Myšlenka šestá

33 7 0
                                    

Po pár hodinách přemýšlení, co Vám asi napíšu, jsem zjistila že únava je mocný čaroděj. Náhle jakoby moje myšlení, rozmetal silný vítr, nebo jakoby byl velký korálový útes bez zářivých rybiček. Ačkoliv sem tam propluje zářivě barevná rybka, nejde ji polapit a změnit ji v řadu odstavců. Mám však v náruči barevné květiny konceptů, co by se Vám mohly líbit.

Škola však, jako démon tyčící se nade mnou v podobě bytosti z kouře, již netrpělivě funí. Dlouhé texty z učebnic mi přijdou, jako nikdy nekončící četba. Proto mě - prosím - neodsuzujte, když zapomenu vydat další kapitolu.

A teď Vás musím zasvětit do příběhu z druhého konce světa...

Koncept VI.
Co je pro mě barva, jež nanáším na obraz? Co je pro mě tah štětcem po obraze? Co je pro mě samotný obraz?
Když chci nanést další vrstvu barvy na obraz, musím se zarazit. Ta scénárie na něm byla dokonalá. Položím své barvy se štětcem na stůl po mé levé straně, aniž bych odtrhla pohled od zasněžené krajiny. Prohlížím si každý detail, jaký se mi jen nabízel. Každou vločku, každý kmen stromu, každý kořen vyčuhující z pod sněhu. Sáhnu si na sníh, který pokrýval potemnělou louku za svitu měsíce. Jako bych cítila tu mrazivou zimu, když mi přejel mráz po zádech a naskočila mi husí kůže. Pousměji se. Namalovala jsem ten obraz přesně tak jak si žádali. Budil v člověku emoce, ze kterých mrazí.
Můj pohled se zastavil na postavě v krvavě rudém hábitu, který ji vlál ve studeném větru. Nic z ní nebylo vidět krom toho, že hlavu měla pootočenou mým směrem. Nepamatuji si, že bych ji takhle kreslila, ale líbilo se mi to.
Náhle jakoby se zdálo, že mluvila. Zmateně se zamrkám na obraz. Nezdálo se mi to, opravdu mluvila. Ovane mě studený vítr a bosé nohy, jakoby byli zabořené do studené vody. Překvapeně vyjeknu, když spatřím, že moje nohy opravdu stojí ve studené zmrzlé vodě - sněhu. Někdo mi mrskl k nohám párem bot a červeným kabátem.
„Vítej v údolí Zimní hory,“ zašklebila se na mě dívka.
Bylo to právě ta samá dívka, kterou jsem před pár hodinami nakreslila do obrazu.

Tahy myšlenekKde žijí příběhy. Začni objevovat