De volgende ochtend rijdt Christel weer naar het werk, om uit de moord op te lossen. En te voorkomen op een volgende moord. Maar dit keer is het onderwerp erg breed. Tenminste als het het onderwerp Moeders wel is.
Ze gaat zitten in het kantoor van haar en Yara. 'Sorry dat ik laat ben, ik moest Indy naar de opvang brengen.' zegt Yara haastig als ze binnen komt.
'Geeft niet.' zegt Christel. Dan vertelt ze over de ontdekking dat ze een mogelijke verdachten heeft. Maar ze weet nog niet precies alles. Ze heeft alleen camera beelden. En een man die op iedere moord, betrokken is. Ook vanochtend stond hij bij de paparazzi herinnert Christel zich. Ze proberen zijn hoofd op de camera beelden te scannen. Erg ver komen ze niet. Dan komt er nieuws binnen over het mogelijke moordwapen. Een mes. Waarmee de keel is doorgesneden, een erg fijne dood is het niet geweest. Want het duurt zo'n twee tot drie minuten voordat ze echt dood was. Dat waren de meest pijnlijke momenten van haar leven, denkt Christel. Het lijkt haar vervelend. Weten dat je dood gaat, maar niks kunnen doen omdat je verlamt bent, en dood bloed.
Corbyn haalt Stefan en Sofia van de crèche af. Hij werd net opgebeld dat ze er nog waren. terwijl Christel ze zou ophalen om half zes. Corbyn had vergaderingen en moest veel regelen. Dus die zou boodschappen doen om vijf uur en dan naar huis. Christel zou Stefan en Sofia halen om vijf uur. Zo hadden ze het eerlijk verdeeld. Maar Christel had het vast erg druk op werk. En haar telefoon is uitgevallen.
Net als ze het huis inlopen, en Corbyn de twee in de box wil zetten. Valt al het stroom weg. Sofia en Stefan beginnen te huilen. Het is helemaal donker. Na vijf minuten gaat het licht weer aan. Dan krijgt hij eindelijk de twee stil. Hij maakt eten, voor de twee. En voert ze. Hij wacht zelf nog met eten, op Christel. Om negen uur besluit hij maar te gaan eten. Hij legt eerst Sofia en Stefan in bed. Christel is de laatste tijd nooit meer zo laat geweest, er was wel een periode toen deze serie moordenaar begon dat ze tot laat bleef omdat ze dan een doorbraak hadden. Corbyn gaat na het eten, douchen. En gaat op bed liggen. Dan valt hij in slaap. dat was niet zijn bedoeling. Maar hij is gewoon zo moe.
Dan word hij wakker, om zes uur s'ochtends. Door de tweeling. Ze hebben de hele nacht niet gehuild, en Corbyn is niet wakker geweest. 'Chris, kan jij gaan?' Vraagt hij, hij draait zich om. En kijkt naar het lege helft van het bed. Hij ziet dat er niemand op heeft gelegen vannacht. Hij zucht. En staat op. Hij laat de tweeling stoppen met huilen en belt Yara. Maar die neemt niet op. Hij belt Christel, maar haar telefoon staat nog steeds uit. Dan gaat hij op de stoel zitten bij de tweeling in de kamer. Hij kan er niks aan doen maar hij is gewoon zo moe. Waardoor hij weer in slaap valt. Dan word er om acht uur aangebeld, maar Corbyn hoort het niet. Gelukkig is het Sabrina, en die heeft de sleutels. Ze opent de deur, en hoort Stefan en Sofia huilen. Sabrina loopt de trap op. en opent de deur naar de kamer. Dan ziet ze Corbyn liggen. Ze troost Sofia en Stefan, en dan pakt ze een glas water. En gooit hem over hem heen. Hij schrikt wakker.
'Christel.' zegt hij snel. Maar dan ziet hij Sabrina staan. Ze staat er met een brede glimlach. 'Sabrina, wat doe je hier?' Vraagt hij. 'Ik zou koffie drinken met Christel. Maar ik heb niks meer van haar gehoord.' zegt Sabrina. 'Ik ook niet.' zegt Corbyn. 'Wat?' Vraagt Sabrina. 'Ze is niet thuis gekomen vannacht.' zegt Corbyn. 'Jij gaat slapen, terwijl je vrouw niet thuis is.' zegt Sabrina. 'Ja. Want mijn vrouw is een detective, ze red zich zelf echt wel. Ik bedoel zo makkelijk vermoord je geen detective. Dan word Corbyn gebeld.
Hier zal je der hebben, Yara belt. Waarschijnlijk is haar eigen telefoon gewoon leeg. '
'Goedemorgen Yara.'
'Goede morgen Corbyn. Weet jij misschien waar Christel is?' Vraagt Yara.
'Ik dacht dat ze bij jou was...' zegt Corbyn.
'Nee. Waarom zou ze?' Vraagt Yara.
'Ik dacht dat jullie misschien in slaap waren gevallen op kantoor zoals de vorige keer.' zegt Corbyn.
'Nee, ik was gewoon naar huis gisteren. Wel wat later dan normaal rond half zes ofzo. Toen er stroomstoring was reed ik net naar huis.' zegt Yara.
'Yara, ben je nu serieus?' Vraagt Corbyn.
'ja. Hoezo?' Vraagt Yara.
'Omdat Christel nooit is thuis gekomen vannacht..' zegt Corbyn.
'Ze ging wel naar huis.' zegt Yara. 'Ik kan de bewaking beelden kijken wanneer ze precies ging. Want ze ging iets later dan mij..' zegt Yara.
'Ja is goed, ik kom zo naar je toe. Ik bel mijn werk af. Iemand neemt mijn werk wel over.' zegt Corbyn. Dan hangen ze op. 'Wil je alsjeblieft deze twee naar de crèche brengen?' Vraagt Corbyn. 'Ja, helaas moet ik werken, maar bel me zodra je wat hoort oké..' zegt Sabrina. Corbyn knikt. en kleed zich snel om. Dan rijd hij naar het kantoor van Christel en Yara.
Als hij daar aankomt, zit Yara achter haar computer de beelden te bekijken. Corbyn kijkt mee.
'Ik kan haar niet het gebouw uit zien lopen, of in haar auto stappen door de stroomstoring. Het enige wat ik kan zien is hoe haar auto weg rijd, richting het bos.' zegt Yara. 'Dus dan moeten we naar het bos.' zegt Corbyn. Yara knikt.
Ze rijden naar het bos, maar wat ze daar aantreffen. Veranderd alles. Iedereens wereld. En momenteel stort die van Corbyn in. Hij zakt door de grond, de tranen stromen over zijn wangen.
'Nee, nee dit dit kan niet.' zegt hij. Yara troost hem, terwijl ze back up belt. Dan ziet ze het teken. Bij Christels lichaam.
JE LEEST
Hi, were twins!
Teen FictionChristel & Sabrina, een tweeling. Met hun vrienden en vriendjes, tweeling zijn is leuk toch? De meiden zien er nog geen nadeel in. Totdat ze merken dat ze toch veel met elkaar te maken hebben, zelfde interesses? In jongens? Gaat dat wel goed? Of kom...