Yara loopt haar kantoor in, vandaag helpt Jonah haar weer even. Hij moest pas laat beginnen met zijn eigen werk.
'Ik heb een slecht voorgevoel over Christina.' zegt Jonah. 'Wat?' Vraagt Yara. 'Nou, gisteren toen zag ik Christina lopen, ze liep naar Corbyn's kantoor. Ik hoorde de deur op slot gaan, ze zag er verdrietig uit. Maar toen ze na een half uur er uit kwam, zag ze er anders uit. Bevredigend. Haar kleding zat slordig, en haar make up was vervaagd.' zegt Jonah. 'Wacht, doel je er nu op dat.. Christina en Corbyn.. Nee..' zegt Yara verbaasd. 'Jawel Yara, het moet wel. Christina is vandaag waarschijnlijk weer vrolijk aan het werk. En een vrouw die zojuist haar vriendje heeft verloren kan niet zo vrolijk zijn. Er moet wat zijn tussen die twee.' zegt Jonah. 'Dat zou Corbyn, Christel niet aan doen.' zegt Yara. 'Ze is dood Yara.' zegt Jonah. De woorden komen hard aan. 'Die beloftes die ze elkaar belooft hebben, gingen tot de dood elkaar scheid. En als je het nog eens wilt horen, Christel is dood. Die beloftes zijn er niet meer.' Zegt Jonah. Yara begint te huilen. Jonah pakt haar vast, 'Je hebt gelijk Jonah.' Yara haalt haar handen door haar haar, en zucht diept. 'Lief, ik wou je niet laten huilen.' Zegt Jonah. 'Weet ik, maar het doet zoveel pijn Jonah. Ze was een van mijn beste vriendinnen. Er is een ding dat ik nu nog voor haar kan doen, en dat is haar moord oplossen. Maar er komen steeds meer moorden, en het lukt mij maar niet om het op te lossen.' Zegt yara.
De tranen stromen over haar wangen. 'Ik hou van je yara, en geloof me als ik zeg dat jij het gaat oplossen.' Zegt Jonah. 'Dankjewel dat je in me vertrouwt Jonah.' Zegt Yara. 'Altijd.' zegt Jonah, en dan zoenen ze.
***********************************************************************************************
De volgende dag komt Corbyn na een dag werk thuis, als hij het huis in loopt, ruikt hij het parfum van Christel. Als hij zijn jas en schoenen uit heeft, loopt hij verder. Dan ziet hij Stefan en Sofia op de grond zitten. Hij draait zijn hoofd naar de keuken en ziet Christina staan, ze kookt. Het ruikt heerlijk. Hij gaat achter haar staan. Christina draait zich om, en Christina zoent hemt. Hij zoent terug. 'Nieuwe parfum?' Vraagt Corbyn aan Christina. Christina knikt. 'Ik hoop dat je het niet erg vind, dat ik Christels parfum heb gebruikt, en haar kleding aan heb.' zegt Christina Nu kijkt Corbyn pas naar beneden. 'Je was haar vriendin, het is oke.' zegt Corbyn. 'Thanks, ik hou van je Corbyn.' zegt ze plots. Hij zucht. 'Christina,' maar dan gaat de bel. Hij loopt naar de deur. Christina loopt sneaky mee.
'Cor, we moeten praten over Christina.' zegt Jonah, Yara staat naast haar. 'Ik vertrouw haar niet.' zegt Jonah dan. Christina zucht, en loopt naar Corbyn. Ze geeft hem een kus op zijn wang. Hij doet wat afstandelijk. 'Lief, je hoeft het nu niet meer achter te houden. Onze relatie is niet langer meer een affaire.' zegt Christina. Yara slaat Corbyn gelijk in zijn gezicht. 'Ze hield van je, vertrouwde je. Iedere keer dat wij druk bezig waren om ons werk s'avonds zo snel mogelijk af te ronden om naar huis te gaan. lag jij lekker met Christina in bed. Doei Corbyn.' zegt Yara en ze loopt weg.
'Yara wacht nou!' zegt Corbyn. Maar Yara loopt door, en Jonah draait om. 'Jonah wacht!' maar hij loopt door, zonder om te draaien. Hij draait zich gelijk om. 'Jij!' zegt Corbyn boos tegen Christina. 'Ik kan het uitleggen, en zodra jij niet luistert zwaait er wat.' dreigt Christina. En ze wijst naar de tweeling. 'En niet alleen met hun twee. Er is namelijk iemand waarmee ik jou kan breken.' zegt Christina. De mood van Christina was opeens kwaadaardig.
'Wat wil je?' Vraagt Corbyn. Christina doet de deur dicht. 'Ik wil jou. En alles van die slet.' zegt Christina. 'Noemde je mijn vrouw zojuist een slet.' zegt Corbyn boos. 'Ze is dood.' zegt Christina. 'Je zag haar lichaam.' zegt ze boos. Hij loopt door, 'Ik ga werken.' zegt hij kortaf. Hij tilt de tweeling op, en neemt hun mee naar zijn werkkamer. Hij zet de tweeling neer op zijn werkkamer op een kleedje. Hij geeft ze wat speeltjes. En doet zijn deur op slot. Hij gaat achter zijn bureau zitten. En logt in met Christel's gegevens, van haar politie werk. Hij krijgt nu toegang tot veel bestanden. En begint te zoeken. En duikt in Christel's verleden. Hij probeert te ontdekken wanneer Christina haar werkelijk heeft ontmoet, en wat zij allemaal kan weten over haar. Hij begint een lijstje.
Hij schrijft dingen op, en ziet dan iets. Dat hij niet had verwacht. Hij belt Sabrina gelijk op.
'We moeten afspreken.' zegt hij.
'Nee. De enige reden waarom ik de telefoon opnam, was om jou te zeggen dat ik je nooit meer wil spreken, alleen om de tweeling.' zegt Sabrina en ze hangt op. Hij zucht, 'Dan doe ik het zelf wel.'
JE LEEST
Hi, were twins!
Teen FictionChristel & Sabrina, een tweeling. Met hun vrienden en vriendjes, tweeling zijn is leuk toch? De meiden zien er nog geen nadeel in. Totdat ze merken dat ze toch veel met elkaar te maken hebben, zelfde interesses? In jongens? Gaat dat wel goed? Of kom...