16; zoektocht

45 2 2
                                    

Corbyn rent, rent en rent. Maar vind haar niet. Hij zoekt op de plekjes, die speciaal zijn voor haar en Christel. Maar daar is ze niet te bekennen. Dan beseft hij een plek. een plek, waar ze altijd met zijn tweeën heen gingen als ze rust nodig hadden. De brug. 'Nee, Christel.' zegt hij dan. Hij rent op zijn hards naar de brug, maar omdat het heel hard regent, glijd hij steeds bijna uit.

jack heeft ook niet zoveel geluk met zijn zoektocht naar Nina. Hij was als eerst naar Yara's huis gereden,maar daar was ze niet. Haar auto stond daar ook niet meer. Hij reed verder naar haar huis, en ook daar was geen Nina. Hij bedacht zich bijzondere plekjes, en rijd erheen. Daar heeft hij geen geluk. Hij bedenkt zich een plek, waar hij Nina vaak terug vond als ze verdrietig was. De brug.

Hij rijdt er heen, en onderweg komt hij een renende doorweekte Corbyn tegen. Hij stopt de auto en Corbyn stapt in.

'Hoe wist je dat ik hier was?' Vraagt Corbyn helemaal uitgeput. 'Wist ik niet, maar Nina gaat vaak naar de brug hier verderop.' zegt Jack. 'Wacht, kon je Nina niet vinden?' Vraagt Corbyn. 'Nee.' zegt hij. 'Christel gaat ook vaak naar die brug.' zegt Corbyn. 'Wacht, als ze elkaar tegen komen, Wat gebeurd er dan?' Vraagt Corbyn snel. Jack haalt zijn schouders op. 'bel die meiden.' zegt Jack. Corbyn pakt zijn telefoon en belt Sabrina.

'Sabrina.' zegt hij.

'Zeg alsjeblieft dat je haar gevonden hebt.' Zegt Sabrina.

'Nee. Ik denk alleen wel waar ze is, alleen Nina is daar waarschijnlijk ook.' zegt Corbyn.

'De brug.' zegt Sabrina,

'Hoe weet je dat?' Vraagt Corbyn.

'Dat is de plek, waar we heen gingen met zijn vijven.' zegt Sabrina.

Corbyn zucht. 'Bel de andere en zeg dat we elkaar daar ontmoeten.' En ze hangen op.

'Sabrina herkende de plek.' zegt Corbyn. Jack aarzelt geen seconde en rijd harder. Dan komen ze bij de brug aan. Ze zien Christel staan. En Nina die aankomt rijden. Corbyn stapt uit de auto, en Jack ook. Christel staat bij de rand, en Nina rijd met volle vaart naar Christel.

'CHRISTEL!' schreeuwt Corbyn nog. Maar ze kijkt past te laat. De auto versnelt in snelheid. En Christel kan er niet meer om heen. Nina rijd met een snelle vaart tegen Christel. Christel word geplet tussen de auto, en de zijkant van de brug. Zo sterk is de leuning niet. En het breekt. Christel, en Nina die nog in haar auto zit, rijden zo het water in. Christel belandt onder de auto, en is door de knal, bewusteloos. Nina stoot haar hoofd tegen het stuur, en door de wond op haar hoofd, het te weinig zuurstof in haar auto, valt ze flauw.

Corbyn en Jack rennen naar de zijkant. Sabrina en Daniel stappen uit, en rennen er ook naar toe. Sabrina zakt in elkaar. Daniel houd haar tegen dat ze niet op de grond valt. Corbyn die tranen in zijn ogen heeft, pakt zijn telefoon en belt het alarmnummer. Het duurt Corbyn te lang, en net als Jonah en Yara aankomen rijden, springt Corbyn. Hij duikt naast de auto, dan ziet hij Nina, die half haar ogen opent. Hij aarzelt, maar breekt toch het glas van haar auto, met veel moeite haalt hij haar eruit. En zwemt naar de kant met Nina. Hij legt haar neer, en zwemt snel terug. Hij zoekt Christel, maar het lukt hem niet. Hij zoekt overal. Onder de auto, naast de auto. Maar de stroming is te snel. Hij houdt zich vast aan een grote bonk steen in het water. Ondertussen is de politie er, en de ambulance. Die Nina er in tillen. Ze trekken met touwen Corbyn uit het water. Ze willen hem afvoeren met de ambulance maar Corbyn blijft een ding herhalen.

'Christel.'

Sabrina zakt in elkaar als ze Nina en Corbyn ziet afvoeren naar het ziekenhuis. Maar ze ziet geen Christel. Ze maakt zich erge zorgen. Maar ze voelt dat Christel nog leeft. 'We moeten haar vinden.' zegt Sabrina. Ondertussen zijn er meer mensen bij gekomen. Onder andere hun ouders, de duikers om Christel te vinden. En ook de pers, maar de politie zorgt ervoor dat die op afstand blijven. Dan vinden de duikers, een lichaam. Het is een meisje, die precies voldoet aan de eisen van Christel. Blonde haren, 1 meter 65 ongeveer. Maar van dit meisje klopt het hart niet meer, de politie weet niet als het Christel is. De specialist vertelt dat dit Christel niet kan zijn omdat dit lichaam langer in het water heeft gelegen. Daarna vinden ze nog een lichaam, dit keer levend, het voldoet aan Christel. En ze vervoeren het gelijk naar het ziekenhuis. Corbyn die ondertussen gezond is verklaard, rent gelijk naar de kamer, als hij hoort dat Christel mogelijk is binnen gebracht. Als hij bij haar kamer komt, staan haar ouders, Sabrina en Malia daar. Daniel troost Sabrina en Zach troost Malia. Dan komt er een dokter uit haar kamer.

'Ik kan u vertellen dat het inderdaad Christel Martin is. En dat ze in een goede toestand verkeerd. Ze heeft alleen een gekneusde rug, en een hersenschudding. Ze is een sterk meisje, veel mensen zouden allang alles gebroken hebben, en de hoeveelheid water niet overleefd. Christel heeft wel een schoren stem, doordat we best veel water uit haar moesten pompen. Ze mag even bezoek en daarna moet ze rusten. Liever per persoon op haar kamer.' zegt de dokter. 'Dankuwel.' zeggen haar ouders. Als eerst gaan haar ouders, dan Sabrina, daarna Malia. En als laatst Corbyn.

'Christel.' er klinkt een opluchting in zijn stem, als hij Christel ziet. Ze glimlacht lief. Hij loopt naar haar toe, en geeft zachtjes een kusje op haar kruin. 'Ik hou van je Christel. Ik was zo bang dat ik je dat nooit meer had kunnen zeggen.' zegt Corbyn. 'Ik hou ook van jou.' zegt Christel met een schoren stem. Corbyn begint te lachen. Dat was de eerste ik hou van je van hun.

'Hoe gaat het met Nina?' Vraagt Christel. Corbyn haalt zijn schouders op.

Hi, were twins!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu