Christel en Sabrina rijden het parkeerterrein op. Na een lange vakantie is het zover, college life. Sabrina en Christel gaan naar dezelfde college, Harved. Het is een college met verschillende gebouwen. Sabrina en Christel gaan naar het "Music" gebouw, daar zijn twee richtingen.
1. De Musical kant, (er word buiten de standaard vakken gegeven; dansen, zingen, acteren)
2. Sing and songwriter, (ze richtingen buiten de normale vakken op zingen en liedjes schrijven. Maar ook instrumenten bespelen)
Sabrina en Christel lopen richting het gebouw. Ze lopen de grote hal in. "First Day". Al kletstent lopen ze naar de kluisjes. Vorige week kregen ze per post de kluis nummer + kluissleutel. Ze lopen naar kluis nummer 88 en kluis nummer 89. Christel heeft kluis 88, en Sabrina kluis 89. Als ze staan te kletsen komen Nina & Yara erbij. Hun beste vrienden al vanaf de lagere school. En op "highschool". Ze geven elkaar een knuffel en dan zeggen ze alweer gedag. Want Sabrina & Christel hebben les op de Musical kant, en Yara & Nina de sing and songwriter kant.
Ze lopen rond en komen bij een lokaal uit. Ze gaan staan en kijken om zich heen. Volgens het rooster hadden ze hier les, maar echt veel mensen stonden er niet. Dan komt er een vrouw aan lopen. Ze zegt vriendelijk gedag en opent het lokaal.
'Sorry dat ik te laat ben.' zegt de vrouw vriendelijk. Ze gaat in de deur opening staan, en geeft iedereen een hand en stelt zich voor. Mevrouw Blake. Ze geeft acteer lessen.
Iedereen zoekt een plekje, en gaat zitten. 'Vandaag beginnen we met ontmoetingslessen. We gaan een toneelstukje spelen van ongeveer 5 minuten. Die je in een tweetal mag maken in 10 minuten. We hebben vandaag maar 1 uur. Dus je moet uiteindelijk 4 verschillende toneel stukjes hebben met verschillende mensen. Ik loop rond en help soms, maar voor de rest hoeft het niet voor de klas. Nou voor we beginnen lopen we even naar het zaaltje hiernaast. Dat is een replica van het podium maar dan zonder publiek.' Zegt de vrouw. Ze loopt voorop het lokaal uit, en het "Oefen Replica" in. Iedereen loopt achter haar aan. Ze beveelt de jongens aan de ene kant te laten staan, en de meiden aan de andere kant.
Iedereen moet in een rechte lijn naar voor lopen. Christel staat bij een jongen, met blonde haren en perfect blauwe ogen. "Damn!" dat is het enige woord dat er in haar hoofd door gaat. Hij gaat voor Christel stil staan.
'Hey, ik ben Corbyn.' zegt hij met een lieve zachte glimlach. 'Christel' lacht ze terug.
'Ik heb een idee.' zegt Corbyn. 'Een stukje uit een film is misschien wel leuk?' Vraagt hij. 'Ja, een echte klassieker?' Vraagt Christel. Corbyn knikt. 'The Notebook?' Vraagt hij. Christel begint te knikken. 'Het stukje waar ze ruzie hadden?' Vraagt Christel. Corbyn knikt.
Hij pakt een schrift uit zijn tas, en een pen. Samen brainstormen ze wat er gezegd word. Dan pakt Christel haar telefoon, en zoekt het stukje op.
Na tien minuten, lachen Corbyn en Christel, ze hebben genoeg geoefend. De vrouw die keek mee, een geeft een applausje, dan roept ze iedereen weer bij elkaar.
'Jongens, plannen veranderd. Christel en Corbyn gaan samen hun klassiek toneelstukje van The Notebook na doen. En daarna gaan jullie verder.' zegt de vrouw. Iedereen gaat zitten aan de zijkant. Ook Sabrina gaat zitten, naast een jongen Jonah.
Christel en Corbyn gaan staan, en wachten op het startsein.
Als ze klaar zijn begint iedereen te klappen. 'Jullie acteren zo goed, jullie speelde de rollen zo goed. Het leek echt alsof jullie die emoties hadden.' Zegt de vrouw.
'Dankuwel.' zegt Corbyn, 'Danku' zegt Christel. Ze glimlachen naar elkaar en geven elkaar een knuffel.
De rest van de les ging vrij snel voorbij. Daarna hadden ze simpele lessen, zoals Wiskunde, en Engels. Toen ging de bel, voor de pauze. Sabrina & Christel lopen naar een tafeltje waar Yara&Nina zitten. Met andere jongens. Sabrina en Christel gaan zitten. Ook die jongen waar Sabrina mee samen werkte Jonah zit er. Corbyn ook.
'Hey, Christel! Right?' Vraagt Corbyn aan Sabrina. Sabrina lacht en schudt haar hoofd. 'Sabrina.'
'Daar zit Christel' Lacht Sabrina en ze wijst naar Christel die druk in gesprek is met een jongen.
'Hey, ik ben Jack. En jij bent?' Vraagt de jongen lachend, hij heeft bruine krullen. 'Christel.' en ze geeft hem een hand. Ze praten verder, en Corbyn schuift tussen Christel en Nina. 'hey ik ben Nina!' Zegt Nina tegen Corbyn. Corbyn stelt zich voor en probeert in gesprek te komen met Christel, maar die is druk aan het praten met Jack. Dus Corbyn gaat het gesprek aan met Nina. Dan beginnen ze te lachen.
'Ik heb een vraag, misschien een rare maar goed..' Zegt Nina. Corbyn kijkt haar aan, 'Vertel.' Nina word rood. 'Ik weet dat dit misschien snel is, maar aankomende vrijdag is er een feest. En ik vroeg me af, als jij met me mee wilt?' Vraagt Nina. Dan zucht ze, en glimlacht ze zacht. Corbyn begint te grinniken. 'Als date?' Vraagt hij. Nina knikt. 'Tenzij je dat niet wilt natuurlijk..' Zegt Nina. 'Ik wil heel graag, je date zijn.' zegt hij.
'Wc tijd!!' Zegt Christel lachend. Jack begint te lachen. 'Waarom gaan meiden altijd samen?' Vraagt Jack. 'Nodig.' Lacht Sabrina. Yara en Nina zijn allebei te druk in gesprek. Nina met Corbyn en Yara met Jonah en ondertussen Jack. Sabrina en Christel lachen, en lopen naar de wc.
'Omg! Jij en die Corbyn he!' Lacht Sabrina. 'Ja, hij is echt cute!' Zegt Christel en ze begint te blozen. 'Je moet hem vragen voor vrijdag, dat feest!' Zegt Sabrina. 'Weet niet, ik weet niet als ik überhaupt wel ga.' zegt Christel. 'je moet! Het is het eerste feest van het jaar, en come on girl power!' Lacht Sabrina. 'Okay, ik ga het zo vragen!' Lacht Christel. Dan komen Yara en Nina aanlopen, Nina is erg blij.
'Omg! Omg!' zegt Nina vrolijk en ze doet een dansje. Sabrina en Christel lachen.
'Wat is er?' Vragen ze lachend. 'Ik heb Corbyn op date gevraagd!'
'Wacht, je kent hem amper.' Zegt Christel. 'Ik heb geleerd dat ik niet meer moest wachten als ik iets wou, en hij is best cute.' Lacht Nina. Het hoofd van Christel betrekt. Ze loopt zonder wat te zeggen weg.
JE LEEST
Hi, were twins!
Teen FictionChristel & Sabrina, een tweeling. Met hun vrienden en vriendjes, tweeling zijn is leuk toch? De meiden zien er nog geen nadeel in. Totdat ze merken dat ze toch veel met elkaar te maken hebben, zelfde interesses? In jongens? Gaat dat wel goed? Of kom...