heb bij haar thuis, en dat ik een naaktfoto van haar heb genomen. Dat ze toen boos werd en me eruit heeft gezet. Dat ik geen idee heb wat er daarna met Bibi is gebeurd. Maar als het goed is komen ze nergens achter......
JE LEEST
Leave it (Nederlands/Dutch)
Mystery / ThrillerA, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z. 26 letters. 26 beginletters. 26 meisjes. 26 misleidde meisjes. 26 slachtoffers. 26 slachtoffers van dezelfde jongen. #1 vermist ~ 7/02/2019 😁😁 #2 vermist ~ 16/03/201...