CIEKAWOSTKA ŻYWIENIOWA - ZIELONA HERBATA

207 25 11
                                    


Zielona herbata – parzenie

Czas parzenia i temperatura użytej do tego wody ma największy wpływ na działanie zielonej herbaty. Japoński mistrz Rikyū powiedział kiedyś, że herbata ma „latem stworzyć wrażenie rześkiego chłodu, a zimą – rozgrzewającego ciepła”. O procesie jej parzenia mówił zaś: „węgla wziąć tyle, by zawrzała woda, herbaty zaś tyle, by zrobić dobry napar”. Proste? Niekoniecznie, bo zawarte w niej substancje rozpuszczają się w wodzie w różnych temperaturach.
Jeśli zależy ci przede wszystkim na wysokiej zawartości kofeiny w naparze, powinnaś zalać liście wodą o temperaturze około 60°C. Te same liście możesz wykorzystać aż trzy razy, z czego pierwsze parzenie musi trwać około 2 minut, a kolejne – minutę dłużej. Jeśli jednak najważniejsze są dla ciebie flawonoidy, lepiej parzyć ją około dziesięć minut1, jedną porcję suszu zalewając tylko raz.

Zielona herbata a odchudzanie

Napar przygotowany pierwszą metodą będzie nie tylko pobudzający, ale też pomoże ci zrzucić zbędne kilogramy. Zawarta w niej kofeina przyspiesza bowiem metabolizm i przyczynia się do zwiększenia intensywności spalania tłuszczu. Pamiętaj jednak, że takie działanie ma jedynie odpowiednio parzona zielona herbata. Kalorie pochodzące z cukru lub syropów mogą zniwelować jej wpływ, więc zaleca się jej picie bez dodatków lub z odrobiną świeżo wyciśniętego soku.
Picie zielonej herbaty pomaga też w walce z cellulitem. Za jej dobroczynny wpływ odpowiadają przede wszystkim teobromina i teofilina, które przez stymulację aktywności enzymów lipolitycznych usuwają z organizmu wolne rodniki. W tym celu zieloną herbatę możesz też stosować zewnętrznie.

źródło~ adamex.expert

Ja natomiast wam powiem ,że warto pić zieloną herbatę ,a zwłaszcza przed treningiem ,ponieważ działa podobnie jak SPALACZ a jest naturalny :)

A jaka jest wasza ulubiona herbata?

Fit Life 2 Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz