Deel2 {50}

820 37 0
                                    

Nagekeken; 17-07-20

POV Emma

"Waar gaan die benen heen?" Geschrokken draai ik me om en hou mijn auto sleutels achter mijn rug.
"Frisse neus halen" Lieg ik en Luke knikt.
"Ik ga mee"
Nee..

"Ik-" Ik word onderbroken door Luke die mijn autosleutels afpakt en ik zucht luid.
"Het is niet leuk meer Em, je komt iedere avond maar dronken thuis, Louis durft je niet meer in huis te hebben voor je kinderen" Ik kijk naar beneden en haal diep adem.

"Ik weet dat het moeilijk is, maak de keuze Em" Ik kijk weer omhoog naar Luke en zijn helder blauwe ogen staan glazig maar ook dof..

"Geef me gewoon tijd" Piep ik en ren naar boven.
"Hee hee hee" Ik word tegen gehouden door een slaperige Michael.
"Wat is er? Wilde je weer gaan?" Ik knik en een traan verlaat mijn ooghoek.
"Kom, ik denk dat je me wat uit te leggen heb" Ik knik somber en Michael pakt mijn hand vast.
Samen lopen we naar zijn kamer en ik neem plaats op zijn bureau stoel.

"Vertel"

Ik kijk Michael zenuwachtig aan en hij knikt dat het oke is.

"Ik.. Ik heb een tijdje geleden, nouja een paar dagen geleden sex gehad met Luke... " Michael knikt.
Hij niet niet eens verbaasd..

"E-en ik denk dat ik op twee jongens ben.." ik kijk naar beneden en Michael komt op zijn hurken voor me staan.
"Hee, dat geeft niks, daar kom je wel uit, is dat de rede waarom je ineens zoveel drinkt?" Ik knik en Michael veegt wat tranen weg.

"Op een dag zal je toch de keuzen moeten maken.. Neem nu vooral de tijd" Ik knik en glimlach zwak.
Michael trekt me in een knuffel en ik barst in tranen uit.

"Laat het gaan.. "
Snikkend verberg ik mijn hoofd in zijn nek, zacht wrijft hij over mijn rug.
"Je kan altijd met me praten oke?  Probeer maar wat te slapen.. " Michael legt me in zijn bed en ik kijk hem verbaasd aan.
"Ik slaap wel op de bank" Ik schud mijn hoofd.

Mijn kamer hier is leeg, ik slaap de laatste paar dagen al bij Niall..
"Je mag hier liggen" Ik til naast me de dekens omhoog en Michael kijkt me voor de zekerheid nog even naar me.
Ik knik en klop op bed.

"We zijn toch vrienden, daar is niks raars aan" Lach ik zwakjes en hij grinnikt.
"Oke ja daar heb je gelijk ik"

"Licht aan of uit?" Ik draai me om naar Michael.
"Uit" Glimlach ik en sluit mijn ogen.

"Slaaplekker dropje"

"Dropje?" Lach ik en hoor Michael ook lachen.

"Ja dropje, nieuwe bijnaam" Ik lach hardop en hij legt zijn hand op mijn mond.
"Anders maak je iedereen wakker drop!" Ik grinnik en hij haalt zijn hand weer van mijn mond.

"Slaaplekker" Fluister ik.

--

"Emma?" Langzaam open ik mijn ogen en voel een hand op mijn wang liggen.
"Waarom lig je hier?" Vraagt Niall lachend.
"Kon vanacht niet slapen dus bleef bij deze druif" Grinnik ik en Niall lacht zachtjes zodat hij Michael niet wakker maakt.
"Nou maak die druif van je wakker, ontbijt is klaar" Ik knik en Niall verlaat de kamer.

"Druif! Ey!  Druifie opstaan! Anders eet ik alles wel hoor!" Michael schiet slaperig omhoog.
"Wat opeten? Niet mijn bed toch?" Ik barst in lachen uit en val van het bed op de grond.
"Gaat het dropje?" Ik lach en grijp mijn buik vast.

"Helemaal top!" Grinnik ik en probeer op te staan maar val weer even hard terug op de grond.
Nu is het Michael zijn beurt om te lachen en de deur gaat langzaam open.

"Hai Luke" Lacht Michael en ik stop met lachen.
"Wat is hier aan de hand?"

"Nou dropje wilde mijn bed opeten zei ze en viel toen van bed" Michael begint weer te lachen en ik schud mijn hoofd.

"Toen wilde ik opstaan, maar viel weer op de grond" Maak ik Michael zijn verhaal af en Luke grinnik zachtjes.
"Niall wacht op jullie beneden, de rest ook" Ik knik en samen met Michael en Luke loop ik naar beneden.

--

"Mama!" Lachend neem ik Kaj en Lisa in een knuffel en allebei geven ze me een kus op mijn wang.
"Hoelang blijf je nog bij ome Niall?" Vraagt Kaj en ik haal mijn schouders op.
"Tot mama goed heeft nagedacht, nou hup ga lekker spelen"

Achter me slaat Louis zijn armen om me heen.
Geen vlinders.. Geen tintelingen..
Niks

"Hee Lou" Lach ik en draai me om.
"Geen kus?" Louis kijkt me smekend aan en druk toch mijn lippen op de zijne.

"Die heb ik gemist" Fluistert Louis als we los laten en ik glimlach fake.

--

"Mama?" Lisa komt met een van haar vele barbie poppen mijn kant op lopen en neemt naast me plaats op de bank.
Ik kijk haar vragend aan en ze zucht.
Ik neem nog een slok cola en Lisa kijkt me met haar helder blauwe ogen aan.

"Wanneer komt papa Luke weer?" Ik verslik me in mijn drinken en glimlach naar Lisa.
"Die komt vast snel weer schat, hoezo?"

"Papa Louis zei dat papa Luke hier niet meer mag komen"

'Papa Louis' en 'papa Luke' ik grinnik.
"Kom, we gaan even naar ome Niall" Lisa klapt blij in haar handen en rent naar de gang om haar jas en schoenen aan te doen.

"Louis! Ik ga met Lisa even naar buiten!" Ik krijg wat gemompel terug.
Oke..

"Mama mag ik een ijsje?"

"Is het daar niet een beetje te koud voor?" Lisa haalt haar schouders op en ik lach.
"Waarom niet"

"Een aardbei met chocola" De man kijkt me glimlachend aan.
"Ben jij niet het zusje van Niall Horan? Mijn dochter was vroeger erg fan van ze" Ik glimlach en knik.

"Alstublieft" De man geeft het ijsje aan mij en ik geef het ijsje aan Lisa die direct met het plastic lepeltje het ijs eruit schept.
"Hoeveel krijgt u?"
"Het is gratis" Ik kijk de man verbaasd aan.

Als de man even later word gebeld leg ik een briefje van 5 euro op de balie en loop samen met Lisa de ijs winkel uit.

"Lekker?" Vraag ik als Lisa al de helft van haar ijsje op heeft en ze knikt blij.

--

Lisa pakt mijn hand vast als ik op de bel druk en ik glimlach naar haar.
"Je bent toch niet ineens verlegen" Lach ik en snel schud ze haar hoofd

"Hee Em, je was hier net nog twee uur geleden"
Serieus Niall?  Je bent toch niet blind geworden.
"Zeg zo klein ben ik ook niet!" Ik schiet in de lach door Lisa haar opmerking en Niall tilt Lisa lachend op.

"Hmm dat betwijfel ik echt hoor" Lisa giechelt zachtjes en slaat dan haar hand voor haar mond.
"Nou!" Piept ze en Niall zet haar weer lachend op de grond.


"Luke? Er is iemand voor je!" Roep ik en Lisa verstopt zich achter me.
"Verassing" Fluistert ze en ik knik.

"Huh, je was toch naar Lou?" Ik knik.
"Maar iemand wilde je heel graag zien" Luke kijkt me verbaasd aan en Lisa kan haar lach niet meer inhouden.

"Papa Luke!" Lachend klemt ze zich vast aan Luke zijn beneden.
"Hee kleine" Nep beledigd kijkt ze hem aan en Luke tilt haar op.
"Ome Niall zegt ook al dat ik klein ben! Niet eerlijk" Sip kijkt ze Luke aan en hij lacht.
"Nou dan ben je nu groot oke?" Lachend knikt ze haar hoofd en ik maak mijn weg naar boven na ik mijn jas en schoenen heb uitgedaan.

"Michael? Kan ik met je praten?"

✔My big brother? [Ft. Niall Horan] |Deel 1 En 2|✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu